Status
Stängd för vidare inlägg.
Att skriva till uppfödare som man känner rätt väl att man hoppar ur deras kö. :nailbiting::arghh:

Folk hoppar av hela tiden av olika anledningar (funnit valp närmare, vill ha annan färg/kön, kommit på att de vill ha valp senare osv) så erfarna uppfödare brukar vara vana vid det.
 
Folk hoppar av hela tiden av olika anledningar (funnit valp närmare, vill ha annan färg/kön, kommit på att de vill ha valp senare osv) så erfarna uppfödare brukar vara vana vid det.

Ja jo, men dessa ser jag mer som nära vänner än uppfödare. Då blir det annorlunda. Har inte alls haft samma jobbiga känsla med andra uppfödare!
 
Ja jo, men dessa ser jag mer som nära vänner än uppfödare. Då blir det annorlunda. Har inte alls haft samma jobbiga känsla med andra uppfödare!

Det verkar iaf vara ont om bra Tollare så uppfödaren kommer nog inte ha problem att hitta bra valpköpare till sin kull.
I Schäfer är konkurransen mellan uppfödarna stenhård ffa om bra köpare då kan det vara lite surt när folk hittar en bättre eller tidigarelagd kombo. Händer i var end kull i princip att köpare hoppar till en annan kull.
 
Det verkar iaf vara ont om bra Tollare så uppfödaren kommer nog inte ha problem att hitta bra valpköpare till sin kull.
I Schäfer är konkurransen mellan uppfödarna stenhård ffa om bra köpare då kan det vara lite surt när folk hittar en bättre eller tidigarelagd kombo. Händer i var end kull i princip att köpare hoppar till en annan kull.

Förstår det! Svårt när det finns så oerhört många uppfödare som i er ras. :eek:

Ja hos tollarna är det tvärtom. Från de ”bra” uppfödarna är konkurrensen om man ska ha valp stenhård, framförallt om man vill ha tik. :p
 
Blir ingen valp för mig i år, min egna tik skulle paras i år men eftersom vi inte vet när hon ska löpa väntar vi med att para henne nästa år istället, det känns dock skönt för min del för då hinner jag förhoppningsvis meritera min tik lite mer innan parning samt att vi får mer tid att leta fram en passande hane vilket inte är lätt. :idea:
Sedan hade jag planer att skaffa en vinthund till, men eftersom både jobb, skola och verklighet kom ivägen fick jag helt eneklt priotera och då blir det helt enkelt att skjuta valpplaner åt sidan och fokusera på dom två odjur jag har hemma. :grin:
 
Sedan hade jag planer att skaffa en vinthund till, men eftersom både jobb, skola och verklighet kom ivägen fick jag helt eneklt priotera och då blir det helt enkelt att skjuta valpplaner åt sidan och fokusera på dom två odjur jag har hemma. :grin:
Vad blir det för vinthund då? :D (Sedan, när det blir dags alltså)
 
Vad blir det för vinthund då? :D (Sedan, när det blir dags alltså)
Jag dissar Whipparna och drömmer om en Magyar, är helt såld på rasen och jag måste ha en någon gång i mitt liv. :love:
Vill så gärna hålla på med LC (finns inget som klår en vinthund som springer och gör det den älskar i mina ögon, får rysningar av bara tanken haha) men den drömmen blev tyvärr aldrig sann trots att vi skaffade Corinne. :angel:
 
Här går det bara bättre och bättre! Alltså så sjukt roligt det är att träna en hund som vill och verkligen försöker 100 % :D. Inget illa om min andra hund men vilken skillnad på en hund som gör det för de är roligt och en som gör det för att få något haha :angel:.
Är än så länge sjukt nöjd med Stormas mentalitet då hon följer med överallt och kan inte bry sig mindre.
Hon springer på alla olika underlag och hälsar glatt på allt och alla :). Andra hundar är hon fortfarande lite försiktig med men gör mig inget.
Nu vill jag bara gå en massa kurser och försöker hitta en bra valpkurs som vi kan gå på :bump:. Himla roligt detta här :D

Storma och Kira :love:
nPUxBSa.jpg


nt6nOpO.jpg


lr3NapP.jpg


lWpT8WI.jpg


Hon väger nu 5,2 kg och är ca 34 cm hög :)
 
Jag får inget svar från uppfödaren. Tycker det är rätt tråkigt, jag skulle hellre ta ett rakt "nej" än att inte få något svar alls.

Men, jag har iallafall en kull på lut där jag får köpa tik om det blir mer än en :love: Jag är supertaggad på den kullen och kommer träffa tiken inom kort, har träffat en hel del av hennes släktingar men hon bor ju inte i Sverige så det har inte varit lika enkelt, men de kommer till Sverige snart :D Då ska jag passa på att träffa henne. Ska då även fråga om hon kanske kan tänkas löpa snart för det skulle ju vara väldigt roligt om jag kunde få hem en valp under 2018 :angel::heart
 
Jag får inget svar från uppfödaren. Tycker det är rätt tråkigt, jag skulle hellre ta ett rakt "nej" än att inte få något svar alls.

Men, jag har iallafall en kull på lut där jag får köpa tik om det blir mer än en :love: Jag är supertaggad på den kullen och kommer träffa tiken inom kort, har träffat en hel del av hennes släktingar men hon bor ju inte i Sverige så det har inte varit lika enkelt, men de kommer till Sverige snart :D Då ska jag passa på att träffa henne. Ska då även fråga om hon kanske kan tänkas löpa snart för det skulle ju vara väldigt roligt om jag kunde få hem en valp under 2018 :angel::heart

Min erfarenhet är att uppfödare ibland kan vara ganska sega på mailsvar och det var väl inte så värst längesedan du skrev?

Tror du kan vara lugn ett tag till ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 355
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 322
Senast: Vovve
·
Hundavel & Ras Finns det någon anledning till att man tar så många kullar på en gång? Vill man inte utvärdera först?
2
Svar
23
· Visningar
212
Senast: Linda_A
·
Hundavel & Ras Letade efter tidigare trådar med samma frågeställning, men alla är ett antal år gamla. Man har ju hört att priserna gått upp något...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 544
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp