Status
Stängd för vidare inlägg.
Min erfarenhet är att uppfödare ibland kan vara ganska sega på mailsvar och det var väl inte så värst längesedan du skrev?

Tror du kan vara lugn ett tag till ;)
Jag skrev mejl i Januari, mejl i Februari och för typ en vecka sedan på fb, ett meddelande jag vet uppfödaren läst. Så jag vet inte vad jag ska tro. Men tråkigt känns det, jag tyckte vi hade bra kontakt när jag frågade om en planerad kull inför 2017 (som sen inte blev av) :(

Det är tråkigt, för det är en oerhört intressant kull som jag väldigt gärna skulle ha valp ifrån. Men utöver det är det en uppfödare jag ser upp till och gärna skulle vilja knyta kontakt med.
 
Jag skrev mejl i Januari, mejl i Februari och för typ en vecka sedan på fb, ett meddelande jag vet uppfödaren läst. Så jag vet inte vad jag ska tro. Men tråkigt känns det, jag tyckte vi hade bra kontakt när jag frågade om en planerad kull inför 2017 (som sen inte blev av) :(

Det är tråkigt, för det är en oerhört intressant kull som jag väldigt gärna skulle ha valp ifrån. Men utöver det är det en uppfödare jag ser upp till och gärna skulle vilja knyta kontakt med.

Jaha, men då förstår jag! Det låter ju lite märkligt. När man varit i kontakt med dem så flera gånger borde de ju förstå att man vill att de kommunicerar tillbaka så att säga... :cautious::meh:
 
Jag skrev mejl i Januari, mejl i Februari och för typ en vecka sedan på fb, ett meddelande jag vet uppfödaren läst. Så jag vet inte vad jag ska tro. Men tråkigt känns det, jag tyckte vi hade bra kontakt när jag frågade om en planerad kull inför 2017 (som sen inte blev av) :(

Det är tråkigt, för det är en oerhört intressant kull som jag väldigt gärna skulle ha valp ifrån. Men utöver det är det en uppfödare jag ser upp till och gärna skulle vilja knyta kontakt med.

Riktigt uselt av hen.
Jag förstår inte varför man missköter sina kontakter så. Oavsett om de som hör av sig är intressanta eller inte så bör man visa respekt och svara dem.
 
Riktigt uselt av hen.
Jag förstår inte varför man missköter sina kontakter så. Oavsett om de som hör av sig är intressanta eller inte så bör man visa respekt och svara dem.
Jag tänker lite detsamma. Jag hoppas såklart fortfarande på att få ett svar - men chansen känns försvinnande liten. Det är en uppfödare som föder upp riktigt bra aussies, så att iallafall ha kontakt skulle vara guld värt.

Men jag har ju iallafall en kull på lut för 2018/19, plus en till planerad för 2019 :) Även om jag tycker 2019 är på tok för långt bort :cautious:
 
Jag tänker lite detsamma. Jag hoppas såklart fortfarande på att få ett svar - men chansen känns försvinnande liten. Det är en uppfödare som föder upp riktigt bra aussies, så att iallafall ha kontakt skulle vara guld värt.

Men jag har ju iallafall en kull på lut för 2018/19, plus en till planerad för 2019 :) Även om jag tycker 2019 är på tok för långt bort :cautious:

Finns en uppfödare i min ras som också har rykte av sig om att föda upp riktigt bra brukshundar.
Men vi har haft lite kontakter sins emellan och känner flera med hund därifrån och fått sett en annan sida. Blir det problem-så svarar de inte på kontakt. Klagar du på något- då slutar de svara i telefon. Ifrågasätter du något- de går till motangrepp och bryter kontakten. Blir du "jobbig" och faktiskt kräver svar och en dialog runt något- bered dig på att bli svartmålad :meh:
Där emellan mörkas utan skam allt som man inte vill kännas vid.

Om någon inte ids svara när någon vill handla av en så kan jag inte låta bli att fundera hur man reagerar om köpare får problem.
 
Finns en uppfödare i min ras som också har rykte av sig om att föda upp riktigt bra brukshundar.
Men vi har haft lite kontakter sins emellan och känner flera med hund därifrån och fått sett en annan sida. Blir det problem-så svarar de inte på kontakt. Klagar du på något- då slutar de svara i telefon. Ifrågasätter du något- de går till motangrepp och bryter kontakten. Blir du "jobbig" och faktiskt kräver svar och en dialog runt något- bered dig på att bli svartmålad :meh:
Där emellan mörkas utan skam allt som man inte vill kännas vid.

Om någon inte ids svara när någon vill handla av en så kan jag inte låta bli att fundera hur man reagerar om köpare får problem.

Precis så jag tänkte också...

Upplever att den typen finns hos många raser. Uppfödare som inte gärna tar i problem eller kanske till och med lägger all skuld på valpköparen. Nej, tack.
 
Finns en uppfödare i min ras som också har rykte av sig om att föda upp riktigt bra brukshundar.
Men vi har haft lite kontakter sins emellan och känner flera med hund därifrån och fått sett en annan sida. Blir det problem-så svarar de inte på kontakt. Klagar du på något- då slutar de svara i telefon. Ifrågasätter du något- de går till motangrepp och bryter kontakten. Blir du "jobbig" och faktiskt kräver svar och en dialog runt något- bered dig på att bli svartmålad :meh:
Där emellan mörkas utan skam allt som man inte vill kännas vid.

Om någon inte ids svara när någon vill handla av en så kan jag inte låta bli att fundera hur man reagerar om köpare får problem.
Som tur är så får jag inte alls den känslan av den här uppfödaren. De jag känner till som har hund därifrån verkar väldigt nöjda. Kontakten jag haft tidigare var trevlig.

Det känns mer som att jag ligger på -5 i prioriteringslistan. :(
 
Finns en uppfödare i min ras som också har rykte av sig om att föda upp riktigt bra brukshundar.
Men vi har haft lite kontakter sins emellan och känner flera med hund därifrån och fått sett en annan sida. Blir det problem-så svarar de inte på kontakt. Klagar du på något- då slutar de svara i telefon. Ifrågasätter du något- de går till motangrepp och bryter kontakten. Blir du "jobbig" och faktiskt kräver svar och en dialog runt något- bered dig på att bli svartmålad :meh:
Där emellan mörkas utan skam allt som man inte vill kännas vid.

Om någon inte ids svara när någon vill handla av en så kan jag inte låta bli att fundera hur man reagerar om köpare får problem.
Är så glad över att ha en uppfödare som hjälper en alltså. Hon är förvisso rak och säger om felet beror på en själv ;) men man får alltid hjälp om man behöver. Känns så tryggt!
Jag tror @Lilla-S har samma erfarenhet.
 
Är så glad över att ha en uppfödare som hjälper en alltså. Hon är förvisso rak och säger om felet beror på en själv ;) men man får alltid hjälp om man behöver. Känns så tryggt!
Jag tror @Lilla-S har samma erfarenhet.

Dessa är också väldigt hjälpsamma, för de som är lojala, tävlar och håller käft om sjuka hundar :meh:
Jag blir så provicerad när jag ser kenneln bli rekommenderad när det finns så många ärliga, hjälpsamma kennlar.
 
Jodå, klart du vågar. Det blir ju bara bättre och bättre säger folk :D
Håller mig till småskitarna i några år till, måste hinna med att trycka in både fler Kooikrar, en Magyar och tydligen en Flatte (kompisen har tvingat på mig en om hon ska para sin tik i framtiden) innan jag kan skaffa Tollare, så jag har några år på mig att möjligtvis hitta något passande. :angel:
Kommer sluta med att jag har hundar både höger, vänster och överallt men det är väl så det ska vara. :rofl: #hundsamlaredeluxe
 
Varför måste det ev födas en jättespännande Kooikerkull i höst när man själv inte kan ta någon valp? :meh:
Då får du väl hålla koll på kullen, se vad det blir av dem och hoppas på att någon av dem paras med något lämpligt senare, så att du kan ta valp från någon sådan kull istället :D Så har jag gjort med en salukikull. Föddes en för några år sedan som jag trodde extremt mycket på, men hade inte möjlighet att köpa någon ur den kullen. Istället har jag kontakt med uppfödare + valpköpare, har träffat hundarna i kullen (de blev tokigt bra :D ) och ska utan tvekan hålla lite koll för att se hur de används i avel senare.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 377
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 336
Senast: Vovve
·
Hundavel & Ras Finns det någon anledning till att man tar så många kullar på en gång? Vill man inte utvärdera först?
2
Svar
23
· Visningar
213
Senast: Linda_A
·
Hundavel & Ras Letade efter tidigare trådar med samma frågeställning, men alla är ett antal år gamla. Man har ju hört att priserna gått upp något...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 559
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp