Vänstercentrerad sida

Wingates

Trådstartare
Håller @Gunnar på att fixa med något? För hela mitt buke flyttades precis till vänsterkanten. VÄLDIGT jobbigt att titta på. :(
 
Väldigt jobbigt att titta på. Och det ser konstigt ut när halva skärmen är tom på en sida. Bättre med lite tomt på vardera sida
 
Instämmer med övriga. Klar försämring.
Vänsterjusterade sidor är fruktansvärt jobbiga att ställa om till när de flesta sidorna är mer eller mindre centrerade. Och de är centrerade av goda skäl, skulle jag säga. Det är även störigt att ha hela ena halvan av skärmen tom.
 
Varför är det jobbigt, vanesak tror jag?
Det blir som de andra säger en förändring när man tabbar mellan sidor. Jag har dessutom mer än en skärm så det blir väldigt påtagligt att den här sidan inte är centrerad. Jag får liksom en halv skärms yta över till höger.
 
Jag ser ingen skillnad tror jag. Tycker det ser ut som vanligt O_o
Ingen på mobil, platta eller liten datorskärm ser någon skillnad. Jag som just nu har två webbläsarfönster öppna sida vid sida på en stor skärm med hög upplösning ser inte någon skillnad.
Det innebär att de allra flesta faktiskt inte ser någon skillnad.

De med datorskärmar med hög upplösning med en webbläsare som visas över hela skärmen ser skillnad. Jag skall fundera lite under dagen på om jag skall ändra tillbaka.
 
Vad är anledningen? Det finns väl en anledning att de flesta sidor är centrerade idag, fick iallafall jag lära mig när jag pluggade. För att det är lättare att läsa.
Så vad är då anledningen att göra det mer svårläst? Får det plats med fler annonser eller vad är det som gör att det ens funderas över detta?
 
Ingen på mobil, platta eller liten datorskärm ser någon skillnad. Jag som just nu har två webbläsarfönster öppna sida vid sida på en stor skärm med hög upplösning ser inte någon skillnad.
Det innebär att de allra flesta faktiskt inte ser någon skillnad.

De med datorskärmar med hög upplösning med en webbläsare som visas över hela skärmen ser skillnad. Jag skall fundera lite under dagen på om jag skall ändra tillbaka.
Jag skulle då säga att 1920x1080 är standard numera på skärmar, så det är inte som om vi som klagar kör någon udda skärmupplösning.
 
Min datorskärm har högre upplösning än så, om inte webbläsarfönstret täcker hela skärmen är dock inte hög upplösning något problem.

Tittar man på statistik för de senaste 7 dagarna över vad man använder för att titta på Bukefalos, ser det ut så här:
Mobil enhet - 67.8%
Dator - 23,6%
Surfplatta - 8,5%

Borrar man djupare ser man att 4,28% har en skärmupplösning på 1920x1080 och det är den näst vanligaste icke mobila upplösningen. 1366x768 är vanligare:
1. 375x667 - (25,63 %)
2. 360x640 - (22,42 %)
3. 320x568 - (10,81 %)
4. 768x1024 - (7,05 %)
5. 1366x768 - (4,87 %)
6. 1920x1080 - (4,28 %)

Detta är ganska spännande statistik, anser jag, den visar på de förändringar som skett och fortfarande sker i vad vi använder för att surfa.
Oavsett denna statistik funderar jag fortfarande på om jag skall återgå till centrerat.
 
Jag märkte direkt när sidan blev vänster justerad, jag tycker sidan känns mindre nu än när den var centrerad. Som det är nu är 1/3 del av skärmen tom och 2/3 den vänsterjusterade buke.
De sidor jag besökt som har vänsterjusterat tar upp hela skärmen och ingen stor tom yta, blir det tom yta så är den mindre än här...
 
Ptja ska det vara så här lär en ju få hålla sig till mobilen om en slipper vänstercentreringen där...allting blir ju jättekonstigt och jättejobbigt.
 
Ladda upp en bild på en sida, verkar dock skalat ner den rätt kraftigt, men budskapet kvarstår..
skillnad.jpg


Den upplösningen till vänster är 1920x1080 den upplösningen är riktigt bra, får plats med massa information på skärmen. Den upplösningen till höger är 1360x768 och väldigt mycket information går förlorad i scrollning istället, (det svarta visas inte ens på skärmen under bilden).
Den till höger kändes mer klottrad, jag personligen gillar när det är stilrent, gärna lite åt det symmetriska hållet, men inga stora tomma ytor.

När jag tog skrämdumparna ändrade jag ingenting på buke, sidan stod i samma läge, så då kan man se hur mycket som försvinner vid olika upplösningar osv.
 
Oj, det märkte jag inte ens, har alltid Buke i halvskärm.

Stör mig dock på att vi inte har den fina stora Bukefalos headern längre. Bara en lite pytte bild nu :( Hur ska jag nu komma ihåg vilken sida jag är på ;)
 
Min datorskärm har högre upplösning än så, om inte webbläsarfönstret täcker hela skärmen är dock inte hög upplösning något problem.

Tittar man på statistik för de senaste 7 dagarna över vad man använder för att titta på Bukefalos, ser det ut så här:
Mobil enhet - 67.8%
Dator - 23,6%
Surfplatta - 8,5%

Borrar man djupare ser man att 4,28% har en skärmupplösning på 1920x1080 och det är den näst vanligaste icke mobila upplösningen. 1366x768 är vanligare:
1. 375x667 - (25,63 %)
2. 360x640 - (22,42 %)
3. 320x568 - (10,81 %)
4. 768x1024 - (7,05 %)
5. 1366x768 - (4,87 %)
6. 1920x1080 - (4,28 %)

Detta är ganska spännande statistik, anser jag, den visar på de förändringar som skett och fortfarande sker i vad vi använder för att surfa.
Oavsett denna statistik funderar jag fortfarande på om jag skall återgå till centrerat.
Men vad menar du är fördelen med att ha allt till vänster?
Centrerat är ju liksom standard av en anledning.
Jag kör alltid med webbläsaren i helskärm iom att jag tabbar mellan sidor.

Jag klagar ytterst sällan på buke och stödjer förändring, men det här är ju bara jobbigt att se på och helt onödigt.
 
Ingen på mobil, platta eller liten datorskärm ser någon skillnad. Jag som just nu har två webbläsarfönster öppna sida vid sida på en stor skärm med hög upplösning ser inte någon skillnad.
Det innebär att de allra flesta faktiskt inte ser någon skillnad.

De med datorskärmar med hög upplösning med en webbläsare som visas över hela skärmen ser skillnad. Jag skall fundera lite under dagen på om jag skall ändra tillbaka.
Men då kan det väl inte vara till nackdel för någon att centrera sidan igen? När alla vi över en viss (fullt normal) upplösning upplever en klar försämring av en vänsterjusterad sida och föredrar den centrerade, som alltså inte ger någon skillnad alls för dem på mobil, surfplatta eller med lägre upplösning?
 

Liknande trådar

Bukefalos Buke är helt plötsligt mer utzoomat som grundläge och texten är därmed mindre. Det är som att inläggen nu är bredare. Om jag zoomar in...
Svar
2
· Visningar
824
Senast: Gunnar
·
Bukefalos Det här kanske är ett tecken på att jag skriver för mycket överallt på buke, meeen... Förut om man loggade in på buke och hade massor...
2
Svar
39
· Visningar
1 942
Senast: Daff
·
Utrustning Har precis skaffat en Kemnevall Theia och den har mer framskurna kåpor än jag är van vid på dressyrsadlar. Mina Mattes dressyrschabrak...
Svar
2
· Visningar
227
Kultur Måste vara fler än jag på Buke som tittar på skräp-TV! :D Vad kollar ni på nu, några tankar om säsonger eller personligheter? En ny...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 047
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp