Var skulle ni vilja bo i Stockholm?

Jag bor vid vattnet och jag jobbar oregelbundna tider så trafikkaoset drabbar inte mig så ofta.
De delar av Solna jag bott i (bergshamra/järva krog) älskade jag (dessutom var inte köbildandet giganstiskt förrän strax efter järva krog..)! Däremot förstår jag inte folk som väljer att bosätta sig nära friends arena eller tidigare råsunda.
 
Haha finns det haket ens kvar? :rofl:

Det finns det, vi är där jämt! :D Stängt nedervåningen och öppnar upp mellan Lokal och Lemon på helgerna nu för tiden. Långa köer har det börjat bli på helgerna också, så det verkar som att stället fått nytändning. Men så har det väl alltid varit med Lemon, att populariteten gått i banor.
 
Det finns det, vi är där jämt! :D Stängt nedervåningen och öppnar upp mellan Lokal och Lemon på helgerna nu för tiden. Långa köer har det börjat bli på helgerna också, så det verkar som att stället fått nytändning. Men så har det väl alltid varit med Lemon, att populariteten gått i banor.
Springer killarna fortfarande ut och pissar i buskarna vid Rådhuset? Jag brukade gå med hundarna på kvällsrundan och störa dem enbart för att jävlas, tre stora svarta i långa koppel. :devil: Sjukt störigt att bo granne med Lemon, när de öppnade spelade de så högt att basen dunkade när jag försökte sova med stängda fönster på fjärde våningen, glaskross till förbannelse på trottoaren utanför varenda sabla dag. :banghead: :rage:
 
Springer killarna fortfarande ut och pissar i buskarna vid Rådhuset? Jag brukade gå med hundarna på kvällsrundan och störa dem enbart för att jävlas, tre stora svarta i långa koppel. :devil: Sjukt störigt att bo granne med Lemon, när de öppnade spelade de så högt att basen dunkade när jag försökte sova med stängda fönster på fjärde våningen, glaskross till förbannelse på trottoaren utanför varenda sabla dag. :banghead: :rage:

Haha tveksamt, eftersom det som sagt numer är kö på nätterna så går dom ut kommer dom väl inte in igen. Förstår att det inte var så kul att vara granne med dock, det gäller väl visserligen vilken nattklubb som helst. Fy för glaskross och piss :crazy: Som boende på Norr Mälarstrand så hade jag mest problem med folk som slängde sina pick-nick rester i buskarna. Jag förstår att en halväten macka eller ett kycklingben kan verka harmlöst att kasta i en buske men som hundägare var det trist att behöva överväga munkorg.
 
Haha tveksamt, eftersom det som sagt numer är kö på nätterna så går dom ut kommer dom väl inte in igen. Förstår att det inte var så kul att vara granne med dock, det gäller väl visserligen vilken nattklubb som helst. Fy för glaskross och piss :crazy: Som boende på Norr Mälarstrand så hade jag mest problem med folk som slängde sina pick-nick rester i buskarna. Jag förstår att en halväten macka eller ett kycklingben kan verka harmlöst att kasta i en buske men som hundägare var det trist att behöva överväga munkorg.
L'escargot, Winjas eller Mamas var inga problem, bara idioterna på Lemon.
 
L'escargot, Winjas eller Mamas var inga problem, bara idioterna på Lemon.
Fast det är väl inte nattklubbar heller? Tänker att det är skillnad på en vinkällare eller restaurang och nattklubb. Tror inte det är så värst mycket trevligare utanför typ Rose nattetid.
 
Var på visning på Norr Mälarstrand igår och tanten kommer hit och tittar idag. Skulle vara logistisk angenämt för min del. Vi får se vad hon säger.

Hoppsan vad det går, jag räknade med att det skulle ta något halvår/år att hitta rätt lägenhet men tanten lämnade besked idag att hon vill byta. Spännande! Nu hoppas vi bara på att våra hyresvärdar ska godkänna bytet, vilket vi vet om några veckor.
 
Jag har inte stenkoll på Stockholm. Men jag har alltid tänkt att om jag flyttar dit ska jag bo i hammarby sjöstad så ska jag ha en båtplats. Älskar ju Stockholms skärgård :love:
 
Hammarby sjöstad är typ det fulaste jag vet. Noll känsla, noll stämning, bara fula nya hus. Fattar inte grejen faktiskt!

Jag gillar det moderna :o. Klarar inte av lyhörda gamla kåkar.
Tyckte det såg mysigt ut när vi var där med båten i somras :). Men finns säkert mysigare ställen med nybyggda lägenheter.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 962
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ En person jag känner har drabbats av ME (vi kan kalla hen K) K är myndig, bor hemma. Har autism vilket förvärrar sjukdomen. K:s högsta...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 164
Senast: TinyWiny
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 668
Senast: lundsbo
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 964
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp