Status
Stängd för vidare inlägg.
Någon mer som blir lite sentimental när valppälsen trimmats bort? Det skiljer bara 4 dagar mellan bilderna nedan (Frippe trimmades i förmiddags), men oj vad vuxen han blev helt plötsligt...

5754-1495470088-dec019aafdac904512ac578d67e2efd1.jpg

5755-1495470103-db896fe2166dca36f28bd5514c060832.jpg

Jag är tvärtom, älskar nytrimmade puppisar och tycker dom är mycket sötare när de är fixade än lurviga :p
 
Haha! Ja, rejäl skillnad onekligen :-)! Nu har det gått några timmar och vi har vant oss och tycker nytrimmade Frippe är jättefin!
Så skönt! För han är ju såååå fin!
För mig (som ändå absolut föredrar det kortklippta) tog det ändå kanske en vecka innan jag vant mig vid att Sherlock förlorat allt sitt lurv och bytt färg, haha. :laugh:
(inser att färgskillnaden inte riktigt syns på bilderna men han gick från att vara så brun som han var på min avatar till krämvit!)
 
Alldeles för ensamt med bara en hund. Speciellt när jag inte kan träna något! Jag behöver ju uppenbarligen en hund till :up:

Men Mars nästa år känns så otroligt långt bort..
 
Kände att det värsta valpsuget minskade nååågot efter att man blev påmind om hur det faktiskt är att ha valp :D

Haha, han är den värsta valpen jag någonsin haft när det gäller att bitas! Men det går ju över om ett par månader. :laugh: Men alltså fan vad han bits, och hårt. Det är ju bara att försöka avleda och se glad ut typ.
 
Vår fina schäfervalp är snart 12 veckor och bott hos oss i 4 veckor. De första två veckorna så sov hon och var lugn under hela nätterna. De senaste två veckorna så har hon väckt mig 2-3 gånger varje natt och vart nödig, utom de senaste två nätterna för nu kan hon smyga ur sängen utan att väcka mig. Gör då ifrån sig på golvet och i natt har det varit helt galet. 3 bajshögar och 4 pinkpölar utspritt i huset.

Vi rastade henne flera gånger under kvällen och var ute med henne innan jag gick och la mig (sent som fan). Hur ska vi bära oss åt för att få henne lugn på nätterna?

/Lizzie
 
Vår fina schäfervalp är snart 12 veckor och bott hos oss i 4 veckor. De första två veckorna så sov hon och var lugn under hela nätterna. De senaste två veckorna så har hon väckt mig 2-3 gånger varje natt och vart nödig, utom de senaste två nätterna för nu kan hon smyga ur sängen utan att väcka mig. Gör då ifrån sig på golvet och i natt har det varit helt galet. 3 bajshögar och 4 pinkpölar utspritt i huset.

Vi rastade henne flera gånger under kvällen och var ute med henne innan jag gick och la mig (sent som fan). Hur ska vi bära oss åt för att få henne lugn på nätterna?

/Lizzie

Kan ni stänga in henne i en valphage? Kan ju inte vara så bra om hon hoppar ur sängen redan?
 
Kan ni stänga in henne i en valphage? Kan ju inte vara så bra om hon hoppar ur sängen redan?

Vi ska testa att ha henne i hage i natt får vi se hur det går. Jag är egentligen mest fundersam över att hon blir så nödig flera gånger om natten. Är det normalt? Det är så länge sedan vi hade valp senast så jag kommer inte ihåg...

/Lizzie
 
Vår fina schäfervalp är snart 12 veckor och bott hos oss i 4 veckor. De första två veckorna så sov hon och var lugn under hela nätterna. De senaste två veckorna så har hon väckt mig 2-3 gånger varje natt och vart nödig, utom de senaste två nätterna för nu kan hon smyga ur sängen utan att väcka mig. Gör då ifrån sig på golvet och i natt har det varit helt galet. 3 bajshögar och 4 pinkpölar utspritt i huset.

Vi rastade henne flera gånger under kvällen och var ute med henne innan jag gick och la mig (sent som fan). Hur ska vi bära oss åt för att få henne lugn på nätterna?

/Lizzie
Oj. Vad äter valpen om den bajsar 3 gånger under bara en natt? Bajsar den på dagen också? Min unga dåre bajsade bara 2, absolut max 3 gånger per dygn från det att hon hade bott hos mig i 2 dagar (kom som 8 veckor gammal). Hon behövde länge ut och kissa på natten, men det gick aldrig åt "fel håll" utan det blev hela tiden färre och färre tillfällen som hon behövde ut.
 
Oj. Vad äter valpen om den bajsar 3 gånger under bara en natt? Bajsar den på dagen också? Min unga dåre bajsade bara 2, absolut max 3 gånger per dygn från det att hon hade bott hos mig i 2 dagar (kom som 8 veckor gammal). Hon behövde länge ut och kissa på natten, men det gick aldrig åt "fel håll" utan det blev hela tiden färre och färre tillfällen som hon behövde ut.

Bortsett från Doggy valpfoder (det vi kan få i henne - hon äter lite dåligt tycker vi) dock så äter hon mängder med hästbajs och kattbajs :turd::cautious::yuck:.

Min sambo var ute med henne nu 21:30 och då bajsade hon - ska bli spännande och se hur natten blir.

Om hon vaknat flera gånger i de första två veckorna så hade jag inte blivit förvånad, men då funkade det hur bra som helst. Att jag sedan får bära henne från sängen och ner till undervåningen på morgonen för att förhindra att det hamnar på golvet. Det tycker jag inte är så konstig. Ska testa med valphage i natt, får se ifall jag får sova något :angel:. Att minimera rantandet i huset borde ju få henne lugnare, dock misstänker jag att det är katterna som är lockande att springa runt och spana på. Ska stänga dörren till sovrummet också så vi får vara ifred för kissarna.

/Lizzie
 
Bortsett från Doggy valpfoder (det vi kan få i henne - hon äter lite dåligt tycker vi) dock så äter hon mängder med hästbajs och kattbajs :turd::cautious::yuck:.

Min sambo var ute med henne nu 21:30 och då bajsade hon - ska bli spännande och se hur natten blir.

Om hon vaknat flera gånger i de första två veckorna så hade jag inte blivit förvånad, men då funkade det hur bra som helst. Att jag sedan får bära henne från sängen och ner till undervåningen på morgonen för att förhindra att det hamnar på golvet. Det tycker jag inte är så konstig. Ska testa med valphage i natt, får se ifall jag får sova något :angel:. Att minimera rantandet i huset borde ju få henne lugnare, dock misstänker jag att det är katterna som är lockande att springa runt och spana på. Ska stänga dörren till sovrummet också så vi får vara ifred för kissarna.

/Lizzie
Ah, tokigt mycket spannmål och vegetabilier alltså. Då är det inte konstigt om hon bajsar mycket. Om du istället skulle ge ett foder med högre kötthalt så skulle hon mest troligt bajsa mindre och äta bättre, dessutom är det inte omöjligt att hon får lättare att koppla av om hon får ett bättre foder.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
633
Senast: Nordthor
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 430
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 474
Senast: Mabuse
·
Hundavel & Ras Vilken hundras hade ni rekommenderat för räddningsarbete/personsök om ni fick välja? Några kriterier är: hunden måste gilla sökarbete...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 836
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kaninskrik
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp