Status
Stängd för vidare inlägg.
Träffade en uppfödare jag haft kontakt med sen i somras på ett tollingjaktprov i söndags. Vi har alltid klickat väldigt bra (känns det som), så jag såg mycket fram emot mötet. Allt kändes hur perfekt som helst och jag fick träffa tiken hon ska para och även se tilltänkta hanen i arbete.

Planerade kullen är ganska lik den efter Kaktiken. Tiken som ska paras är släkt med kaktiken och hanen som tiken ska paras med är avkomma till den tyska hanen som kaktiken är parad med
(rörigt?). Så släkt på båda sidor så att säga. Ägaren som bor i tyskland startade både avkomman men även pappan och jag är verkligen inte besviken. Jag har absolut hittat helt rätt. :love:

Så nu känns det bra att kunna säga att den här andra kombinationen säkert blir minst lika bra som kaktikens. Tar jag valp från den här uppfödaren så får jag dock glatt vänta till slutet av året/årskiftet innan jag får hem en valp. :banghead::laugh:
Ska du byta kull som du väntar valp eller är det bara om du inte får valp ur första? Jag fattat inte? 😅
 
Hallie blev 6 månader i förra veckan. Helt galet vad fort tiden har gått! Känns som att det var igår vi hämtade hem den lilla köttbullen och nu är hon redan såhär stor :love:
ps-3158.jpg
 
Nu är hon hemma! Tyvärr blev det flygplanshaveri när hon skulle åka igår, så hon kom först tidigt imorse. Trött efter resan är hon garanterat, men är glad och äter fint :) Väldigt trygg och verkar inte vara mycket som bekommer henne, ska bli spännande att se henne utvecklas!
52.png

51.png
 
Nu är hon hemma! Tyvärr blev det flygplanshaveri när hon skulle åka igår, så hon kom först tidigt imorse. Trött efter resan är hon garanterat, men är glad och äter fint :) Väldigt trygg och verkar inte vara mycket som bekommer henne, ska bli spännande att se henne utvecklas!
52.png

51.png

Åh, och här har jag gått runt och trott att du skulle köpa Zovi. :D För hon är väl från Dana? Hursomhelst, oerhört söt är hon. Jättefin valp. Har du något namn på henne? :love:
 
7 kg tung, busknasig och vill gosa en stund då och då mellan sov, bajs och bus igen. Gjorde oss oroliga någon dag då hon kissade konstant men det gick över. Troligen att hon drack för mycket i värmen. Är en himla skön tjej med egna ideer. Värsta stunden var när jag gick i duschen - akut panik - husse fick bära ut henne, hon stod vid badkarskanten och skrek.
Humla (vår 6-åriga CC-tik) tål att hennes juver inspekteras närgånget och att någon stoppar in huvudet mellan henne och matskålen men blir pissesur när valpen försöker bädda bredvid henne. Att bli biten i svansen och halsen tar hon en stund men det finns gränser. Dom kommunicerar himla bra men än är dom inte kompisar.
 
Oh, här känner jag mig hemma. Får hem en tollarevalp 1 juni. Min 3e tollare, samt 5e hund men 1a hanen! Blir en ny utmaning. Just nu går jag mest och förbereder mig, torkar hundgodis, läser på grund träning och rullar köttbullar (äter ej kött) och min make skrattar åt mig. Känns som en liten parantes att jag ska till Sydafrika 18-27maj, jag menar... Det är ju valp på ingång?
😀😍
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 240
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 234
Senast: Vovve
·
Hundavel & Ras Finns det någon anledning till att man tar så många kullar på en gång? Vill man inte utvärdera först?
2
Svar
23
· Visningar
203
Senast: Linda_A
·
Hundavel & Ras Letade efter tidigare trådar med samma frågeställning, men alla är ett antal år gamla. Man har ju hört att priserna gått upp något...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 461
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp