Var skulle ni vilja bo i Stockholm?

Jag gillar det moderna :o. Klarar inte av lyhörda gamla kåkar.
Tyckte det såg mysigt ut när vi var där med båten i somras :). Men finns säkert mysigare ställen med nybyggda lägenheter.

Det är många som gillar sjöstan. Själv är jag dock också mer för äldre hus :)
 
Jag gillar det moderna :o. Klarar inte av lyhörda gamla kåkar.
Tyckte det såg mysigt ut när vi var där med båten i somras :). Men finns säkert mysigare ställen med nybyggda lägenheter.
Det är fint och modernt men mysigt, nä. Det är alldeles för sterilt. Behöver inte direkt på i hammarby sjöstad för att ha båt, hela årstaviken är full med båtklubbar.
 
jag tycker nog liljeholmskajen är vassare. Men då måste man slussa ut. Oavsett är det en bit ut i skärgården från innerstan.

det jag tycker är sämst med sjöstaden är kommunikationerna, de har bara tvärbana vilket funkar rätt kasst. Jag gillar närheten till nackareservaten och hammarbybacken.
 
Hammarby sjöstad är typ det fulaste jag vet. Noll känsla, noll stämning, bara fula nya hus. Fattar inte grejen faktiskt!

Jag gillar det moderna :o. Klarar inte av lyhörda gamla kåkar.
Tyckte det såg mysigt ut när vi var där med båten i somras :). Men finns säkert mysigare ställen med nybyggda lägenheter.

Hehe. Jag promenerade igenom där första gången i helgen. Tycker jättemycket om utseendet på husen och området, majoriteten av lägenhetshus är ju annars fyrkantiga betongklumpar, de där "vackra husen med charm" folk alltid pratar om är väl knappast nåt som växer på träd i bostadsområden? :confused: Oavsett uppskattar jag när det är stilrent, behaglig temperatur och jag slipper lära mig grannarnas levnadsrutiner.

Men, höll på att få smått panik under promenaden, för stället var ju som att gå in på ett enormt dagis! :nailbiting: Barn och pulkor överallt, över hela trottoarerna, i varenda backe, proppfullt i varenda café (pulkorna stod då uppradade utanför). Definitivt inte ett ställe för mig. Och så satans spårvagnar! Nästan så jag trodde jag hamnat i Göteborg. Tycker inte att tåg har på vägarna att göra, så det området går tokbort för mig. :p
 
Det lär du ju behöva ändå med tanke på storleken på fönster i sjöstan och hur tätt bebyggda husen är :angel: :D
Nu vill jag ju inte bo där av andra anledningar, men det går ju att låta bli att titta, svårare att stänga av ljudet... ;) Men nej, den typen av visuella skyltfönster vissa lägenheter var är inte heller intressant.
 
Jag tycker att det är en lite diffus gräns uppe vid norra Birger Jarlsgatan så beroende på vart hon bodde så kan du faktiskt komma undan med det :D

@tornblomma en dejt till mig bodde på Birger Jarlsgatan precis på andra sidan Odengatan från Östermalmshållet (vid den där lilla kyrkan). Han sa alltid att han bodde i Vasastan. Själv har jag bott vid Tekniska Högskolan bara ett kvarter bort, men det tillhörde Östermalm. Vart säger du, vart går den gränsen?

EDIT: Tittade på karta nu och han bodde faktiskt på Östermalm. Hade han bott på andra sidan gatan hade det varit Vasastan :p
Var och hälsade på en tjej bredvid odengatan då jag var på sophiahemmet och hon hade sin lägenhet mot innergården och hon hade det tystare än jag har det då turisterna ska till fjällen i mitt hus .Det var inte långt från den lilla kyrkan du skrev om
 
Var och hälsade på en tjej bredvid odengatan då jag var på sophiahemmet och hon hade sin lägenhet mot innergården och hon hade det tystare än jag har det då turisterna ska till fjällen i mitt hus .Det var inte långt från den lilla kyrkan du skrev om

Jag har det också väldigt tyst, gammal 20-tals kåk med tjocka tegelväggar. Lägenheten som jag eventuellt byter emot är också tyst, utöver ett aningens knarrande golv. Tanten som har den nu berättade att hon aldrig hör varken trafik eller folk, då fönsterna vetter mot innergården. Grannarna hör hon inte heller. Dock ville hon varna för att man ibland hör utryckningsfordon om de åker längs Norr Mälarstrand. Jag tänkte tyst för mig själv att var hör man inte utryckningsfordon om man befinner sig inom två kilometers radie :D
 
Jag har bott i ett antal lägenheter i äldre hus i Stockholms innerstad, ingen av dem har varit lyhörda eller haft lågt i tak, tvärtom.
 
Jag skulle nog vilja bo på Östermalm, någon av siffrorna till Strandvägen. Människorna där fascinerar mig med sina självförtroenden. De är lite som aliens eller en främmande stam.
 
Jag skulle nog vilja bo på Östermalm, någon av siffrorna till Strandvägen. Människorna där fascinerar mig med sina självförtroenden. De är lite som aliens eller en främmande stam.

Hur menar du? Jag tycker att de håller rätt låg profil snarare. Folk som bor där har generellt liksom inget att "bevisa" på det sättet. Rätt mkt gamlingar också, de tar väl en tur till hallen, matar katten och går på Operan då och då? :p
 
på södra sidan kommer du mycket längre med tunnelbana och pendeltåg. Täby osv har ju dåliga spårförbindelser eftersom de inte vill kopplas ihop med Mörby.

Vill vi inte?
Anledningen till att man tittade på den gula istället var för att röda linjen är full vid Danderyds sjukhus. Den klarar troligen inte av en förlängning belastningsmässigt.
 
Senast ändrad:
Hur menar du? Jag tycker att de håller rätt låg profil snarare. Folk som bor där har generellt liksom inget att "bevisa" på det sättet. Rätt mkt gamlingar också, de tar väl en tur till hallen, matar katten och går på Operan då och då? :p
Det är nog det där att de upplever att de inget har att bevisa. Och att de ofta har sitt på det torra - dvs de behöver inte oroa sig lika mycket som vi som är mer IRL. Det gör att de ofta är mycket behagliga att vara tillsammans med. Samtidigt som de är ganska skrämmande eftersom det är så tydligt vilka som sitter med korten på hand.
 
Det är nog det där att de upplever att de inget har att bevisa. Och att de ofta har sitt på det torra - dvs de behöver inte oroa sig lika mycket som vi som är mer IRL. Det gör att de ofta är mycket behagliga att vara tillsammans med. Samtidigt som de är ganska skrämmande eftersom det är så tydligt vilka som sitter med korten på hand.

Ah du tänker så! Då är jag med.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 986
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ En person jag känner har drabbats av ME (vi kan kalla hen K) K är myndig, bor hemma. Har autism vilket förvärrar sjukdomen. K:s högsta...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 183
Senast: TinyWiny
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 709
Senast: lundsbo
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 987
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp