Vår tids vagina

marshall

Trådstartare
Jag hoppas det år ok att diskutera könsorgan här, jag är inte den vanligaste besökaren här.
Bara plocka bort om den hamnat fel eller är opassande.
Mycket fokus finns på penisar, alla har väl sett en penis och hur vida skillnader i storlek och utseende det finns på dessa könsorgan men som vanligt inte då det gäller den andra delen av befolkningen så vet nog inte alla detsamma om en vagina, eller fitta om du vill.

Jag tycker penisar är mycket fulare än vaginor ändå.

Jag tittade på Tv programmet Vår tids vagina som handlar om vår syn på hur en vagina "ska" se ut.

Sen hur ser ni på vaginor ? Tänker du på de "perfekta ritade rosa" som man ser i textböcker.
Din egen? (om du har en) vet du hur den ser ut? Har du bild på den, (tänker här att lite fördomsfullt kanske att typ alla män har säkert mätat och fotat sina)
rakar du dig, i så fall varför?
är det äckligt med hår där?
hur har skönhetsideal hamnat där när det är så mycket skam och hemligt med kvinnors nakna kroppar?

Ser vi för lite könsorgan, ffa vaginor? Vet de flesta vad och hur en normal vagina ska se ut.

Jag kan väl förstå operationer på skador från födsel eller att man är för stor där nere efter förlossning för tex kunna njuta av sex./eller att man får urinläckage.
 
Ähh, jag vet hur vaginor kan se ut.
Räknar du in blygdläpparna också i vaginan? Eller menar du bara "inre delarna"?

Nej, jag har ingen bild på min egen - ser inte behovet, liksom. Lika lite som jag fotograferar tår eller bröst eller skinkor eller något annat. Ansiktet och hela kroppen - påklädd - hamnar ju på foton ibland men mest av misstag när någon annan har en kamera i högsta hugg.

Nej, jag rakar inte.
Ser inget behov av att raka.
Men funderar fördomsfullt på rakning: ska den vuxna, sexuellt aktiva kvinnans underliv se ut som barnets för att vara attraktivt? I så fall (lite,...) sjukt.
Dessutom kan rakning ge problem med huden.
 
Jag tänker inte speciellt mkt på vaginan. Det är en kroppsdel, den ger mig njutning. Så mkt mer än så tänker jag inte på den.
Har förut rakat ibland. Nu bara om jag orkar. Rakning är ingen stor grej för mig.

Blir fundersam när man säger att man ser ut som ett barn när man rakar. Tycker man även så om en man som rakar sig i ansiktet? Ser han också ut som ett barn? Jag förstår absolut om man är kritisk mot rakning men förstår inte kopplingen till barn.
 
Sen hur ser ni på vaginor ? Tänker du på de "perfekta ritade rosa" som man ser i textböcker.

Har nog inte funderat så mycket. Jag vet att det finns vaginakonst som en del bekanta håller på med, men har inte riktigt engagerat mig. De gör typ foton på blomblad i form av själva vaginalöppningen och klitoris, och liknande åt det hållet. Väldigt mycket gynekologvinkel kan jag tycka, sällan rakt framifrån på stående kvinna.

Din egen? (om du har en) vet du hur den ser ut? Har du bild på den, (tänker här att lite fördomsfullt kanske att typ alla män har säkert mätat och fotat sina)

Har inte inspekterat med spegel, och har ingen bild. Men jag känner mig trygg med den ändå. :)

rakar du dig, i så fall varför? är det äckligt med hår där?

Ibland, när jag får för mig att göra det. Inte till vardags och inte hela venusberget (kliar som f-n när det växer ut). Men jag kan frisera "tofsen" över blygdläpparna någon gång ibland - för att det känns lite luftigare.

hur har skönhetsideal hamnat där när det är så mycket skam och hemligt med kvinnors nakna kroppar?

Tror det kommer sig av den sexuella kontrollen av kvinnans kropp, och med den också behovet att skambelägga kvinnor som bryter emot normen. Det är egentligen inte så märkligt att det tabubelagda också blir mest utmanande tänker jag.

Ser vi för lite könsorgan, ffa vaginor? Vet de flesta vad och hur en normal vagina ska se ut.

Alltså - jag vet inte riktigt. Jag behöver inte se en massa vaginor överallt för att känna mig glad över och trygg med min egen. Men visst, det finns ju ett penismuseum i Reykjavik. Varför ska inte vaginan lyftas fram. Retar mig helt klart på typ dockor som är helt släta mellan benen, eller barnböcker med nakna barn och pojken han en liten penis men flickan är bara helt slät. Sådant provocerar mig.

Hoppas verkligen att de flesta vet hur en vagina ser ut, och att en vaginas fullt normala utseende kan variera mycket - särskilt att vaginabärare vet om det och känner sig trygga med det, men även att de icke-vaginabärare som kommer i kontakt/vill komma i kontakt med vaginor vet om det...

Är det på fullt allvar vanligt med män som klagar på sin flickväns/sambos/frus vagina? :confused:
 
Tvivlar på att det hänger ihop med anatomikunskaper. Själv har jag inget problem med att skilja på de två och jag har då inga större anatomikunskaper.


Förhoppningsvis finns det ju till vaginan också en vidhängande kvinna som är vuxen. Så det är nog inga större problem att se skillnad i verkliga livet. Jag tänker mer symboliskt.
 
Förhoppningsvis finns det ju till vaginan också en vidhängande kvinna som är vuxen. Så det är nog inga större problem att se skillnad i verkliga livet. Jag tänker mer symboliskt.

Själv tycker jag det är skönare med samlag och oralsex när både man och kvinna är rakade. För mig har det inget alls med utseendet att göra. Jag gör ingen koppling där öht, utan det handlar helt och hållet om känslan. Gillar inte oralsex hos man när jag får hår i munnen och mina partners tycker likadant vad det gäller oralsex med mig som mottagare.
 
Sen hur ser ni på vaginor ?
Tänker du på de "perfekta ritade rosa" som man ser i textböcker.
Din egen? (om du har en) vet du hur den ser ut?
Har du bild på den, (tänker här att lite fördomsfullt kanske att typ alla män har säkert mätat och fotat sina)
rakar du dig, i så fall varför?
är det äckligt med hår där?
hur har skönhetsideal hamnat där när det är så mycket skam och hemligt med kvinnors nakna kroppar?

Ser vi för lite könsorgan, ffa vaginor?
Vet de flesta vad och hur en normal vagina ska se ut.
.

1) En helt naturlig del som bara finns där
2) Helt okej, den fyller sin funktion
3) Ja
4) Ja
5) Ja, för att jag föredrar hårlöst där och under armarna
6) Nej, i min värld gör var och en som man trivs med utan att andra behöver lägga in skumma tolkningar om varför
7) Personligen tycker jag inte det är nån skam eller hemligheter med nakna kvinnokroppar i allehanda former och figurer.
8) Nej
9) Enligt min erfarenhet: Ja
 
Men funderar fördomsfullt på rakning: ska den vuxna, sexuellt aktiva kvinnans underliv se ut som barnets för att vara attraktivt?

Hur mycket man än rakar så ser aldrig någonsin en vuxen kvinnas underliv ut som ett barns och jag fattar inte varför en del tror att det är därför man rakar sig? Det kan jag om något tycka är en aning skumt; att ens dra den slutsatsen..
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp