Valp med cherry eye

Ja alltså, jag säger inte att en del labbeägare inte ger för mycket mat. Det jag säger är att de kan ha det extra svårt pga den där genetiska effekten. Den är jättetragisk tycker jag, tänk att ha så svårt att känna mättnad.

Jag tror iofs få matglada hundar känner mättnad...
Mina äter rätt mycket mindre mat nu när det inte är jaktsäsong, och jag upplever dem inte som hungrigare nu än när de fick 20% mer mat :)
Jag tror inte att så många tänker på att magsäcken utvidgas ju mer mat man ger, så det blir ju en ond cirkel när man ger hunden mer för att den fortfarande är hungrig.


iPod satte i sig 3kg torrfoder en gång, när han bröt sig in i fodertunnan en gång. Han tiggde ändå mat vid kylskåpet en liten stund senare :p
 
Ja alltså, jag säger inte att en del labbeägare inte ger för mycket mat. Det jag säger är att de kan ha det extra svårt pga den där genetiska effekten. Den är jättetragisk tycker jag, tänk att ha så svårt att känna mättnad.
Aysu har inte varit mätt många gånger i sitt liv :p Däremot kan hon bli "nöjd" och icke-hungrig, och hon vet att hon inte får mat bara för att hon tigger.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min mamma förlorade sin hund för ganska precis ett år sen och har idag köpt en ny valp. :love: Jätteroligt och jag är superglad för...
Svar
5
· Visningar
1 793
Senast: Nota
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 163
Senast: dobbis
·
Hundhälsa Hej på er, Min lilla 12-veckors valp har fått cherry eye på ett öga som ska opereras på tisdag. I onsdags poppade det även ut på det...
Svar
1
· Visningar
1 809
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa Jag har en valp som har fått cherry eye på båda ögonen. Jag undrar om någon här inne har erfarenhet utav detta. Finns det något som kan...
Svar
4
· Visningar
4 251
Senast: Carisma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • FÅRtråden
  • Valp skäller på män
  • bandage på katt

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Fautras
  • Shettistråden del II

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp