Våra blivande dressyrhästar

TBT

Trådstartare
En tråd för oss som har dressyrunghästar i olika åldrar. En "snackis" och bildtråd och med film att bli inspirerad av:)
Presentera era blivande stärnor, era planer och drömmar....allt:D

Hur långt har ni kommit i utbildningen oavsett om det är en 1 åring eller en tävlad 5 åring:p

Jag börjar:
Har en valack e. Rousseau (Ferro)-Don Frederico (Donnerhall) född 10
Vi har inte kommit så långt, köptes i somras oinriden pga tidsbrist och att grabben är så sen i sin utveckling. Ser ut som en klen älgfjolåring:D
Nu har jag precis hämtat hem honom som en nyinriden blivande dressyr häst, så kul. En härlig och pirrig känsla att sitta upp första gången på sin unghäst:D Han kändes inte alls så liten o tunn som jag trodde.

Nu väntar 2månaders vila och sen fortsätter vi utbildningen. Går det enligt planen så blir det kanske championatet till hösten:o
Screenshot_2013-12-17-14-37-55-1_zpsknbncbcl.png
 
Sv: Våra blivande dressyrhästar

Och några bilder till på grabben med choklad i :d
DSC_0689-1-1_zps03d18401.jpg

20130705_165549_2_bestshot_resized2_zps855ac66c.jpg
 
Sv: Våra blivande dressyrhästar

Så kul att han börjar komma igång och bli vuxen :) Och att få fortsätta följa honom, han var så rar som liten.
 
Sv: Våra blivande dressyrhästar

Javisst ja det var du waco som träffat honom som 2åring:) Kul...

Ja nu börjar han likna en ridhäst, men han är fortfarande en gänglig tonåring:D Han är nästan 170cm i mankhöjd men som sagt en tunnis som kan ha 135 i täcken. Men så snäll o så snäll. Inga problem att lasta o köra eller ta in själv i stallet, godingen.
 
Sv: Våra blivande dressyrhästar

Jag har ju min lilla Fragrant f-12 efter Sir donerhall II, undan Frida, ue.Tip Top. Har inte sett honom sedan september men ska hälsa på honom på lördag så får komma med en uppdatering då ;)
 
Sv: Våra blivande dressyrhästar

Oj då har han vuxit mycket! Han har alltid varit en liten räka, en snäll sådan :)
 
Sv: Våra blivande dressyrhästar

Nämen va kul att du har en halv (hel?) bror till vackra Violen här på buke:d
Vill se bilder på din blivande dressyrstar:)
 
Sv: Våra blivande dressyrhästar

Jag har tre unghästar, två egna uppfödningar;
Grace OnTheRocks -10 sto e Dalwhinnie u Gabrielle ( Elit) - Weltbürger.
Gabriel OnTheRocks aka Bosse -12 valack e: Don Primero u samma som Grace.

Sen har jag en inköpt unghäst Tuschomie - 12 sto e Tuschinski u Kgs. Hörgaard Remis - Blue Hors Romancier.

Jag har båda stonas mödrar i avel här hemma.

Berättar lite mer om ungdomarna lite senare.:)
 
Sv: Våra blivande dressyrhästar

Jag hoppas att min lilla hoppetossa Pricken ska bli dressyris när hon blir stor.

Just nu känns dressyrhäst ganska långt borta efter en månads vintervila (som ska bli minst en till - huvvaligen) och hon roar sig med att busa med Battis och bocka i boxen typ. Energisk är bara förnamnet, jag hoppas det håller i sig till ridningen framöver (eller ja, inte bockandet då, men energin).

Hon blir snart tre, är e. Lamborghini - Sir Caletto och är världens raraste lilla tjej. Så vänlig och rar att jag helst skulle vilja ha henne hemma i lgh. :love:

PrickenRosa.jpg


Hon satts in i höstas och är riden i alla gångarter och har börjat löshoppa lite, så vi hoppas på treårs till våren. Löshoppningen var minst sagt i 200 km/h så lite mognad kommer krävas av damen, men hon har fattat att det är skoj iaf. :rofl:

http://youtu.be/iBBslLsvNqk
 
Sv: Våra blivande dressyrhästar

Vilken energi o vilja:) Blivande hopphäst kanske;) ja viljan verkar ju finnas iaf.
Otroligt söt och tjejig sak. Min ligger nog i fas med din utbildningsmässigt även om han är 1 år äldre. Han ser ut som en 2åring ffr:( Hoppas att han snart börjar bredda sig annars blåser han nog bort i en storm så tunn som han är.

Har inte du en som är äldre också? Eller har jag fått det om bakfoten...
 
Sv: Våra blivande dressyrhästar

Jag hoppas att min lilla hoppetossa Pricken ska bli dressyris när hon blir stor.

Just nu känns dressyrhäst ganska långt borta efter en månads vintervila (som ska bli minst en till - huvvaligen) och hon roar sig med att busa med Battis och bocka i boxen typ. Energisk är bara förnamnet, jag hoppas det håller i sig till ridningen framöver (eller ja, inte bockandet då, men energin).

Hon blir snart tre, är e. Lamborghini - Sir Caletto och är världens raraste lilla tjej. Så vänlig och rar att jag helst skulle vilja ha henne hemma i lgh. :love:

PrickenRosa.jpg


Hon satts in i höstas och är riden i alla gångarter och har börjat löshoppa lite, så vi hoppas på treårs till våren. Löshoppningen var minst sagt i 200 km/h så lite mognad kommer krävas av damen, men hon har fattat att det är skoj iaf. :rofl:

http://youtu.be/iBBslLsvNqk


Dressyrhäst ??? Är du dum eller :D


Släpp mig förhelvete din dumma människa, jag ska hoppa här fattar du väl !! :p
 
Sv: Våra blivande dressyrhästar

Så fin han är!!! Vad kul det kommer bli att följa Er!
 
Sv: Våra blivande dressyrhästar

Tack! Jag hoppas det blir något vettigt av honom ;) Till din stora lycka så är tanken att han ska få hoppa lite också (dvs om han kan..) Har kommit igång med hoppningen på Ådi nu och det är ju riktigt roligt :D :o
 
Sv: Våra blivande dressyrhästar

Jag har en sötsak efter Frida med Bocelli som pappa hemma. Han är född 2010.
Inriden vintern 2012-2013.
2013 har varit ett tufft år fullt av sjukdom och skador.
Men sakta men säkert tror jag att han kommer tillbaka.
Växer en hel del fortfarande.
 
Sv: Våra blivande dressyrhästar

Tack! Jag hoppas det blir något vettigt av honom ;) Till din stora lycka så är tanken att han ska få hoppa lite också (dvs om han kan..) Har kommit igång med hoppningen på Ådi nu och det är ju riktigt roligt :D :o

Jaaa :D

han får väl lära sig om han inte kan.. lite småhinder och cavaletti iallafall ;)
 
Sv: Våra blivande dressyrhästar

Jisses va fort det gick! Rätt vilja iallafall:D Mycket söt häst!

-waco han ser ut att kunna bli riktigt riktigt bra! Ska bli mkt spännande att se om SD II kommer lämna lika bra som sin bror.

Jag kan börja med att presentera Grace lite mer.

Hon är vårt första sto som fötts här och hon kommer att behållas för att i framtiden gå in i avelsboxen. Tanken är att hon ska ridas ett tag först av riktigt duktig ryttare.
Hon gick treårstestet i våras vilket gick riktigt bra, hon fick diplom och blev högst bedömda häst i södra kalmar län.
Hon fick väldigt trevligt omdöme på ridprovet och 9 - 9
Usch va nervöst det var och vi hade inte alls förväntat oss att hon skulle få diplom, uj va jag grinade - så pinsamt:o

Nu är hon dräktig med Ravell..

Hon är en häst som är väldigt lätt att tycka om, mkt cool och lätt hemma men tänder till när hon är på nya platser och blir både jäkligt mkt snyggare och rör sig helt ok.
Jag har ju delat lite film och bilder tidigare men jag lägger in igen så får de som vill se, varning för nervösa kommentarer:D

Filmer från treårs
http://www.youtube.com/watch?v=GSbvZsjzSBk
http://www.youtube.com/watch?v=hE33xzErQn4

Bebis

217022_176768879039685_2866701_n.jpg


Som treåring
1116190_539148689468367_1574534174_o.jpg


Världens mysigaste

577995_558178254232077_1185878285_n.jpg


Genrep treårs

914036_499354316781138_1549267369_o.jpg


400716_499353953447841_1384618198_n.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Våra blivande dressyrhästar

Så snygg han är:d Kunde tyvärr inte se filmen. Mer bilder efter helgen då:)
 
Sv: Våra blivande dressyrhästar

Kul med en till u. Frida:) Bilder ett måste....
Vad har hänt honom ?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp