Varför går man på samma nit igen?

tictac

Trådstartare
Lite gnäll...

Jag har efter att haft uppehåll lite drygt ett år nu tagit på mig att ta hand om anmälningarna till en tävling - redan innan tävlingen har varit så börjar jag nu undra varför jag gjorde det egentligen - det känns mest som att man får skäll för att man följer de regler som finns (anmälningstid...). Det är inget tacksamt jobb att lägga ner ett antal timmar på detta som jag borde lagt på min häst och mitt hus istället.

Sen vet jag ju också att det kommer att bli ännu mer "skäll" när väl det blir dax för tävlingen, samt telefonsamtal efter 22.00 dagen innan, telefonsamtal före 07.00 tävlingsdagen, privatliv - vad är det? Det finns fler personer i mitt hushåll - de vill inte bli störda av telefonen kl 7 på morgonen för att jag är snäll och håller i anmälningar till en tävling. Nä, det här blir nog definivt den sista tävlingen jag är med och arrangerar.

Det finns trevliga tävlingsryttare också som anmäler i tid och inte krånglar med starttider, men tyvärr är det de (egentligen få) som hela tiden skall krångla som gör att jag inte vill hålla i fler tävlingar.

Vad tycker ni andra tävlingsarrangörer? Skall man hålla på reglerna, lika för alla eller skall man för att slippa tjat och skäll tänja på reglerna?

//"Redan trött - hur skall det bli när tävlingsdagen väl är här?"
 
Sv: Varför går man på samma nit igen?

Äh, det i proppen när anmälningstiden går ut och det får folk acceptera. Är det så läskunniga att de har kunnat stava sig igenom vilka klasser som finns så kan de läsa resten också.

Fick själv en avlusning av en tant som kom och skulle efteranmäla sig på plats och som blev skogstokig när det inte gick. I proppen stod det efteranmälan i mån av plats och hade hon ringt så hade hon fått veta att det inte gick.

Lämna bara ut mobilnummret i fortsättningen för folk har ingen hut i kroppen.
 
Sv: Varför går man på samma nit igen?

Hej

Kul (eller kanske inte) att höra att det inte bara är jag som råkar ut för diverse konstiga infall från tävlingsryttarna.

Den här gången har jag bara lämnat ut mobilnr, men tänkte inte på att vi har dålig täckning hemma (har precis flyttat) - så jag får vidarekoppla till min vanlig telefon, men jag kan ju låta bli att göra det samt stänga av mobilen när jag inte vill ha samtal.
 
Sv: Varför går man på samma nit igen?

Jag har aldrig tagit hand om anmälningar etc. men jag tycker att det är bra att klubbarna håller på reglerna. Det finns väldigt mycket korkat hästfolk utan vett och fason och de borde inte kunna göra som de vill. Nej, anmäl er i tid och ring i god tid och avanmäl er om ni måste och inte när som helst på dygnet.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp