vårföräldrar 2014

aprilbebis

Trådstartare
Hej blivande vårföräldrar, nu tycker jag att det är dags att starta upp en tråd för oss.

Jag har varit på vul idag och sett en liten prick med pickande hjärta.
Beräknad förlossningsdatum är 12 april, det blir tredje barnet.

Jag kommer använda ett anonymt användarnamn till vi berättat för våra närmaste.
 
Sv: vårföräldrar 2014

Jag joinar, bf 15 april än så länge :D Men har inte vart på inskrivning eller nåt än..

Hur mår du än så länge?
 
Sv: vårföräldrar 2014

Åh så spännande :D . Massa minnen dyker upp.

Jag ska inte ha någon bebis nu men tittar in ändå. Tillhör vårföräldrar 2013. Jag hade BF 26 april. Men liten kom ut 2 feb istället.

Hoppas inte ni drabbas av lika många sjukskrivningar, för tidigt födda och kejsarsnitt som vi tidigare vårföräldrar.

Stort lycka till
 
Sv: vårföräldrar 2014

Kl
Även jag har tillfälligt valt ett anonymt nick eftersom våra nära och kära inget vet.... Vi hade väl tänkt att berätta snart men det har varit fullt upp med annat så, men snart berättar vi.
Väntar andra barnet med Bf 8 Mars 2014.
Har mått helt annorlunda denna graviditet med illamående, tidig halsbränna mm. Förra gången mådde jag hur bra som helst ända in i slutet. Illamåendet avtog denna veckan, v 13 idag.
Var på KUB igår, fick låg risk så det kändes bra. Skönt att få se den lilla ligga och sprattla, med ett tickande hjärta, magsäck samt urinblåsa.
 
Sv: vårföräldrar 2014

Ååh den där halsbrännan har jag också redan fått bråka med en del! Men halsbränna och jääätte ömma bröst är dock det enda som jag än så länge känt av, lite molande mensvärk första veckan.. men det har nästan gått över redan. :)
 
Sv: vårföräldrar 2014

Jag har mått riktigt illa i veckan men idag har jag mått hur bra som helst. Först blev jag glad för det men sen råkade jag läsa att det risken för missfall är mindre om man mår illa. Jag är ju precis där det är lite extra oroligt v5-6 och då läste jag att det kunde vara ett dåligt tecken om man slutar må illa. :nailbiting:. jag hade även ömma bröst men inte ens det har jag nu. Bara lite molande i buken som jag haft hela tiden.

Åhh.. måtte det gå bra. Kan man inte bara få spola fram några v så jag får se att det är ok med lillgrodan?
 
Sv: vårföräldrar 2014

Roligt att vi är några stycken som väntar vårbebisar.

Jag mår mycket sämre nu än jag gjorde med dom två första barnen. Då mådde jag knappt illa alls men det gör jag nu. Jag har inte spytt även om det varit nära men jag är konstant illamående och väldigt trött. Det hjälper att äta regelbundet (men inte för mycket) och att vila en stund efter lunch. Magen är svullen och öm så det är svårt med kläder, vill inte börja använda gravidkläder riktigt än.

Nästa måndag är det dags för inskrivning och ser allt bra ut då kommer vi börja berätta då, ska bli spännande att se vad blivande storasyskonen säger.
 
Sv: vårföräldrar 2014

Ansluter :) anonym, då förra gången resulterade i ett mf i v9 :cry:

Började känna symptomen redan dagen efter befruktning men inte vågat lita på det men nu i kväll så plussade jag :) hoppas verkligen att det går bra denna gång. Blir i så fall barn nr:2 första är född 27/1-11.
Så glad :)
 
Sv: vårföräldrar 2014

Grattis!

Fy, tycker "alla" skriver att de haft missfall någon gång.

Idag är jag utslagen av trötthet. Fick gå hem från jobbet vid lunch och jobba resten hemifrån då kollegorna tyckte jag såg så febrig och låg ut (de vet ju inget och många på jobbet har varit sjuka). Så var bara att traska hem. Helt ok för mig iof eftersom jag lika väl kan jobba hemifrån och det är lättare när man är så trött att sitta hemma där man inte behöver låtsas vara pigg alls. :)
 
Sv: vårföräldrar 2014

knapp

Jag hoppar in här, alldeles "nygravid" med anonym användare :)
Jag hoppas verkligen att det går vägen så det blir en liten bebis i april/maj men man vet ju aldrig vad som kan hända. Det blir i så fall andra barnet.

Jag testade positivt förra veckan efter att, i likhet med förra graviditeten, känt av blodtrycksfall/yrsel och fått avsmak för kaffe - men det luktar jättegott ;)
 
Sv: vårföräldrar 2014

kl


Kommer ni/vill ni göra kub?

Hur illa kan man ens må? Vet verkligen inte vad jag ska göra mot det. Det enda som hjälper är att äta hela tiden men då kommer jag ju väga ett ton inom kort. Har testat det mesta känns det som så antar att det bara är att gilla läget och må illa. Det kommer ju förhoppningsvis ngt bra av det här sen iaf :love:
 
Sv: vårföräldrar 2014

Tja, jag vet inte riktigt vad man gör mot illamåendet... Inget fungerade för mig, fick alla möjliga tips om att äta ofta, inte äta ofta, äta små portioner, äta stora... Inget fungerade.... Åt inga tabletter mot illamåendet eftersom jag aldrig kräktes så jag gillade bara läget och hoppades att det skulle gå över, vilket det gjorde i v.13. Kan dock fortfarande inte äta isglass för då vänder det sig i magen.
Angående KUB så gjorde jag det för några veckor sedan. Vi valde att göra det, men fick betala för testet. Dels ville vi ha ett tidigare UL, alltså innan stora RUL, men också för att OM något skulle visa sig vara galet så vill vi kunna ta ställning till det tidigare än i v. 18-20. Nu ger ju KUB bara en sannorlikhet för de tre kromosomavvikelser och man måste komma ihåg att det är just bara en sannorlikhet....
KL
Vilken annorlunda graviditet detta är... Så olika man kan må!
RUL den 15/10. V. 14 idag.
 
Sv: vårföräldrar 2014

Vi kommer inte göra KUB, vi disskuterade det med min läkare i måndags och ingen av oss såg någon anledning till det. Det finns inga riskfaktorer för mig och allt ser bra ut än sålänge. Jag kommer göra flera ultraljud och i slutet av v12 tittar läkaren lite extra på nacke och näsben och finns det något då som tycker på kromosomförändringar disskuterar vi det vidare då.

I måndags såg vi den lilla på ultraljud igen och den har vuxit bra och rörde på sig.
 
Sv: vårföräldrar 2014

Det finns några saker man kan göra, utöver de där vanliga tipsen om att äta innan man går upp, äta ofta osv.
Är illamåendet riktigt illa (och man kräks mkt) så kan man få receptbelagd medicin utskriven, finns b la lergigan comp (oftast det som skrivs ut först) och primperan. Jag åt maxdos av båda fram till v 16-17 ungefär men jag behövde ändå vara sjukskriven hela perioden. Det hjälpte helt klart med tabletterna, men jag kräktes ändå flera gånger om dagen och mådde illa dygnet runt. Vedervärdigt!

Något som jag testade denna gång (men inte de två tidigare graviditeterna som var lika illa ifråga om illamåendet) var ackupunktur. Och det hjälpte faktiskt riktigt bra, så det är värt att testa!

Annars är det tyvärr bara att stå ut och försöka stoppa i sig det man kan. Blåbärssoppa är bra, för det smakar lika milt på väg ner som upp... ;)
 
Sv: vårföräldrar 2014

Jag tyckte åksjuketabletter (postafen) hjälpte bra även om jag inte heller kräktes. Tog jag en morgon och en kväll så kunde jag iaf fungera hyfsat så kan vara värt att testa iaf :)
 
Sv: vårföräldrar 2014

Ja, vi kommer göra KUB förutsatt att graviditeten fortskrider såklart. Det erbjuds till alla i vårt landsting och vi tycker, precis som förra gången, att om något är galet så vill vi veta det så fort som möjligt. Med det är det inte sagt att vi skulle välja bort barnet, men vi vill veta.
 
Sv: vårföräldrar 2014

Ska på vul på torsdag eftersom jag inte har någon aning om hur långt gången jag är (senaste mens 2009) var 10 veckor sen jag böt spiral mot ppiller. Och var inte gravid när spiralen togs ur.

Har ont som f-n i ligamenten och fittfogen. Mycket värre än det någonsin vart någon av de tidigare graviditeterna! Och jag är så otroligt trött så jag vet inte vart jag ska ta vägen!
 

Liknande trådar

Relationer Gammal användare, anonymt nick. För ett år sen valde jag att separera från mina barns pappa. Barnen är idag 3 och 8. Beslutet hade...
2 3
Svar
51
· Visningar
8 439
Senast: nejlica
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 044
Senast: Migo
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
40 000
  • Låst
Kropp & Själ Hej Tog ju bort min förra tråd men problemet kvarstår. Tror inte en tråd är en universallösning men skulle behöva lite stöd ändå...
61 62 63
Svar
1 245
· Visningar
73 397
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp