Status
Stängd för vidare inlägg.
I veckan ska förmodligen en uppfödare av jaktgolden ringa upp mig. Har haft mailkontakt
med henne i våras och då sa hon att vi skulle höras av när hon gått ut med vilka hanar hon ska använda. Så då gjorde jag det och som sagt, hon ska ringa upp.

Jag är ju mest nyfiken på att ställa massa frågor om rasen, så om det blir valp från just den kullen vettetusan. Vill ju ha en apportör men har inte bestämt ras. Just den här uppfödaren verkar dock ha mååånga på kö så någon jaktgolden därifrån blir det nog inte ändå :p
 
Jag fortsätter väl att skriva av mig här. Letandet har fortsatt. Har hittat en eventuell kommande parning som verkar lovande. Parningen har gjorts innan, men ägaren till tiken hade inte möjlighet att ta valp då och vill verkligen ha från sin tik och vill därmed göra om parningen.

Jag har träffat hanen och några av avkommorna, samtliga har varit precis den typen av tollare jag letat efter. Trevligt temperament, stabila mentalt etc. Givetvis vet jag att en till parning inte betyder att de nya valparna inte behöver bli något liknande alls. Men jag gillar ju verkligen hanen och det är en förutsättning. Tiken ska jag få träffa snart när tikägaren kommer hem från sin semester.

Uppfödaren som tog den tidigare kullen (hyrde in tiken) planerar en kull något år framöver på en av tikarna från den kullen. Har träffat just den tiken och som sagt, precis min typ. Så en valp efter den tiken är också väldigt intressant förutsatt att valet av hane är bra. Har dock otrolig förtroende och bra relation med den här uppfödaren så skulle gärna ha från henne. Men hon planerar inte valp på tiken förrän om ca 2 år(?).

Obs. För att inte göra er förvirrad, en uppfödare (x) har alltså gjort kombon innan. Det är nu tikägaren (y) som vill göra om den. Tikägaren har en kull sedan innan och det är den kullen tiken kommer från. En väldigt trevlig kull där minst två tikar gått i avel med fina resultat.
 
Okej, så jag uppdaterar i tråden som det mest är jag själv som skriver i :angel:

Så på lördag ska jag träffa tikägaren (även uppfödare) av tiken jag nämnt ovan. Alltså tiken som de ska ta en till kull på med förmodligen samma hane som använts innan. Det är inte bestämt riktigt bestämt ännu som jag förstått det. Kanske att hon har ändrat hane, men får chans att fråga allt om det på lördag.

Uppfödaren skrev till mig från ingenstans och frågade om jag ville komma med på patrullträningen och jag är tydligen enda valpintressenten som ska komma som jag förstått.

Parningen av tiken sker till november/december så kanske att det blir en liten valp till mig nästa år då om allt går som önskat och om jag gillar tiken såklart :nailbiting::D
 
Få se om jag ska satsa på en valp 2018 eller 2019 - allt beror på vad som händer här hemma närmaste månaderna och även om jag ska fixa mitt knä före nästa valp kommer in i detta hus :nailbiting:
 
Vi tänker också oss en valpsommar 2018! En Huskyvalp tror vi! Dom är så fiiiiina!
ina_jump.gif
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 376
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 336
Senast: Vovve
·
Hundavel & Ras Finns det någon anledning till att man tar så många kullar på en gång? Vill man inte utvärdera först?
2
Svar
23
· Visningar
213
Senast: Linda_A
·
Hundavel & Ras Letade efter tidigare trådar med samma frågeställning, men alla är ett antal år gamla. Man har ju hört att priserna gått upp något...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 559
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp