Monstermom

Trådstartare
Har ingen kickat igång en vårtråd än? @Philosophia , har du gått i ide? :confused:

Nåja, jag har verkligen avskytt den här vintern så när jag idag upptäckte dessa rackare när jag var ute med hundarna blev jag smått överlycklig:

VGtkOdO.jpg


Visst, det är bara snödroppar och de växer praktiskt taget på vintern, men jag tänker vara glad ändå, så det så! :D

Sen gick jag en sväng i trädgården för att se om det hänt något där, och jodå! Litegrann i alla fall.
Bararberna har vaknat:
UEeHsOX.jpg


Och clematisen har spruckit upp en massa blad faktiskt!
7a21Rv5.jpg


Hur ser det ut hos er? Några glada nyheter?
 
Av någon anledning har min gurka som jag rev ut i höstas kommit tillbaka:confused::confused: Så tydligen får jag gurka :D Annars rätt så tomt i mnia rabatter... Får väl gå ut och sjunga vyssanlull för dem så dem sticker opp lita! :rofl:
 
Har ingen kickat igång en vårtråd än? @Philosophia , har du gått i ide? :confused:

Nåja, jag har verkligen avskytt den här vintern så när jag idag upptäckte dessa rackare när jag var ute med hundarna blev jag smått överlycklig:

VGtkOdO.jpg


Visst, det är bara snödroppar och de växer praktiskt taget på vintern, men jag tänker vara glad ändå, så det så! :D

Sen gick jag en sväng i trädgården för att se om det hänt något där, och jodå! Litegrann i alla fall.
Bararberna har vaknat:
UEeHsOX.jpg


Och clematisen har spruckit upp en massa blad faktiskt!
7a21Rv5.jpg


Hur ser det ut hos er? Några glada nyheter?

Jag hade planerat att göra det 1 januari (eftersom våren börjar då), men @Scata tjuvstartade redan på juldagen: http://www.bukefalos.com/threads/tradgarden-2016.1363646/ :)
 
Har ingen kickat igång en vårtråd än? @Philosophia , har du gått i ide? :confused:

Nåja, jag har verkligen avskytt den här vintern så när jag idag upptäckte dessa rackare när jag var ute med hundarna blev jag smått överlycklig:

VGtkOdO.jpg


Visst, det är bara snödroppar och de växer praktiskt taget på vintern, men jag tänker vara glad ändå, så det så! :D

Sen gick jag en sväng i trädgården för att se om det hänt något där, och jodå! Litegrann i alla fall.
Bararberna har vaknat:
UEeHsOX.jpg


Och clematisen har spruckit upp en massa blad faktiskt!
7a21Rv5.jpg


Hur ser det ut hos er? Några glada nyheter?

Och till det viktiga! Så infernaliskt underbart med vårtecken! :love:
 
Här har både påskliljor och snödroppar börjat komma upp. Ska se om alla snödropparna orkar ta sig igenom myllen de fått ovanpå när jag "sått igen" en rabatt för att bli gräsmatta. :p
 
Kan ni inte skriva var ni bor? Får ångest över hur mycket det växer på era bilder, här är det stendött på knoppningsfronten (Stockholm). Jag har en massa växter i (stora) krukor, de flesta isolerade men några har bara bubbelplast runt sig. Förra vintern klarade de sig jättebra, nu är jag så rädd att de dött allihop.
 
Kan ni inte skriva var ni bor? Får ångest över hur mycket det växer på era bilder, här är det stendött på knoppningsfronten (Stockholm). Jag har en massa växter i (stora) krukor, de flesta isolerade men några har bara bubbelplast runt sig. Förra vintern klarade de sig jättebra, nu är jag så rädd att de dött allihop.

Sant! Mina bilder (som snabbt blev lagda i lä, jäkla typer att ha det vårigare än jag! :cautious:) är ifrån Skåne. :up:
 
Kan ni inte skriva var ni bor? Får ångest över hur mycket det växer på era bilder, här är det stendött på knoppningsfronten (Stockholm). Jag har en massa växter i (stora) krukor, de flesta isolerade men några har bara bubbelplast runt sig. Förra vintern klarade de sig jättebra, nu är jag så rädd att de dött allihop.

Jag hade knopp i torsdags, bor strax utanför Sthlm, så det finns hopp!
 
Mina rosor :eek::eek: vid husväggen har börjat knoppa lite, och dem brukar vara det sista som blir gröna i min trädgård.. Jag bor i Nord västra skåne.
 
Mina vårlökar har börjat titta upp! O grannen hade lite blommor såg jag när jag körde förbi - orättvist! Kalmar, zon 1 här.
 
Åh, tack för uppmuntran! Det var dock lite tvärtom jag tänkte, hoppas ingen annan i Stockholm har sett knoppar ännu för då kanske mina växter inte är döda. :angel::D

Mina rosor började få knoppar redan i december. De frös och torkade till under köldknäppen, så jag är lite orolig över att de inte ska ha klarat sig. Två av rosorna planterades dessutom barrotade förra våren så de har inte hunnit bli särskilt kraftiga.
 
Mina rosor började få knoppar redan i december. De frös och torkade till under köldknäppen, så jag är lite orolig över att de inte ska ha klarat sig. Två av rosorna planterades dessutom barrotade förra våren så de har inte hunnit bli särskilt kraftiga.
Min ros (i kruka) fick spunk och växte på sig rejält i december, massor av nya blad. Men för min del gör det inte så mycket om den dör, den var så hårt drabbad av ohyra och svamp förra året att jag borde avliva den. :o

Och för övrigt så hade jag fel, jag var ute och spanade närmare på mina krukade växter och peppar peppar, det ser ut att finnas livstecken hos flera av dem. :love: Hängsäljen har fått videkissar och min rosenkvitten har faktiskt fått knoppar, jippie! För att inte tala om en av mina klematisar som redan satt fart. Älskar våren, den är så hoppfull! Förutom pollenallergin förstås...

12558441_1553628048281106_381564581_n.jpg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Födda -21
  • Dålig eftersmak av vc-finalen i dressyr

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp