Status
Stängd för vidare inlägg.
Snart 3 veckor sen jag vägde Cessna sist och då vägde hon 11,7 kilo och är ju definitivt inte större höjdmässigt än vad @Fisherling Asni är. Asni är ju bara två dagar äldre så det är ändå lite kul att följa deras ganska så jämna utveckling åldersmässigt. :D

Ska väga Cessna i helgen igen är tanken. Tycker inte att hon blivit så mycket större men vågen säger ju det och tidigare inköpta täcken som hon simmade i är alldeles för små nu:angel:
 
Varken mätt eller noga vägt Watson på ett tag men Sherlock är 42cm och väger strax över 8kg. Watson är inte långt bakom numera, kanske typ 40cm och börjar nog närma sig 7kg.
Såatteh, lite andra dimensioner där tycker jag det känns som! :D

Winston är mellan 35-40 cm och väger 11+ kg. Utställningsfolket tycker han är lite tunn :p
 
Dags för PARTY! Lilla Ondskan håller på att tappa källan till sin ondska! Äntligen!

20181124_082444.jpg


Som jag har längtat efter den här dagen... Känns som jag borde hålla ett tal och tacka publiken. :laugh:
Totoro snart 5 månader, 25 kg (:eek::cautious:), för tillfället - och det är högst tillfälligt :D - innehavare av 6 st huggtänder... :love:
 
Dags för PARTY! Lilla Ondskan håller på att tappa källan till sin ondska! Äntligen!

Visa bifogad fil 21818

Som jag har längtat efter den här dagen... Känns som jag borde hålla ett tal och tacka publiken. :laugh:
Totoro snart 5 månader, 25 kg (:eek::cautious:), för tillfället - och det är högst tillfälligt :D - innehavare av 6 st huggtänder... :love:
Ja, nu blir han säkert en lugn och städad liten kille som inte vill något hellre än att sitta fint och räcka vacker tass. Plötsligt händer det! :)
 
Vi har varit ute på en härlig skogspromenad, jag, Ville och maken. :D Maken visade var passen de har pratat om är i en del av jaktmarken som jag inte har jagat på av olika anledningar. Mestadels rakt ut i skogen, eller möjligtvis att man kunde skönja en gammal stig. :D
 
Varken mätt eller noga vägt Watson på ett tag men Sherlock är 42cm och väger strax över 8kg. Watson är inte långt bakom numera, kanske typ 40cm och börjar nog närma sig 7kg.
Såatteh, lite andra dimensioner där tycker jag det känns som! :D
Hur gammal är Watson?
Min lilla är nu 16 månader, 40 cm och väger nästan 7 kg (pendlar mellan 6.5- 6.8 kg). Hon känns så himla liten! Men spänstig. :)
 
Hur gammal är Watson?
Min lilla är nu 16 månader, 40 cm och väger nästan 7 kg (pendlar mellan 6.5- 6.8 kg). Hon känns så himla liten! Men spänstig. :)
Snart 7 månader. Väldigt nyfiken på hur stor han egentligen kommer bli, tycker han har växt jättefort.
Jag har inte så bra koll på tikarna (känns som att absolut alla här har hanar) men din är ju klart mindre än Sherlocks mamma i alla fall.
 
Snart 7 månader. Väldigt nyfiken på hur stor han egentligen kommer bli, tycker han har växt jättefort.
Jag har inte så bra koll på tikarna (känns som att absolut alla här har hanar) men din är ju klart mindre än Sherlocks mamma i alla fall.
Har fått för mig att linjen hon är ifrån är små. Inte helt hundra, men de beddlisar jag har träffat (hanar och tikar) har alla varit större.
Trodde nog hon skulle bli lite större ändå (har ett par selar som jag väntat på att hon skulle växa i, typiskt nog).
 
Nu har jag anmält min Ofelia till en kurs i valpagility i början på mars. Det fanns även en kursstart redan sent i januari, men jag tänkte att det var större chans för ett bra väglag i mars och sedan är hon precis fyllda sju månader då och kanske lite mer mogen för att hålla på med kurser. På kursen sent i januari skulle hon vara 5, snart 6, månader bara.

Har även tänkt gå en kurs i specialsök med henne under våren. Jag har tänkt lära henne söka och markera doft av vägglöss. :) Det vore spännande.
 
Har fått för mig att linjen hon är ifrån är små. Inte helt hundra, men de beddlisar jag har träffat (hanar och tikar) har alla varit större.
Trodde nog hon skulle bli lite större ändå (har ett par selar som jag väntat på att hon skulle växa i, typiskt nog).
Här är det lite tvärt om, vi köpte en sele i Sherlocks storlek på rea för ett litet tag sedan för att Watson skulle växa i den... och den passade redan. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 237
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 233
Senast: Vovve
·
Hundavel & Ras Finns det någon anledning till att man tar så många kullar på en gång? Vill man inte utvärdera först?
2
Svar
23
· Visningar
202
Senast: Linda_A
·
Hundavel & Ras Letade efter tidigare trådar med samma frågeställning, men alla är ett antal år gamla. Man har ju hört att priserna gått upp något...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 459
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp