Varför är hår så provocerande?

Saeta

Trådstartare
Finns det någon här som kan förklara varför vissa blir upprörda och provocerande av ANDRAS hår? Speciellt när det gäller hår på kvinnor. Jag har hamnat i mängder med diskussioner med folk som blir provocerade av mina (och andra kvinnors) håriga armhålor och håriga ben. Men de kan aldrig ge en bra förklaring till varför de blir provocerande. Så; finns det någon här som kan ge en förklaring till varför det är så otroligt provocerande? :confused:
 
Finns det någon här som kan förklara varför vissa blir upprörda och provocerande av ANDRAS hår? Speciellt när det gäller hår på kvinnor. Jag har hamnat i mängder med diskussioner med folk som blir provocerade av mina (och andra kvinnors) håriga armhålor och håriga ben. Men de kan aldrig ge en bra förklaring till varför de blir provocerande. Så; finns det någon här som kan ge en förklaring till varför det är så otroligt provocerande? :confused:
Ingen aning, har aldrig råkat ut för det.
 
Finns det någon här som kan förklara varför vissa blir upprörda och provocerande av ANDRAS hår? Speciellt när det gäller hår på kvinnor. Jag har hamnat i mängder med diskussioner med folk som blir provocerade av mina (och andra kvinnors) håriga armhålor och håriga ben. Men de kan aldrig ge en bra förklaring till varför de blir provocerande. Så; finns det någon här som kan ge en förklaring till varför det är så otroligt provocerande? :confused:

Alltså, jag är typen som verkligen inte är förtjust i att kolla på någons håriga armhåla, oavsett kön. Men jag blir inte just provocerad, jag tycker bara illa om kroppshår och tycker att de som gillar kroppshår ska få vara hur håriga de vill.
 
Det är väl ganska vanligt numera att kvinnor väljer att inte raka sig? Känner nog ingen som skulle provoceras av det.
Personligen rakar jag mig pga estetiska skäl samt att jag tycker att det känns fräscht. Det ses nog som snarare som lite ålderdomligt/bakåtsträvare i många kretsar. Även modebranschen har anammat det ”nya”. På catwalken under senaste fashionweek sågs både orakade ben och armhålor på modellerna.
 
Finns det någon här som kan förklara varför vissa blir upprörda och provocerande av ANDRAS hår? Speciellt när det gäller hår på kvinnor. Jag har hamnat i mängder med diskussioner med folk som blir provocerade av mina (och andra kvinnors) håriga armhålor och håriga ben. Men de kan aldrig ge en bra förklaring till varför de blir provocerande. Så; finns det någon här som kan ge en förklaring till varför det är så otroligt provocerande? :confused:
Håller med någon om att det är väl i då fall rebelliskheten. Att det numera är ett tecken på en viss åsikt, snarare än som det väl var på 80-talet, att man bara inte orkade bry sig. Då var väl hår lite vanligare? Har för mig att ”mammor” brukade ha lite hår men inte ”tonårsdöttrar”.

Att folk kommenterar och argumenterar är vad jag undrar över folk, ska väl irritera sig i tystnad. ;)
 
Finns det någon här som kan förklara varför vissa blir upprörda och provocerande av ANDRAS hår? Speciellt när det gäller hår på kvinnor. Jag har hamnat i mängder med diskussioner med folk som blir provocerade av mina (och andra kvinnors) håriga armhålor och håriga ben. Men de kan aldrig ge en bra förklaring till varför de blir provocerande. Så; finns det någon här som kan ge en förklaring till varför det är så otroligt provocerande? :confused:

Jag tycker det är provocerande så som i ohygieniskt när en cafė-anställd (där det inte finns policy om ärmar på topen) har håriga armhålor, linne och serverar mat.
Dessutom i tropiskt klimat.

Men det är egentligen den enda jag vet och reagerat på och därför går jag inte till det cafeet mer. Och egentligen är det inte den anställdes håriga armhålor utan cafeägarna jag blir provocerad av. En t-shirt med armar är ju allt som krävs liksom....
 
Jag tycker det är provocerande så som i ohygieniskt när en cafė-anställd (där det inte finns policy om ärmar på topen) har håriga armhålor, linne och serverar mat.
Dessutom i tropiskt klimat.

Men det är egentligen den enda jag vet och reagerat på och därför går jag inte till det cafeet mer. Och egentligen är det inte den anställdes håriga armhålor utan cafeägarna jag blir provocerad av. En t-shirt med armar är ju allt som krävs liksom....
Vad är det ohygieniska?
 
Jag tycker det är provocerande så som i ohygieniskt när en cafė-anställd (där det inte finns policy om ärmar på topen) har håriga armhålor, linne och serverar mat.
Dessutom i tropiskt klimat.

Men det är egentligen den enda jag vet och reagerat på och därför går jag inte till det cafeet mer. Och egentligen är det inte den anställdes håriga armhålor utan cafeägarna jag blir provocerad av. En t-shirt med armar är ju allt som krävs liksom....
Tycker du det är lika provocerande med manliga servitrisers håriga armar? Eller den kortklippta servitrisens huvudbehåring?
Vad är ohygieniskt med rent armhålshår?
 
Att det kan komma svett och hår i maten.
Självklart tycker jag det är samma med män och jag föredrar verkligen att långt hår är uppsatt eller med någon form av hårband eller huvudbonad.
Kortklippta tenderar att inte sprida lika mycket hår omkring sig som långhåriga.
 
Jag blir inte provocerad av det, men jag gillar det inte. Tycker att det känns ovårdat, helt enkelt, precis som jag tycker om långa tånaglar. Och långa manar och långt hovskägg på hästar. :p
 
Så var det på min tid. Raka är något 80-tals fenomen. Vi såg er som bakåtsträvare när kvinnor började raka både här och där. Sen pracka in tuttarna i en påse ... :eek: och det verkade folk acceptera???
Galet.
Men alltså jag fattar inte att man ens reagerar på hårighet vafan det finns ju där på både kvinnor och män. So what? :crazy:
 
Haha du memenar att det droppar svett ur armhålan ner i din mat?

Jag funderade också lite på det. Jag svettas ganska så lätt men är det nånting det droppar om är det ju pannan för min del. Nu jobbar jag som tur är på resturang/cafe men hade jag behövg börja med svettpannband då? Eller nån annan form av huvudbonad? Det har nog aldrig droppat från armhålorna, inte ens när jag slarvat med rakningen!
 
Att det kan komma svett och hår i maten.
Självklart tycker jag det är samma med män och jag föredrar verkligen att långt hår är uppsatt eller med någon form av hårband eller huvudbonad.
Kortklippta tenderar att inte sprida lika mycket hår omkring sig som långhåriga.
Korthåriga tappar lika mycket hår som långhåriga, där hjälper det inte med f-shirt. Sen vet inte jag hur du svettas, men stänker det om dina armhålor så gör det det även om du rakar dig.
 
Jag upplever inte att det är så kontroversiellt att vara orakad, det har ju precis som @tornblomma skriver tagit sig in bland catwalken att inte vara rakad.

Själv rakar jag mig under armarna för att jag upplever att svetten luktar lite mindre då. Vad gäller rakning hos andra kan jag inte bry mig mindre. Jag ser helst att serveringspersonal generellt är hygienisk men det har väldigt lite att göra med deras kroppsbehåringsstatus :D
 
Sällar mig till de som inte upplever orakat som kontroversiellt, kunde inte bry mig mindre om vad random människor har för behåringsstatus och känner inte en enda människa som upprörs över dylika petitesser.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Efter avslutad cancerbehandling håller håret på att växa ut. Jag var hos herrfrisör för uppklippning i början men nu börjar det bli...
Svar
11
· Visningar
1 216
Senast: Gnist
·
Kropp & Själ Jag vet inte riktigt hur jag ska börja det här inlägget. Eller ens vad jag vill ha sagt. Jag har alltid haft en känsla av att jag inte...
2
Svar
28
· Visningar
2 893
Senast: Seaside
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 352
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 625
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp