Var i Stockholm kan jag dricka en Sgroppino?

Jaulgreis

Trådstartare
Nästa lördag fyller jag år och då vill jag ha en Sgroppino. Men var i Stockholm hittar jag en bar där jag kan smutta på denna från himlen sänd syrliga drink?
Jag har googlat fingrarna blågröngulröda utan någon större framgång, men det måste väl finnas något ställe där de serverar Sgroppino? Att ringa till varenda bar i stan känns inte aktuellt, och det är förvånansvärt få ställen som har sin drinkmeny på hemsidan :cautious:

Hjälp mig buke!!! :nailbiting:
 
Dessa har den på dessertlistan:
Restaurang Esperanza, Drottninggatan

Kanske även dessa har?
Da Mario, Slussen
 
Åh, var tvungen att googla och detta fick mig att längta efter en av mina favoritdesserter - en enklare variant av din drink? Citronsorbet med en skvätt grappa, serverat i höga glas. Perfekt efter en riktig italiensk middag! Och kan för variationens skull bytas ut, mot exempelvis blåbärssorbet och rom. Prosecco låter också som en ypperlig ingrediens... :d
 
@Brisa Låter också väldigt gott! :d Du bör definitivt testa Sgroppino, själv är jag en riktig citronjunkie och älskar allt som är syrligt :D
 
Ok... nu har jag lärta mig att denna drink finns, och att jag vill ha den.
Då återstår bara nästa steg - hur UTTALAR man den? :)
 

Liknande trådar

Träning \"Omedvetet\" hotbeteende vid fodring Lite synpunkter och tankar tack! Läs dock HELA texten innan ni svarar. Kele är nu ganska exakt...
Svar
19
· Visningar
1 357
Senast: Honungsblomma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp