Var hittar man Akademiska tränare?

Shettisen

Trådstartare
Halloj, nu är det så att jag är lite sugen på att testa akademisk ridning men jag hittar inget ställe där man kan hitta tränare på. Jag har googlat akademisk ridning + tränare + ort men inte blev jag mycket klokare av det.
Det enda som jag får upp är tränare som tar 500 och är i nere i skåne.
Budgeten är inte sådär enorm och att punga ut mer än 300 per lektion har jag inte råd med.

Så alla kloka AR bukare var sjutton hittar man tränarna någonstans?
 
Sv: Var hittar man Akademiska tränare?

Gå in på akademiskridkonst.se och klicka på Kontaktnät, och välj ditt område.
På samma sajt finns också en kurs- och evenmangskalender.
Här hittar du de licensierade Branderuptränarna: http://www.bentbranderuptrainer.com/
Och här hittar du medlemmarna i ridderskapet:
http://knighthoodoftheacademicartofriding.eu/ Klicka på Academy, välj land. Här finns kontaktuppgifter till riddarna, dessa kan i sin tur upplysa om ifall de har någon väpnare i ditt område.
 
Sv: Var hittar man Akademiska tränare?

Var bor du? Tänkte att det kanske blir lättare att föreslå "passande tränare då. ;)
 
Sv: Var hittar man Akademiska tränare?

Om nu någon vill föreslå en namngiven tränare, så var då vänlig gör det via PM till trådskaparen. Annars måste jag ta bort tråden.

Immer
Moderator för Akademisk Ridkonst
 
Sv: Var hittar man Akademiska tränare?

Kontakter? Finns det någon förening i din närhet? De större tränarna får man fatt i mestadels på clinics genom dessa föreningar. I övrigt så finns det en enorm variation inom den akademiska ridningen på hur man rider, hur man markarbetar (om man markarbetar..) även fast målet är desamma.
Mitt tips till dig är att gå samma väg som jag gjorde, hitta förening, gå med i den , var med på olika clinics -som fotfolk om inte annat. Det ena brukar leda till det andra :)
 

Liknande trådar

Ridning Finns det fler återfallsryttare här som efter paus önskar ta upp/har tagit upp ridningen igen på "äldre dar"? Jag red mycket tills jag...
2
Svar
20
· Visningar
1 928
Hästmänniskan vill inte klaga men tycker det är oerhört svårt att hitta en medryttarhäst :/ vet inte hur många gånger jag läst ett inlägg om en...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
6 519
Senast: Cambrie
·
Träning Jag ser rätt ofta förfrågningar om tränare som kan komma hem till personen som vill träna. Min spontana tanke är att det blir jättesvårt...
2
Svar
32
· Visningar
2 747
Senast: Astrid1
·
Hästmänniskan Eller: hur nätverkar man? Hur börjar man? Jag ska flytta hundra mil om några månader. Känner ingen hästmänniska däruppe och får alltså...
2
Svar
22
· Visningar
2 602

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp