Var åkte ni på ridläger?

Mitt första ridläger var -97 på Hagens stuteri i Östergötland. Hade hästen Hagens Quancy :love:

Återkom -98 och hade samma häst och ville hyra den över vintern men då var den redan såld till NFRK tror jag det var.

Så åkte på ett till ridläger på Hagen -98 och fick då ha hästen Hagens Rosie som sen fick följa med hem över vintern.
Åkte tillbaka -99 på ridläger och lämna tillbaka Rosie.

2001 lånade jag hem en unghäst, Hagens Yankee i ett par månader och återkom sedan med hästen och sommarjobbade på Hagen den sommaren.

Hittade där Hagens Zinzano som 3-åring, en av de vi red in den sommaren. Den köpte vi och jag hade honom i 13 år.

Sista gången jag var på Hagen var några veckors sommarjobb 2002 och hade Z med mig då.


Som vuxen har jag varit på Sassi Talu i Estland. Fantastisk gård, välridna hästar och skräddarsytt upplägg (under lågsäsong)
 
Kit :love: @PathOfClovers och @Roxer, har inte ni träffats? Var ganska säker på det, men ni kanske hängde där "omlott".

Jag tror jag hann rida alla utom Schajas på Borg, och köpte senare Plaisir (min avatar!) när Meg och Göran sålde gården.


Jag hade också Chanel som sköthäst något år! :D Red henne också några pass när min ordinarie häst blev halt. Kommer mest ihåg hur jag red fram inför något dressyrprov, galopperade på stora mittvolten när plötsligt yttertygeln lossnar från bettet. :eek: Tack och lov var ju Chanel en klippa och stannade när jag ptroo:ade.

Red annars mest lite saluhästar, men också Cinnabar (som jag tyckte var helt fantastisk) som ju senare köptes av @LadyCovergirl, varit kul att följa henne lite sådär på avstånd. :)
Ingen aning! Men du och jag har ju träffats iaf, för typ 100 år sen :laugh: @Roxer - Ingen aning, vad heter du om du vill skriva ut förnamn? :)
 
Sareez. Hon gjorde så i omgångar. Kunde gå som en klocka för att sen passa på när det var en lite osäker eller otydlig ryttare. :)
Min kompis fick henne ett år för att hon önskade en svår häst med klös i. Men hon gick som en klocka hela veckan :laugh: minns också en tjej som blev helt kär i henne och ville köpa henne. Varje kväll fick vi avstyra att hon ville sova med Sareez i hagen..O_o
 
Ingen aning! Men du och jag har ju träffats iaf, för typ 100 år sen :laugh: @Roxer - Ingen aning, vad heter du om du vill skriva ut förnamn? :)

Skickat PM. :)

Jobbade ju två somrar hos Meg, så jag tror att jag träffade typ 100 elever. Vi hade nån tjej på ett läger som drog till Vimmerby och levde rövare på kvällarna. Hur hon orkade fattar inte jag. Satt uppe typ 3 av 7 kvällar och väntade in henne. Helt död den veckan...
 
Jag var på Borgs 2 gånger som liten, 1988 och 1989 och hade då Apache och Albertina. Superhärliga och coola ponnyer båda två! Var sen tillbaka 1995 (tror jag det var) och hade då Tequila. Gillade även henne väldigt mycket!

Åh, det var bl.a. på de två jag lärde mig rida! :love: Albertina, om jag minns rätt, var en bestämd dam. Tror det var hon som gick in och ställde sig på mittlinjen när hon tyckte att det räckte :D:rofl:

Bjuder på en bild på mig och Apache som bör vara tagen just runt 1988 :heart
570.jpg
 
Åh, det var bl.a. på de två jag lärde mig rida! :love: Albertina, om jag minns rätt, var en bestämd dam. Tror det var hon som gick in och ställde sig på mittlinjen när hon tyckte att det räckte :D:rofl:

Bjuder på en bild på mig och Apache som bör vara tagen just runt 1988 :heart
570.jpg
Oj vad roligt att se! Ska se om jag lyckas rota fram något gammalt kort på Albertina. Jag kan inte minnas att hon var "svår", jag var ganska försiktig av mig dessutom, men det var ju länge sen så jag kommer inte ihåg allt 😉
 
:love:Jag var ett år på Lillbergs i ekshärad. Helt okej. Pedro hade jag, en femåring som jag fick byta till efter första passet. Jättesöt konstantskimmel. (-96)

Sen var jag på Lunnebacken i Hjo ett par gånger. (-97,-98)
Underbart läger! Kände några hästar(och ägaren) sedan tidigare då många hästar kom från ridskolan jag växte upp med. Jag som galen höstnörd var ju i himmelriket att få träffa dessa hästar igen! :love:
Mihai och Natascha hade jag där.
N ett swb sto som banade min väg in i stamtavlevärlden, Lite nörderi på det med :cool:
 
Jag var flera år på taffnäs! Måste varit 2001-2004 eller något sådant :). Tror att jag hade Kåre och Olliver, gillade Olliver bäst! Sen var jag faktiskt på Strömsholm i januari detta år, red skolhästar i form av ”Gurkan” och Zevs :). Båda väldigt välskolade individer! Fantastiskt läger, ska åka tillbaka i sommar!
 
Jag var flera år på taffnäs! Måste varit 2001-2004 eller något sådant :). Tror att jag hade Kåre och Olliver, gillade Olliver bäst! Sen var jag faktiskt på Strömsholm i januari detta år, red skolhästar i form av ”Gurkan” och Zevs :). Båda väldigt välskolade individer! Fantastiskt läger, ska åka tillbaka i sommar!

Å Gurkisen och Zevs! Gick på Strömsholms ridsportgymnasium ett år och minns dessa två sötnosar väl. Dock inga jag själv red ofta, om ens någon gång? Inte Zevs i alla fall, men ofattbart söt är han. Som en ponny :D

Min stora kärlek är Index. Favoriten bland skolhästarna :love:
 
Å Gurkisen och Zevs! Gick på Strömsholms ridsportgymnasium ett år och minns dessa två sötnosar väl. Dock inga jag själv red ofta, om ens någon gång? Inte Zevs i alla fall, men ofattbart söt är han. Som en ponny :D

Min stora kärlek är Index. Favoriten bland skolhästarna :love:
Åh vad kul!! Ja jag kommer ihåg att Zevs hade ponnypannlugg och ponnybak, samt lite ponnyaktiga ben i förhållande till kroppen hehe. Hade honom som dressyrhäst på den kursen och han behövde övertalas lite för att kämpa på framåt, men när han väl gick var han jättefin! Och Gurkan ska tydligen vara lite trötter han också ibland :) fast när jag var där hade det precis varit jullov så han hade sprutt i benen! Gud vad kul att gå på ett sånt ridgymnasium, ångrar ibland mina rätt tradiga år på natur/natur
 
Visste inte riktigt var jag skulle lägga den här tråden eller om det finns någon liknande, försökte söka. Men var någonstans var ni på ridläger som barn, eller ni som kanske fortfarande åker på ridläger - vart åker ni?

Mest nyfiken och tänkte att vi kanske lyckas dra upp lite spännande minnen här i tråden. Så jag är alltså inte ute efter rekommendationer, utan jag vill höra era throwbacks ;)

Jag var 3 år på ridläger i Dalarna. Jag tror ridklubben/ridskolan hette ngt med Storvik. Jag fick följa med min äldre granne första året. Sen åkte jag och min jämnåriga bästis dit 2 år till. Sista året hade ridskolan blivit av med sommargården(med underbar natur omkring) de brukade ha ridlägren på. Så då fick vi gamla ridläger-elever komma på lite improviserat ridläger och bo i någon gammal skola bredvid ridskolan. Det fanns ingen dusch. Så varje kväll lastades vi ungar in i en trailer och en bil och åkte till någon simbassäng med dusch. Det var lite udda. Hade väl inte riktigt gått idag att göra så. ;)

Sen har jag varit på fälttävlansläger i Småland, tror det var i Gislaved.

Och sen när jag fick egen ponny och häst har vi varit mycket på läger/intensivträning hos våra tränare.
 
Jag var 3 år på ridläger i Dalarna. Jag tror ridklubben/ridskolan hette ngt med Storvik. Jag fick följa med min äldre granne första året. Sen åkte jag och min jämnåriga bästis dit 2 år till. Sista året hade ridskolan blivit av med sommargården(med underbar natur omkring) de brukade ha ridlägren på. Så då fick vi gamla ridläger-elever komma på lite improviserat ridläger och bo i någon gammal skola bredvid ridskolan. Det fanns ingen dusch. Så varje kväll lastades vi ungar in i en trailer och en bil och åkte till någon simbassäng med dusch. Det var lite udda. Hade väl inte riktigt gått idag att göra så. ;)

Sen har jag varit på fälttävlansläger i Småland, tror det var i Gislaved.

Och sen när jag fick egen ponny och häst har vi varit mycket på läger/intensivträning hos våra tränare.

Storvik ovansjö kanske? I sådant fall i mina hemtrakter, men inte i dalarna utan gästrikland :D
 
Karlshems gård utanför Ekerö, Finntorps gård utanför Flen, nåt annat på K nånstans i Södermaland har jag för mig. Och sen dagläger på hemmaklubben med det räknar jag inte in.
 
Jag var flera år på taffnäs! Måste varit 2001-2004 eller något sådant :). Tror att jag hade Kåre och Olliver, gillade Olliver bäst! Sen var jag faktiskt på Strömsholm i januari detta år, red skolhästar i form av ”Gurkan” och Zevs :). Båda väldigt välskolade individer! Fantastiskt läger, ska åka tillbaka i sommar!
Jag hade också olliver under mina år där!
Helt underbar häst!!
 
Åh vad kul!! Ja jag kommer ihåg att Zevs hade ponnypannlugg och ponnybak, samt lite ponnyaktiga ben i förhållande till kroppen hehe. Hade honom som dressyrhäst på den kursen och han behövde övertalas lite för att kämpa på framåt, men när han väl gick var han jättefin! Och Gurkan ska tydligen vara lite trötter han också ibland :) fast när jag var där hade det precis varit jullov så han hade sprutt i benen! Gud vad kul att gå på ett sånt ridgymnasium, ångrar ibland mina rätt tradiga år på natur/natur

Zevs kallades ofta för ponnyn. "Du ska rida ponnyn idag, så du vet". :D
Jag vill minnas Gurkan som ganska pigg och sprallig, i alla fall utomhus. Tror en och annan flög av honom då han alltid gjorde en rad bocksprång ute. Om jag nu inte blandar ihop det. Söt även han! Du får berätta sen vilka du får rida i år. Jag gick som sagt bara på Strömsholm ett år och ofta ångrar jag att jag slutade. Jäklar vad mycket skoj man hade, men det var tuuufft också. Fast folk sa att ettan var värst och sen blev det mycket lugnare i 2an och 3an, trots det slutade jag. Idiothjärna :banghead:

De har bytt en hel del hästar sen jag gick där. Kanske inte så konstigt eftersom det var 7 år sedan(shit vad tiden går fort :eek:). Men många av hästarna där är väldigt välskolade och bra. Harrison är väl kvar och han var mångas favorit i dressyren, rörde sig som en dröm. Även Akazie är riktigt fin i dressyren.
:love:
 
Östertorp ( Hästar från Solna och Vällingby)
Tunarp älskade det stället. Var där på helgkurser också två ggr om året med mina föräldrar
Gunnorp
 
Ja, det känner jag igen. Storvik Ovansjö. Jag trodde jag varit i Dalarna. :D Jag var väl där mellan 9-11 års ålder. Så jag minns inte så väl.

Haha, ja det var säkert där. Ligger ganska nära Dalarna så det kan ju vara därför, men det är definitivt i Gästrikland :D
 
Jag vart sommaren 1999 på ridläger utanför Karlskrona (sjötorpet) under samma vecka o läger var det tragiskt nog en tjej som blev ihjälsparlad av sin ponny.

Sen sommaren 2002 var jag i Skåne på konga ridcenter, hade en häst som hette vicke vire
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 046
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 053
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 441
Senast: skogaliten
·
Samhälle Visst inte riktigt var jag skulle lägga tråden så om den ligger fel kan en mod flytta den...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
3 381
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp