Vända boggisläp för hand på ojämn mark?

@Alexandra_W
Köp i så fall kvalitetskedjor och inte sådana billiga på typ Biltema! Hade från Biltema till min gamla Volvo och dom gick av i kraftig backe... Köpte sedan Thules och det var stor skillnad både i lätthet att få dit samt i styrka!!
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Låter som att du inte har fyrhjulsdriven bil? Skulle vara försiktig med att börja baxa runt boogiesläp på vinterunderlag uppför backe då. Släpet kommer vara stabilare än bilen och har du häst i kan det bli riktigt otäckt när släpet bestämmer riktning.
 
Låter som att du inte har fyrhjulsdriven bil? Skulle vara försiktig med att börja baxa runt boogiesläp på vinterunderlag uppför backe då. Släpet kommer vara stabilare än bilen och har du häst i kan det bli riktigt otäckt när släpet bestämmer riktning.

Nej jag har inte fyrhjulsdriven bil. Menar du med baxa upp att backa upp? Så vet inte om du läst hela tråden men ska det övht backas upp på vintern så är det isf med snökedjor på bilen. Sen skulle jag aldrig backa upp med häst i oavsett, det är ju bara att göra det svårare än nödvändigt.
 
Ja backa syftade jag på. Ett boggie är mycket stabilare så blir helt annan balans i ekipaget. med 4wd behöver man inte snökedjor om det inte är kaos.
 
Fast nu har jag ingen fyrhjulsdriven ;) Hence att snökedjor just för backning upp varit uppe som förslag.

Jag tänker inte byta bil.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp