Våra 20+'are

Sv: Våra 20+'are

kl

Min 21-åring har ofodrat regntäcke nu för jag badade honom i måndags och gissar på att det blev sista badet för säsongen så försöker hålla honom hyfsat ren iallafall, han är en riktigt lortgris :D har ganska lätt att få regnskållor om han går runt skitig då han har väldigt tät päls. Fortfarande sommarpäls dock fast han fäller jättemycket så snart är han nog lurvig :p

I tisdags var det dock fint väder så då fick han gå naken, för varmt med täcke när solen kom fram. Jag har hästarna utanför fönstret och är arbetslös så har inga problem att byta täcken :D
b6d95af01ade11e3900e22000a1f96c7_7.jpg


Nytvättad
ef1dec40196311e3872722000a1fd26f_7.jpg
 
Sv: Våra 20+'are

Oj, 2 ggr/år, det låter som en dyr historia. Men tänderna är ju oerhört viktiga så det är ju något man inte ska tumma på..

Det börjar bli kallt om nätterna så det är kanske inte helt konstigt att pållarna sätter päls, speciellt de som går på lösdrift och kanske väljer att inte vara i inomhusdelen på natten. Det är lite knepigt just nu tycker jag, med sådana låga temperaturer på natten och varma dagar... Blir bättre när det jämnar ut sig mer!
 
Sv: Våra 20+'are

Jag är glad att det inte är oftare än så än så länge ;)

Red en sväng ikväll. ..
Och inte kunde man tro att han är 22 inte. ..

Det var full fart från början till slutet trots att det vart mörkt innan vi var hemma igen. ...

Men kul var det ;) :love:
 
Sv: Våra 20+'are

Vad härligt! Så ska det vara ibland, man måste få lattja lite också :)

KL

Min lilla häst har fått vila den senaste veckan och ser nu mycket bättre ut. Min tränare longerade henne idag och hon är inte halt, dock ganska stel och fast i sina bogar. I slutet såg hon väldigt fin ut faktiskt och det såg inte ut som att hon upplevde något obehag under passet.

Vi har nu diskuterat fram den kommande veckans upplägg och ska följa upp vid nästa lektion (förhoppningsvis nästa vecka). Känns skönt att damen är bättre.

Idag
gl4_523600a8ddf2b32c65349b9a.png
 
Sv: Våra 20+'are

Det kom en liten tjej på 12 år och red min gamling i lördags.
Hon red jättebra och det slutade med att hon hoppade honom 65 cm ! ! !

Tjejen hade aldrig hoppat mer än 40-50 cm innan ;)

26518857.bb3c408f.640.jpg


Det blev 65 cm när jag hade lagt upp bakersta bommen men jag missade den bilden :( :mad:
 
Sv: Våra 20+'are

Är det en liten tjej på 12 år på bilden?? O_o Eller är ponnyn väldigt liten?? Eller är det jag som ser helt uppåt väggarna?? :D
 
Sv: Våra 20+'are

Vår ponny fick foderstrupsförstoppning igår :( Han mår nu under omständigheterna bra.
 
Sv: Våra 20+'are

Tjejen är ungefär lika stor som jag var i samma ålder, straxt över 160 cm.
Och ponnyn är mellan 141-143 cm hög och 22 år gammal.
Han är ej inmätt någon gång utan gått som stor häst hela tiden ;)
 
Sv: Våra 20+'are

*KL*

Våra gamlingar (min är dock bara 17 men med ryggproblem, syrrans 22) och de går på bete dygnet runt åtminstone 2 veckor till, går med ofodrade regntäcken hela tiden för tillfället. De har börjat fällt lite av sommarpälsen så det säger väl KNAK snart och fluff överallt :meh:

Här hemma håller vi på att dra ut en byggnad bredvid stallet, de ska gå på lösdrift i vinter som dom älskar, har förhoppningar om att mitt stos rygg ska må mycket bättre än när hon var tvungen att stå inne 7-8 timmar per natt bara för att hon stod inhyrd. Äntligen egen gård men känns dumt att vi inte kommer nyttja stallet så värst mycket när det var nr 1 när vi sökte gård :o men den finns ju där för förvaring och när man ska ut å köra, samt boxar om någon häst skulle behöva ha vid skada.

Kallblodstravaren visade klart och tydligt att han ICKE tänker stå på box i vinter under nätterna. Han fick stå och vänta 15 minuter i sin box medan jag borstade sällskapshästen och han tuggade demonstrativt på allt han hittade, suris :p
 
Sv: Våra 20+'are

Hösten kom verkligen supersnabbt :(

26518825.ff83f798.640.jpg

130824


26518837.866eabd7.640.jpg

130903

Inte världens bästa bilder då dom är tagna med mobilen....
 
Sv: Våra 20+'are

1231697_10151704135978381_2112238678_n.jpg


Här är våra "gamlingar", två pigga och glada 20-åringar. De beter sig snarare som ungdomar men visst märks det att de behöver lite längre uppvärmning.
Bra tråd!:)
 
Sv: Våra 20+'are

Vad skönt med egen gård! Verkligen kanon att kunna ge hästarna just det upplägg som de trivs bäst med. :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
4 980
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Då så, då har min Cruss fått på sig sina PG. Det blidde till att limma fast en klippt sula på plattan så att plattan kom upp från...
2
Svar
23
· Visningar
2 402
Hästvård Ni som inte hängt med, kort resume: Dec 04 - hästen ofräsch. vet kommer ut, muskelskada VB, halt VB i skritt och HB i trav initialt...
Svar
11
· Visningar
1 589
Senast: mackan
·
Hästvård Kort resume: Kring 9 december noterar jag att hon rör sig ovanligt lite i hagen och inte busar vilket är olikt henne. Dock var...
Svar
18
· Visningar
2 028

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp