Status
Stängd för vidare inlägg.
@machafuko Ja verkligen, Uppfödaren hade dock tur med alla andra parningar men inte på denna tik och de hörde bara om alla andra som tog sig hela tiden på den rasen.

Nu är inte jag så stor koll utan överlåter allt sånt till min vän/uppfödaren vilket gör att jag bara får gå och vänta. Nu är det bara hålla tummarna för att det tar sig i nästa omgång :D
 
@machafuko Ja verkligen, Uppfödaren hade dock tur med alla andra parningar men inte på denna tik och de hörde bara om alla andra som tog sig hela tiden på den rasen.

Nu är inte jag så stor koll utan överlåter allt sånt till min vän/uppfödaren vilket gör att jag bara får gå och vänta. Nu är det bara hålla tummarna för att det tar sig i nästa omgång :D

Ja, vi håller tummarna för att allt går som det ska nu:D
 
Här är min lilla tik :love:

ojL92sg.jpg


7uaDtFC.jpg


Bilder som uppfödaren skickat :D
Hon kommer till Arlanda den 7 februari :bump:
Har lite svårt med namn men min favorit just nu är Storma :D
 
Valde att hoppa över tik 1s kull med hanen där jag var osäker på kullsyskonen. Beslutet kom väl för ett tag sedan även om jag velat och hållt beslutet ”för mig själv”. Skönt var det för det visade sig att tiken bara födde en tik, som uppfödaren nog behåller själv. Så där hade det inte blivit något oavsett.

Nu är det lång väntan till nästa planerade kulls födsel. Men det blir nog bra oavsett. Den tiken verkar vara en bättre variant av tidigare nämnda ”drömtiken”. :D
(Det är mamma till ”drömtiken”)

Sorry för rörigt inlägg :o
 
Uppfödaren ska nu i mellandagarna gå ut med sina två parningar till våren. Ena vet jag redan om, men den tiken som intresserar mig mest av dem vet jag ännu inte hane till. Drömmer lite om att det är en hane som finns i tyskland, men som sagt - önsketänkande från min sida.

Alltså, jag bara väntar med enorm spänning på att hon ska gå ut med planerna. Tänker varje minut att ”Nu då???? Det är ju redan den 28e” :o:rofl:
 
Uppfödaren ska nu i mellandagarna gå ut med sina två parningar till våren. Ena vet jag redan om, men den tiken som intresserar mig mest av dem vet jag ännu inte hane till. Drömmer lite om att det är en hane som finns i tyskland, men som sagt - önsketänkande från min sida.

Alltså, jag bara väntar med enorm spänning på att hon ska gå ut med planerna. Tänker varje minut att ”Nu då???? Det är ju redan den 28e” :o:rofl:

Man kan nästan tro att uppfödaren läste vad jag skrev här. För kort efter mitt inlägg gick uppfödaren ut med sina avelsplaner och ta mig tusan är det den tyska hanen jag älskar som hon ska para ena tiken med. VRÅLADE i förtjusning!! :o:love::banana:

Dröööööömdrömdröm :love:
 
Tiken som jag väntade sheltievalp från gick tom den här gången. Synd, för det här hade verkligen blivit en toppenkombination, tror jag. Men sånt händer ibland. Det planerades en omparning i maj, men jag hade egentligen tänkt mig en vårvalp så jag får väl söka vidare.
 
Tiken som jag väntade sheltievalp från gick tom den här gången. Synd, för det här hade verkligen blivit en toppenkombination, tror jag. Men sånt händer ibland. Det planerades en omparning i maj, men jag hade egentligen tänkt mig en vårvalp så jag får väl söka vidare.

Åh så trist! Skickar pm till dig, är lite nyfiken.
 
Den nervösa och spännande känslan man har när man väntar...

Hoppas för dig att allt går som det ska. :D
Ja fy :p Jag var ju inte med så här tidigt när jag skaffade samojeden, så där var det bara väntan på att få hämta hem henne. Nu är det extra jobbigt när man inte ens vet om det ploppar ut tillräckligt med tikar :rofl:
 
Ja fy :p Jag var ju inte med så här tidigt när jag skaffade samojeden, så där var det bara väntan på att få hämta hem henne. Nu är det extra jobbigt när man inte ens vet om det ploppar ut tillräckligt med tikar :rofl:

Relaterar! Fy tusan. :rofl:

Har tiken haft några kullar innan? :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 373
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 333
Senast: Vovve
·
Hundavel & Ras Finns det någon anledning till att man tar så många kullar på en gång? Vill man inte utvärdera först?
2
Svar
23
· Visningar
213
Senast: Linda_A
·
Hundavel & Ras Letade efter tidigare trådar med samma frågeställning, men alla är ett antal år gamla. Man har ju hört att priserna gått upp något...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 559
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp