Valp dålig i magen.

Fibusen

Trådstartare
Hittade på sonen stå och mata valpen med sånna här pedigre-pinnar,dom som är platta och långa. Står på förpackningen att man får ge 2 om dagen,med det är ju vuxna hundar,nu hann hon äta 2. Plus att hon redan hade fått en. Brukar använda dom som godis,delar en stick i massa bitar,sen använder jag det som godis hela dagen.

Nu så är hon lite lös i magen,det är inte som vatten bara utan typ kräm,ev lite lösare,hon bajsar så ofta som hon brukar göra,alltså inget mer än vanligt.

Ska vi ge hundmat som vanligt,eller ska vi hoppa över kvällsmat och frukost kanske så magen hinner lugna sig? Hon dricker bra. Hon blir 11 Veckor i morgon.
 
Hittade på sonen stå och mata valpen med sånna här pedigre-pinnar,dom som är platta och långa. Står på förpackningen att man får ge 2 om dagen,med det är ju vuxna hundar,nu hann hon äta 2. Plus att hon redan hade fått en. Brukar använda dom som godis,delar en stick i massa bitar,sen använder jag det som godis hela dagen.

Nu så är hon lite lös i magen,det är inte som vatten bara utan typ kräm,ev lite lösare,hon bajsar så ofta som hon brukar göra,alltså inget mer än vanligt.

Ska vi ge hundmat som vanligt,eller ska vi hoppa över kvällsmat och frukost kanske så magen hinner lugna sig? Hon dricker bra. Hon blir 11 Veckor i morgon.

Bara det är ute ur systemet så brukar det bli lugnt ganska direkt. Jag hade nog avvaktat med mer mat tills i morgon, risken är stor att det blir mycket bajstorkande under natten annars.

(Har ni blåbär i frysen så kan det göra underverk för en lös mage, men de behöver värmas på/kokas innan servering.)
 
Hittade på sonen stå och mata valpen med sånna här pedigre-pinnar,dom som är platta och långa. Står på förpackningen att man får ge 2 om dagen,med det är ju vuxna hundar,nu hann hon äta 2. Plus att hon redan hade fått en. Brukar använda dom som godis,delar en stick i massa bitar,sen använder jag det som godis hela dagen.

Nu så är hon lite lös i magen,det är inte som vatten bara utan typ kräm,ev lite lösare,hon bajsar så ofta som hon brukar göra,alltså inget mer än vanligt.

Ska vi ge hundmat som vanligt,eller ska vi hoppa över kvällsmat och frukost kanske så magen hinner lugna sig? Hon dricker bra. Hon blir 11 Veckor i morgon.
Lite sönderkokt ris kan också hjälpa som ersättning till kvällsmålet.
 
På en så ung valp bör du inte skippa 2 mål mat ,är sonen ung nog för tex majsvälling så du har det hemma så kan du ge det (annars så finns det att köpa på 2dl tetror)
 
Sonen nyss fyllda 2,men ingen välling,och jag har legat magsjuk hela natten så här inte tagit mig någonstanns. Blåbär har vi inte heller,men ris. Ska jag ge bara avkoket,eller själva riset också?
 
Sonen nyss fyllda 2,men ingen välling,och jag har legat magsjuk hela natten så här inte tagit mig någonstanns. Blåbär har vi inte heller,men ris. Ska jag ge bara avkoket,eller själva riset också?
Du kan börja med att ge avkoket, vänta en liten stund, och sedan ge riset i små portioner åt gången.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 714
Senast: anna_panna
·
Hundhälsa Vi köpte valp i somras. Hans lösa avföring nattetid är problemet. Han har tidigare bajsat mjuka korvar men för snart en månad sedan...
Svar
3
· Visningar
1 345
Senast: Ratax
·
Övr. Hund Min sheltie tik på 4 månader är väldigt lättväckt och har svårt att sova om man inte sitter med henne hela tiden, detta blir ju ett...
Svar
16
· Visningar
3 037
Senast: Ajda
·
Hundhälsa Min tik är känslig i magen efter en lång tids medicinering av smärtstillande förra året (svår hornhinneskada, och direkt efter det en...
Svar
8
· Visningar
1 379
Senast: Heddiz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp