Status
Stängd för vidare inlägg.
Puh, jag förstår varför vissa kattlådetränar sina italienare :o:eek: Inomhushund var det ja! Han har iaf lärt sig att det går bra att kissa och bajsa på gräs nu efter ett par dagars slit, även i lite blåst! Det är ju tur det är sommar och sol än så länge, men här ska sys tjockare kläder snarast :D
 
Sitter å funderar på namn till min lilla tik, aå svååååårt!! Äskar tantnamn så något sånt ska de bli i alls fall. Min vovve nu heter Vera, svägerskans heter Birgitta & svärmors heter Jördis. Ni förstår ju att de är ett tantgäng hon ska flytta in till :D

Funderar på om hon inte ska få heta Gun :love:
Lilla Gunsan Lixom ;)
Svårt med namn, kan bli en Märta, Olga, Sally, Svea oxå..... åh så svårt!!! :D
Åh älskar också gamla namn/tantnamn :love: Några av mina bästa (förutom Rut dom du ku redan fått förslag på, som jag dessutom tvingat en kompis att döpa sin hund till :angel: ) är

Aina
Asta
Dagny
Elna/Erna
Ethel
Gerda
Hedda
Herta
Hilda
Ilma
Magna
Signe
Stina
Ulva
Yrsa
 
Har för mig att @Björk skulle ha en löwchen :)
Stämmer bra!
La in bilderna i galleriet här på Buke.
gusten.24236
http://www.bukefalos.com/gallery/photos/gusten.24236/
 
Uppfödaren la upp nya bilder tagna av en annan valpköpare och jag får hålla igen mig själv för att inte fastna för mycket för en särskild viss valp :nailbiting::arghh: (och tyst hålla tummar och tår :angel:)
19800920_10155624320917369_5514439691262175874_2.jpg

Lånad bild av just den där valpen som mamma blev intresserad av. Och nu jag :nailbiting:
(Visst ser det ut som en Puck? :love:)
 
Uppfödaren la upp nya bilder tagna av en annan valpköpare och jag får hålla igen mig själv för att inte fastna för mycket för en särskild viss valp :nailbiting::arghh: (och tyst hålla tummar och tår :angel:)
19800920_10155624320917369_5514439691262175874_2.jpg

Lånad bild av just den där valpen som mamma blev intresserad av. Och nu jag :nailbiting:
(Visst ser det ut som en Puck? :love:)
Men så söt! Och ja, det ser ut som en Puck :D
 
Eller hur? Ännu mera när det är en odd eye dessutom :D
Ja, jag har påpekat att risken är stor att den kommer kallas för pucko åtminstone någon gång :angel:
Ah, ena ögat var blått! Det såg jag inte förrän jag förstorade bilden massor :p
Själv sitter jag och är bitter över att inte kunna köpa valp i år. Frågade precis en uppfödare om hon kommer till en tävling där jag i så fall skulle kunna träffa henne och hennes hundar. Hon svarade att hon vid det tillfället kommer vara iväg och para sin jättefina tik :arghh: Har försökt göra något som liknar en långsiktig plan och inser att jag som tidigast kommer köpa nästa hund i slutet av nästa år...
 
Ah, ena ögat var blått! Det såg jag inte förrän jag förstorade bilden massor :p
Själv sitter jag och är bitter över att inte kunna köpa valp i år. Frågade precis en uppfödare om hon kommer till en tävling där jag i så fall skulle kunna träffa henne och hennes hundar. Hon svarade att hon vid det tillfället kommer vara iväg och para sin jättefina tik :arghh: Har försökt göra något som liknar en långsiktig plan och inser att jag som tidigast kommer köpa nästa hund i slutet av nästa år...
Haha ja, därför hade jag svårt att syn på henne :p jag hoppas på att det ljusnar :love:
Åh, har du hittat något som nått upp till dina krav? :eek:;)
 
Idag har jag varit hos uppfödaren och dels gosat med schäfervalpar och dels hälsat på mammafralla. Supermysigt och jag upptäckte att jag nästan förträngt hur det var att ha en schäferpirayavalp hemma.
Lite coolt att en schäfer ur näst senaste kullen kommer exporteras till Tyskland :up:
 
Jag blir med valp om 8-10 veckor :banana::banana::banana:
Vi var och hälsade på i helgen och då var valpisarna 2 dagar :love::heart
Uppfödaren, tiken och vi klickade direkt - så det var bara att slå till :angel:
Jag är så glad :bump::bump::bump:

Och hur ska jag stå ut att bara se bilder och filmer på henne tills vi får hämta hem våran lilla fröken :nailbiting: (pga avståndet)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 355
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 377
Senast: Mabuse
·
Hundavel & Ras Vilken hundras hade ni rekommenderat för räddningsarbete/personsök om ni fick välja? Några kriterier är: hunden måste gilla sökarbete...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 792
Senast: Milosari
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 080
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp