Varför är hår så provocerande?

Min amatörmässiga gissning är att de inte varit överförtjust glada över den förvaringslösningen :D
Hittade fotot.
Ledsamt att jag inte fick med toastolen i förgrunden, men jag kom inte längre bakåt med dörren stängd. Borde gått ned på knä för bättre bildvinkel. Borde också ringt nån myndighet för bättre cirkulation i pizzabranschen.
Fotot är taget 2008 på en random pizzeria i Mälardalarna.

pizzakartong.jpg
 
Hittade fotot.
Ledsamt att jag inte fick med toastolen i förgrunden, men jag kom inte längre bakåt med dörren stängd. Borde gått ned på knä för bättre bildvinkel. Borde också ringt nån myndighet för bättre cirkulation i pizzabranschen.
Fotot är taget 2008 på en random pizzeria i Mälardalarna.

pizzakartong.jpg
Hade varit intressant att höra vad myndigheten hade tyckt om det där.
 
Jag tänker att det har en starkare gemensamhetskoppling än bara mode, för mode går förbi år efter år, medans det här hänger sig fast, även om man rationellt sett inte bryr sig längre.

Snarare ett kollektivt tabu som har skapats genom grupptryck i tonåren och bestått.
Varför berör det då inte alla?
 
Om jag tar bort hår så vaxar eller epilerar jag, förutom de enstaka gånger jag orkar raka armhålorna. Raka benen eller underlivet är definitivt ingen skön känsla, varken om jag skulle göra det eller efteråt, fy fan! :yuck: Stubbigt och jävligt.
 
Jag slutade raka armhålorna för ett par år sen (av estetiska skäl :p) och har än så länge inte fått något annat än enstaka glada tillrop av nära tjejkompisar som själva knappt sett sitt armhålehår. Men så är jag både vuxen och långt ifrån kändis så är inte utsatt för anonyma kommentarer.

Som referens till hela hygiendiskussionen så är jag en ganska svettig person men hår i armhålorna har varken gjort till eller från för lukt och svettmängd. Jag använder lika mycket deo som tidigare och svettas när jag blir varm eller nervös precis som innan. Tänk på att ni som kallar det ofräscht automatiskt också kallar mig och mina armhålor ofräscha vilket inte är så himla kul :grin:
 
Jag använder inte ens deo, behöver ingen då jag duschar och har rena kläder. Luktar inte svett och svettas inte om jag inte anstränger mig och luktar inte då heller.
 
Jag slutade raka armhålorna för ett par år sen (av estetiska skäl :p) och har än så länge inte fått något annat än enstaka glada tillrop av nära tjejkompisar som själva knappt sett sitt armhålehår. Men så är jag både vuxen och långt ifrån kändis så är inte utsatt för anonyma kommentarer.

Som referens till hela hygiendiskussionen så är jag en ganska svettig person men hår i armhålorna har varken gjort till eller från för lukt och svettmängd. Jag använder lika mycket deo som tidigare och svettas när jag blir varm eller nervös precis som innan. Tänk på att ni som kallar det ofräscht automatiskt också kallar mig och mina armhålor ofräscha vilket inte är så himla kul :grin:
+1
Jag anser det mer ofräscht o ohygieniskt med folk som rakar armhålor o skrev, snacka om att skapa bra levnadsvillkor för bakterier o svamp t ex.
:yuck:
 
Jag tycker att svetten luktar mer om jag har hår under armarna, så det rakar jag bort mest pga lukten. Kan alltså duscha, ta på deo, svettas - sen luktar det. Men inte på samma sätt när det är rakat.
Benen rakar jag på sommaren, mest för att jag tycker det är finare utan hår i shorts. Extrapäls på vintern är ju bra :p
Men jag bryr mig inte om hur någon annan gör. :)
 
Jag slutade raka armhålorna för ett par år sen (av estetiska skäl :p) och har än så länge inte fått något annat än enstaka glada tillrop av nära tjejkompisar som själva knappt sett sitt armhålehår. Men så är jag både vuxen och långt ifrån kändis så är inte utsatt för anonyma kommentarer.

Som referens till hela hygiendiskussionen så är jag en ganska svettig person men hår i armhålorna har varken gjort till eller från för lukt och svettmängd. Jag använder lika mycket deo som tidigare och svettas när jag blir varm eller nervös precis som innan. Tänk på att ni som kallar det ofräscht automatiskt också kallar mig och mina armhålor ofräscha vilket inte är så himla kul :grin:

Fast att tycka att man själv är ofräsch är inte samma sak som att tycka att andra är ofräscha.
Jag tycker jag är ful i kort hår, betyder inte att jag tycker alla som har kort hår är fula.

Jag trivs bäst rakad.
 
Jag slutade raka armhålorna för ett par år sen (av estetiska skäl :p) och har än så länge inte fått något annat än enstaka glada tillrop av nära tjejkompisar som själva knappt sett sitt armhålehår. Men så är jag både vuxen och långt ifrån kändis så är inte utsatt för anonyma kommentarer.

Som referens till hela hygiendiskussionen så är jag en ganska svettig person men hår i armhålorna har varken gjort till eller från för lukt och svettmängd. Jag använder lika mycket deo som tidigare och svettas när jag blir varm eller nervös precis som innan. Tänk på att ni som kallar det ofräscht automatiskt också kallar mig och mina armhålor ofräscha vilket inte är så himla kul :grin:

Ang hygien. Jag behöver knappt använda deo sedan jag slutade raka mig under armarna. Och jag är också en svettig typ.
 
Jag önskar jag kunde strunta i att raka benen, men icke. Jag ser dels ut som chewbacca, dels sitter det djupt att mina ben är äckliga om de är håriga.
Jag nojjar så pass över mina benhår att jag aldrig skulle gå och vaxa dem- då skulle ju någon annan utsättas för detta benhårsinferno. På något sätt slutar nojjan vid knäna, det är ju skönt. Rent intellektuellt förstår jag att ingen annan orkar bry sig om mina benhår, känslomässigt kan jag hamna i katastrofscenarion där mina benhår är orsaken till 3:e världskriget, ebola och en skilsmässa eller två.
Normen, denna marodör.

2 badhusbesök på en vecka ger följande studie:

Kvinnor över 65 är totalt ogenerade.
Det stretchas och böjs och det sista man gör är att klä på sig. Här blåser vi håret nakna.

Kvinnor i åldern 30-50 är till 99% trimmade i någon form.

Kvinnor under 30 är hårlösa.


...Men tillbringar man 1:a maj i kungsan vill i alla fall jag vara 18 en stund, ty då har mången ung kvinna orakade ben. Dessa kvinnor hänger kanske inte på badhus.


Alla kvinnor jag känner rakar benen. Sen är vi olika noga, men nog görs det.
 
Jag trimmar 'hovskägget' jag får runt fotlederna vintertid (ja, det är sant, jag får drygt två cm långa, mörka hårstrån runt anklarna ) om jag ska gå ut och visa benen. Särskilt tydligt blir det ju i strumpbyxor då allt sticker ut som på en skäggkaktus. XD Men i övrigt får det vara. Sommartid bryr jag mig inte alls och har aldrig fått en kommentar.
Annars rakar jag under armarna då och då eftersom jag som andra upplever att svettlukten gärna sitter kvar om jag låter bli.

Underlivet petade jag på EN gång som överraskning till en kk.
Never again. Never ever.
Aldrig varit med om att någon partner upprörts av det heller.
 
Väldigt intressant att höra era åsikter! Nu har jag läst igenom allt. Det tog sin lilla tid :p . Det verkar ändå som att de flesta inte bryr sig om vad andra gör eller inte gör med sin päls. Vad en väljer att göra själv är inget som ska få styras av någon annan. Jag är en av dom som är uppväxta med att det inte ska vara något hår. Alls. Bara på huvudet. Mina föräldrar har aldrig någonsin sagt åt mig att raka mig eller ens givit mig en rakhyvel. Mamma rakade sig i princip aldrig. Pappa rakade sig aldrig, bara skägget. Eller jo, mamma rakade faktiskt sitt skägg!
Men jag började väl raka mig under armarna när första hårstråt tittade ut. Jag rakar mig fortfarande ibland. Just för att jag faktiskt inte är 100% bekväm. Men mest på sommaren eller om jag av någon anledning behöver visa mina ben. Armhålehåret är dock värst ändå, det känns som att det är det som folk bryr sig mest över när det gäller andra. Iallafall vad jag upplevt, sett och hört.

Jag är en väldigt svettig typ, men för egen del så luktar jag inte svett oavsett om jag är hårig eller har rakat mig. Men det är väl väldigt individuellt och har nog egentligen inte med hygien att göra.


Men jag misstänker att TS kan vara ganska provocerande i sig, och i hur hon diskuterar.
Så jag tror det är TS man går igång på, och inte att hon är orakad.

Heheh :p äschdå.
 
Jag är uppvuxen (inte hemifrån, utan bland vänner) att hår ska bort. Armhålor, ben, könsorgan - rubbet ska väck!
Fiffi började jag inte helraka förrän för några år sedan, innan det typ ansade jag och stylade det i en lite mindre triangel :p Nu helrakar jag om jag planerar att vara intim med nån, och ibland annars också, för att jag känner mig fräsch då. Därmed inte sagt att jag INTE känner mig fräsch med hår, men det är inte riktigt samma känsla som att vara hårlös.
Benen rakar jag vintertid typ bara om jag har mer än några mm och det finns en chans att jag kommer visa mig naken/lättklädd för någon jag inte känner bra. Sommartid rakar jag om jag vill känna mig "slät" då jag tycker det är skönt (men stubb är också sjukt nice!), men om jag märker att jag går och tänker att jag "borde raka mig" för att samhällsnormerna säger det, så säger jag åt mig själv att det får jag visst inte göra förrän jag slutar bry mig om vad andra tycker. Så då får jag gå hårig, och ju mer jag gör det, desto mindre bryr jag mig :up:
Armhålorna upplever jag som flera andra att det luktar mindre om jag är rakad. Men det betyder inte att jag alltid är helt renrakad, men när det börjar närma sig en cm så ryker det iallafall.

Jag har nån lite rolig fascination vid hår och rakning, så jag tycker att det kan vara kul att spara ut ibland bara för att få raka bort mer :D Förutom fiffi som bara är jobbigt att raka bort mycket hår från. Och på benen tycker jag som sagt det är mysigt med stubb, det är sååå skönt att dra handen över :love:

Hår på andra bryr jag mig inte ett dugg om, oavsett var på kroppen, så länge de inte trycker upp det i ansiktet på mig eller lägger det i min mat.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Efter avslutad cancerbehandling håller håret på att växa ut. Jag var hos herrfrisör för uppklippning i början men nu börjar det bli...
Svar
11
· Visningar
1 213
Senast: Gnist
·
Kropp & Själ Jag vet inte riktigt hur jag ska börja det här inlägget. Eller ens vad jag vill ha sagt. Jag har alltid haft en känsla av att jag inte...
2
Svar
28
· Visningar
2 885
Senast: Seaside
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 335
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 346
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Min ekonomi
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Tjockistråden 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp