Var kan jag hitta medicinska behandlingsriktlinjer?

sussantuss

Trådstartare
Är det någon som vet var jag kan läsa (om det finns?) riktlinjer för hur olika sjukdomar ska diagnostiseras och behandlas? Eller vilken som skulle kunna vara den mest seriösa källan om jag vill argumentera mot min läkare? Kan jag hänvisa till t. ex http://www.praktiskmedicin.se eller kan jag verka ha dålig källkritik? Har letat på socialstyrelsens hemsida men hittar inte riktigt. Jag vill alltså läsa det som min läkare skulle läsa om hen ville ha stöd i att diagnostisera och välja behandling.

Det gäller referensområde för sköldkörtelhormonvärden i samband med graviditet och huruvida mina värden ska behandlas eller ej, om det gör någon skillnad.
 
Tack för tipsen! Den senare dokumentet har jag sett förut. Den är märkt "förslag", och jag har inte lyckats hitta om den antagits eller ej.

Har en del andra källor som verkar seriösa också, men jag tänkte mest om t.ex socialstyrelsen eller någon annan myndighet har skrivit ihop riktlinjer för hur läkare i Sverige ska tänka. Men det kanske inte finns?
Jo, det finns http://www.sbu.se/sv/
 

Liknande trådar

Kropp & Själ En del av er minns säkert min följetong om kliande hud, och nej, besvären är inte över. Jag ska försöka göra en kort sammanfattning av...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
13 444
Senast: Petrow90
·
Övr. Barn Har under senare tid hittat en del info och forskning ang vaccinationer som jag verkligen uppskattar att jag får ta del av nu och inte...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
6 909
Senast: Calazirya
·
Hästvård Varning.. Bilder längst ner som kanske kan vara äckliga/obehagliga för någon? Skitlångt.. Jag behöver mest skriva av mig men har även...
2
Svar
28
· Visningar
13 519
Senast: Summerwind
·
Z
Hästvård Intressant och relevant artikel jag hittade på Fass hemsida. Artikeln i sin helhet finns på...
Svar
8
· Visningar
1 900
Senast: Zebung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp