Valpfoder, hur länge?

Jenka

Trådstartare
Hur länge bör man ge valpfoder till en dvärgschnauzer? Till vilken ålder, alltså.
 
Sv: Valpfoder, hur länge?

Min 7 månaders äter fortfarande valpfoder och kommer iaf göra några månader till eftersom jag vunnit massa valpfoder som måste gå åt.
En hund som är kraftig och färdig tidigt kan man sluta med valpfoder till innan man gör det till någon som utvecklas långsammare.
Min hane på 19 månader åt valpfoder till han var ca 1 år, och äter nu juniorfoder. Denna linje blir klara sent och växer ännu på bredden.
Medan hon som är valp nu kommer från en annan linje som är klara tidigare och kommer få äta vuxenmat tidigare.

Hur ser din hund ut i kroppen? Gänglig och tanig eller kraftig och kompakt? Låt hunden avgöra när det är dags att byta.
 
Sv: Valpfoder, hur länge?

Jag tycker han är ganska kompakt, inte direkt gänglig i alla fall. Stor är han.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Har läst runt lite och det verkar som det vanligaste är att man byter från valpfoder till vuxenfoder kring året, eller "när hunden vuxit...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
5 650
Senast: Dentaku
·
Hundhälsa Jag har en blandras på 5 månader, vikt är lite oklart just nu men hon förväntas väga runt 20 kg som vuxen. Pigg, glad, fin i hull och...
Svar
5
· Visningar
613
Senast: em-pirre
·
Hundhälsa Hej! Har fött upp en kull med valpar, där den valpen jag valde att själv behålla alltid haft väldigt dålig aptit. Jag fick "tvinga"...
Svar
8
· Visningar
1 624
Senast: Bison
·
Hundhälsa Vår tyska spets har nyss fyllt 1 år. När han var liten hade han ofta ont i magen, vilket blev bättre med åldern samt när vi började...
Svar
5
· Visningar
940
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp