Var finns Retrofiken?

Rie

Trådstartare
I en annan tråd fanns det en del tips om detta, men eftersom man kanske inte letar just där så tänkte jag att det kan vara intressant med en egen tråd.

I Boden finns ett retrocafé och museum med "värdsberömt" fika till bra pris. Väl värt att besöka.
I Luleå finns ett med 50tals stuk och man kan sitta och fika i 50talsbilen som står inne i lokalen.

Era tips?
 
Pa Krylbo station finns ett 50-tals fik. Jag kan inte bedomma fiket som sadant da de slakte och stangde just nar vi kom fram for att handla.:meh:
 
Inte bara fik förvisso (även kläder och frisör) men Sivletto på Malmgårdsvägen i Stockholm. Dock världens äckligaste spiraltrappa ner :eek: .
 
det ligger ett i korsningen där 51:an och 52:an möts. Fikat har varit helt ok när vi varit inne (och jag gissar tidsenligt också med radiokaka osv). Dem säljer även lite grejer och det brukar vara massor av klassiska bilar utanför ibland.
 
det ligger ett i korsningen där 51:an och 52:an möts. Fikat har varit helt ok när vi varit inne (och jag gissar tidsenligt också med radiokaka osv). Dem säljer även lite grejer och det brukar vara massor av klassiska bilar utanför ibland.
Och det ligger.....?
 
I Sandviks kvarn på Öland lever och frodas det tidiga 80-talet. Särskilt på caféet och pizzerian.
 
Och det ligger.....?

utanför Örebro :)

51:an går mellan Örebro och Norrköping :) vad närmaste byhåla till fiket heter vet jag inte, men Pålsboda är väl en 7km bort eller nått (där har dem för övrigt ett bilmuseum av något slag, VW kanske det är?)
 
Sköllersta (Kävesta). Är väl ingen byhåla. Lithels ligger där, har försäljning av andra sorterings korv. En anrik kyrka, byggd av risberga munkarna på 1500 talet. Ett relativt stort samhälle.

Museumet. Holmgrens. Har folkvagnar från alla år. Även den sista att rulla av bandet i Mexico.

Nostalgifiket låg förut i Kumla. Men flyttade ut Sköllersta.

utanför Örebro :)

51:an går mellan Örebro och Norrköping :) vad närmaste byhåla till fiket heter vet jag inte, men Pålsboda är väl en 7km bort eller nått (där har dem för övrigt ett bilmuseum av något slag, VW kanske det är?)
 
Jag trodde det låg en by innan ;) men jag åker/åkte nästan aldrig åt Sköllersta hållet. Har egentligen bara spenderat totalt 4 månader boendes i området/Örebro/Närke så har tyvärr inte så bra koll, har väl kört den vägen max två gånger i mitt liv. Fiket lyckades vi vara in på ett flertal gånger dock.
 
I en annan tråd fanns det en del tips om detta, men eftersom man kanske inte letar just där så tänkte jag att det kan vara intressant med en egen tråd.

I Boden finns ett retrocafé och museum med "värdsberömt" fika till bra pris. Väl värt att besöka.
I Luleå finns ett med 50tals stuk och man kan sitta och fika i 50talsbilen som står inne i lokalen.

Era tips?
I Örnsköldsvik finns ett retrfik, med både fika & matpajer. Hur mysigt som helst! Fast de ligger lite avsides på en bakgata så de är inte första fiket en som inte varit i stan förr hittar.
 
Café Vetekatten på kungsgatan i Stockholm.
Café Broadway på Bråddgatan i Norrköping. (inte helt ovanligt att man träffar folk från Eldkvarn där)
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 765
Senast: bollen__
·
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 150
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 101
Senast: Sirap
·
Hemmet Jag har gjort det nu, satt igång processen att köpa hus. Jag hade mäklaren här idag i en och en halv timme, lång tid för min lilla...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 179
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp