Status
Stängd för vidare inlägg.

machafuko

Trådstartare
Har hört att en tråd för 2018-valparna har efterfrågats så då tar jag och fixar en sådan tråd till oss.

Själv blir det nog ingen valp 2018, men tiken vi är fodervärd till ska ha valpar då så en himla massa valpspam blir det nog oavsett. :D:love:
 
Jag är alltid sugen på en till hund. :rofl: Det beror lite på hur Tonto håller ihop i patrullen men också för att jag vill satsa på draget med ett spann och då har jag för få hundar just nu. Men i sådana fall vintern 2018/2019 som tidigast.
 
Jag hoppas megamycket på en liten halvbrorsa till Sherlock nästa vår. Hans mamma är en fantastisk hund och jag är supernyfiken på vem pappan kan tänkas bli.

Så jobbigt när man har siktet inställt på en specifik kull och det kanske inte ens blir något, eller inte föds nån hane!
Med mina två tidigare vovvar var jag inte med från början, så det är en ny upplevelse. Professorn var redan 10v när vi fick nys om honom och i Sherlocks fall var tiken iaf bekräftat dräktig så där var det "bara" en olidlig väntan på om det skulle bli tillräckligt många hanar. Då var vi sist i kön och inställd på att det inte skulle bli någon till oss. Nu är vi typ först så det vore ju snopet om det inte gick vägen bara för det. :nailbiting:
 
Kanske... om alla förutsättningar faller på plats och det blir en tikvalp till oss (nr 2 i kö) så blir det tillökning nästa år :heart Om inte så blir det 2019 eller 2020... Är nog mest inställd på 2020, så slipper jag bli besviken än på några år :)
 
Hoppas inte jag behöver hamna i den här tråden för i så fall blir det tredje gången gillt men jag hoppas ju på andra gången gillt :bump:
 
Har tänkt mig en valp sommaren 2018 men har så svårt att välja ras :nailbiting::d.

Ska iallafall på Höganäs hund i helgen och spana lite, samt börja kontakta de kennlar jag tycker verkar bäst inom raserna :)
 
I sommar ska vi träffa en uppfödare och se om vi kommer överens. Gör vi det så blir det, troligen, valp nästa år. Men jag velar lite, om jag är redo eller ej.
 
Kanske... om alla förutsättningar faller på plats och det blir en tikvalp till oss (nr 2 i kö) så blir det tillökning nästa år :heart Om inte så blir det 2019 eller 2020... Är nog mest inställd på 2020, så slipper jag bli besviken än på några år :)

Har du lyckats bestämma dig för ras nu?
 
Vågade fråga uppfödaren om hane och det kanske blir en blå! :d
Var helt inställd på sandfärgad bedlis när vi skaffade Sherlock men nu har jag ju redan en så nästa spelar ingen större roll. Kan faktiskt till och med bli blue (black) and tan-vovvar om man göra den kombon som hon funderar på. Spännande värre. Men inget är spikat så vi får väl se hur det utvecklar sig.
 
Tänker också hänga med här även fast jag inte ska ha valp nu trots att jag vill. :angel:
Jag får vänta snällt till 2019. :p
 
Eftersom jag bara är 2:a reserv på en tik så är ju risken stor att det inte blir någon valp till mig 2017. Ska iallafall åka upp dit på deras kennelläger, träffa hundsläkten och kanske knyta lite kontakter.

Blir jag utan valp i år blir det förhoppningsvis valp nästa år iallafall :D
 
Vågade fråga uppfödaren om hane och det kanske blir en blå! :d
Var helt inställd på sandfärgad bedlis när vi skaffade Sherlock men nu har jag ju redan en så nästa spelar ingen större roll. Kan faktiskt till och med bli blue (black) and tan-vovvar om man göra den kombon som hon funderar på. Spännande värre. Men inget är spikat så vi får väl se hur det utvecklar sig.
Syns väl inte om de är tan eller inte när de är vuxna? :p I Finland finns det ju lever tan, en sån hade varit lite kul att lägga vantarna på, för sakens skull :p
 
Syns väl inte om de är tan eller inte när de är vuxna? :p I Finland finns det ju lever tan, en sån hade varit lite kul att lägga vantarna på, för sakens skull :p
Nä de ser möjligtvis lite smutsigare ut! :laugh: Men de är sjukt fina som valpar. Sen beror det ju väldigt mycket på hur mycket färg de har. Sherlock är superljus men ena syrran har behållit mycket av det bruna tex.
Haha, "bara för att" ja :D
 
Har i dagsläget tre beauceroner, två "pensionärer" på 10 år och så Indigo, 4 år, som var tänkt som min tränings- och tävlingskompis, men som istället varit skadad/konvalescent i två år. :cry:

Just nu vet jag inte alls hur bra han kommer att bli, jag vågar inte längre tro på att han blir helt bra utan målet är att han ska kunna leva ett bra hundliv, springa och leka och så, inte säkert att det kommer att hålla att träna på tävlingsnivå. Viktigast är hur som helst att han får ett bra liv. :heart

Men... om det blir så att han inte blir helt bra, då står jag helt utan hund att träna och tävla med så då är det nog rätt troligt att det blir en hund till här i huset. Det blir definitivt en beauceron igen, förmodligen en tik denna gången. Men det lär dröja till framåt hösten innan jag vet lite mer hur det kommer att bli med Indigo - därefter börjar då kanske letandet efter rätt linjer etc. Nog rätt troligt att det blir en fransk import igen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 438
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 383
Senast: Vovve
·
Hundavel & Ras Finns det någon anledning till att man tar så många kullar på en gång? Vill man inte utvärdera först?
2
Svar
23
· Visningar
222
Senast: Linda_A
·
Hundavel & Ras Letade efter tidigare trådar med samma frågeställning, men alla är ett antal år gamla. Man har ju hört att priserna gått upp något...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 582
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp