Vårföräldrar 2015 #7

Imogen

Trådstartare
Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;)

MARS
2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3 kl 23.13, 3020 gram och 49 cm.
11:e Girasol, 5:e barnet, flicka, Elvira föddes 19/1 kl 15.24, 2226 gram och 43 cm.
14:e Sined, 2:a barnet. Albin född 6/3 kl 22.47, 3535 gram och 50 cm.
16:e _saga_ 2:a barnet, flicka Elise född 17/3 kl 19:43, 3420 gram och 50 cm.
17:e Jast, 1:a barnet, pojke. Mats föddes 18/2 kl 21.00, 2865 gram och 48 cm.
17:e Rhinos, 1:a barnet, pojke. E född 2/4 kl 23.17, 3975 gram och 53 cm.
29:e Olina, 1:a barnet. Pojke Edvin född 12/4 kl 06.12, 4320 gram och 55 cm.
31:e Vilse, 2:a barnet, flicka Lova född 10/4 kl 11.37, 3940 g och 52 cm

APRIL
3:e carmarnic, 2:a barnet. Leona född 16/4 19:14, 3190 g och 52 cm.
5:e Lo_, 1:a barnet. Lo född 6/4 kl 07.06, 3220 g och 48 cm.
5:e Smulu 2:a barnet pojke född 16/4 3355 g 50 cm lång
5:e Glittra, 1:a barnet. Son född 7/4 kl 21.22, 3000 g och 51 cm.
8:e Tassetass, 1:a barnet Lisbeth född 17/4 kl 14:16, 3850 g och 50 cm.
12:e Elisha, 1:a barnet, flicka. Flicka född 17/4 kl 03.38, 4098 g och 52 cm.
14:e Snowwhite, 1:a barnet, Pojke född 26/4 kl. 18,16 3870 g 53 cm lång
15:e Snna, 2:a barnet, Pojke född 17/4 kl 13.04, 4015 g och 52 cm
16:e Melisen, 1:a barnet, Alice född 21/4 kl 8:22, 3860g och 50 cm
20:e Comatose, 1:a barnet. Pojke född 19/4 kl. 04:25. 3530 g och 52 cm
26:e Gesska, 2:a barnet
27:e Jazzen, 1:a barnet
28:e Bambi, första barnen, tvillingflickor. L & J födda på morgonen 12/4. 2234 & 2415 g och 45 & 46 cm.
30:e Imogen, 1:a barnet. Son född 12/4 kl 00:07. 2460 g och 48 cm.

MAJ
5:e Magnum, 1:a barnet Pojke född 27/4 10.00. 3960g och 53cm
17:e Lime, 1:a barnet Signe född 14/5 kl. 22.34, 3070 g och 48 cm
19:e Sinus, 1:a barnet Pojke född 16/5 kl. 18.42, 3570 g och 50 cm
23:e Magzzan 2:a barnet, Albin född 22/5. 8.19, 3780g och 51cm
28:e Retro, 1:a barnet Flicka född 13/6, 51 cm 4200g
29:e 1887, 1:a barnet Billy född 2/6 12.57, 3355 g och 48 cm

FÖDELSEDAGSLISTA

JANUARI

19/1 Elvira (Girasol)

FEBRUARI
18/2 Mats (Jast)

MARS

3/3 Emelie ( FengurLaugar)
6/3 Albin (Sined)
17/3 Elise (_saga_)

APRIL
2/4 E (Rhinos)
6/4 Lo (Lo_)a barnet.
7/4 Pojke (Glittra)
10/4 Lova (Vilse)
12/4 S (Imogen)
12/4 L&J (Bambi)
12/4 Edvin (Olina)
16/4 Leona (carmarnic)
16/4 Pojke (Smulu)
17/4 Lisbeth (Tassetass)
17/4 Flicka (Elisha)
17/4 Pojke (Snna)
19/4 Pojke (Comatose)
21/4 Alice (Melisen),
26/4 Pojke (Snowwhite)
27/4 Pojke (Magnum)

MAJ
14/5 Signe (Lime)
16/5 Pojke (Sinus)

JUNI
2/6 Billy (1887)
13/6 Flicka (Retro)
 
De börjar bli stora nu! Ludvig har börjat förstå vad pottan är till för. Vi har gått och morgonkissat ihop flera mornar i rad nu.
 
92 funkar lysande på vår lilla räka. Din är väl också en smalis? Tröjan går ner och täcker rumpan men dom är bra passform och muddarna i ärmarna gör att uppviket stannar kvar en hel dag. Byxorna har jag inte från Lindex men kan tänka mig att dom funkar, särskilt om ni använder blöja.

Ja precis en smalis är han. Nuvarande undersäll (som visserligen är rätt stort i storleken) är i storlek 74 :p Men kanske ska titta närmare på det i butiken då! Är ju bara bra om det funkar men är stort så att han kan ha det hela vintern.
 
Ja precis en smalis är han. Nuvarande undersäll (som visserligen är rätt stort i storleken) är i storlek 74 :p Men kanske ska titta närmare på det i butiken då! Är ju bara bra om det funkar men är stort så att han kan ha det hela vintern.

Jag räknar med att A kan ha sina även nästa år :p
 
Jag tycker att H är lång och smal, men han är stor jämfört med många av de andra barnen i tråden.

Det känns så skönt att det är fredag idag! Jag har varit på tjänsteresa utomlands ons-tors och kom hem seeeent igår, men behövde ändå upp tidigt idag för det är fullt upp på jobbet. Nu startar i alla fall min helg!
 
Och jag har inte sett H sen i onsdags morse (men maken satt uppe och väntade och de har haft det toppen förutom att H just nu inte vill sova alls på dagtid). Hittade en toppenpresent: ett lejon i trä så nu blir det snart present öppning. Fin fredag till er alla!
 
L sover hos farmor och farfar inatt och maken är på övning med hemvärnet, så jag är mol allena. :p Pratade lite med ungen via FaceTime för en stund sedan, större delen av tiden såg jag mest insidan av hennes öra eller typ pannan för hon skulle bara krama och pussa telefonen, gullfian. :love: Hon har det bra där och jag behöver lite tid att slappna av (har fått vissa fysiska symtom på stress på sistone), men visst drar det lite i hjärtat när hon sträcker ut armarna mot telefonen och säger "Kom! Kom!".
 
Haha tänk om jag vetat :D

Farmor och farfar hörde av sig på förmiddagen och undrade om sonen ville hänga med dem idag. Vi protesterade inte ;) Lite slappande på soffan blev det men sen satte vi igång att tapetsera för att kompensera lite :p
 
18-månaderskontroll idag, med beröm godkänt :) (sköterskan var väldigt positiv till att hon varit blöjfri snart 4 månader) och hon tyckte att det var en pratsam tjej. 84 cm lång och över 10- kilosstrecket :D (10,4 kg).
 
18-månaderskontroll idag, med beröm godkänt :) (sköterskan var väldigt positiv till att hon varit blöjfri snart 4 månader) och hon tyckte att det var en pratsam tjej. 84 cm lång och över 10- kilosstrecket :D (10,4 kg).

Hehe jag tänkte lite på er när vi varit på 18-månaderskontroll. Vår sköterska tyckte S var så himla duktig med pratet och pottan. Hon hade väl fått solsting om hon träffat A :D
 
18-månaderskontroll idag, med beröm godkänt :) (sköterskan var väldigt positiv till att hon varit blöjfri snart 4 månader) och hon tyckte att det var en pratsam tjej. 84 cm lång och över 10- kilosstrecket :D (10,4 kg).

Vad skönt att ni är kvitt blöjan :) Vi slopade blöja dagtid i augusti så länge vi är inomhus, men vid bilåkning och när vi är utomhus är den inte lika lätt att bli av med. Säger hon till när hon behöver gå på toa? Fortfarande är det oftast vi som frågar Signe om hon behöver gå, alt. sätter hon sig på pottan utan att säga till och byxorna får hon inte av utan hjälp....
Betingningsljudet har hon snappat upp, men är dålig på att använda. Hoppas fortfarande på att hon ska vara blöjfri till förskolestarten i januari, men det återstår att se.

Ser fram emot 18-månaderskontrollen på måndag, ska bli spännande att höra vikt och längd - i synnerhet vikten efter att hon släppte vår glasvåg på klinkersgolvet i hallen :o Förvisso är det ganska skönt att inte kunna väga sig som gravid, så vi har nog ingen brådska att köpa en ny ;)
 
Vad skönt att ni är kvitt blöjan :) Vi slopade blöja dagtid i augusti så länge vi är inomhus, men vid bilåkning och när vi är utomhus är den inte lika lätt att bli av med. Säger hon till när hon behöver gå på toa? Fortfarande är det oftast vi som frågar Signe om hon behöver gå, alt. sätter hon sig på pottan utan att säga till och byxorna får hon inte av utan hjälp....
Betingningsljudet har hon snappat upp, men är dålig på att använda. Hoppas fortfarande på att hon ska vara blöjfri till förskolestarten i januari, men det återstår att se.

Ser fram emot 18-månaderskontrollen på måndag, ska bli spännande att höra vikt och längd - i synnerhet vikten efter att hon släppte vår glasvåg på klinkersgolvet i hallen :o Förvisso är det ganska skönt att inte kunna väga sig som gravid, så vi har nog ingen brådska att köpa en ny ;)

Haha vår våg funkar inte heller, dock är barnet oskyldig. Men är som sagt skönt att inte väga sig när man vet att det tickar uppåt i rätt rask takt :D

Hon säger till, vi slarvade med betingningsljud så hon har hittat på eget (typ eheheh och pekar mot snippan, oftast i kombination med att hon hämtar pottan eller springer till toaletten). Är vi utomhus funkar det bra att kissa genom att vi håller henne i knävecken, i bilen har vi en öppen blöja liggande under henne för säkerhetsskull. För oss så släppte det när vi helt enkelt vågade plocka blöjan, första veckan/ två veckorna blev det en del kiss i byxorna men hon blev mer och mer noga med att säga till och sen har hon i stort sett varit torr. Ibland säger hon till för sent när vi är iväg men hon är rätt duktig på att hålla sig så ofta blir bara trosorna lite blöta så vi får byta dom men blir aldrig (peppar, peppar) en hel kiss i byxorna längre. Vi är noga när vi är borta, på restaurang etc att gå och visa var toaletten är.
Mitt tips är att dra med många ombyten kläder och bara våga testa :up:



:banana:
 
Är det dags för spruta igen på 1.5 års kontrollen?
Vi ska på den senare i veckan och jag fasar redan för om det är vaccindags igen då han blivit dålig efter sprutorna tidigare.
Vi har redan haft sjukstuga så det räcker för ett tag sedan dagisstarten :yuck:
 
Är det dags för spruta igen på 1.5 års kontrollen?
Vi ska på den senare i veckan och jag fasar redan för om det är vaccindags igen då han blivit dålig efter sprutorna tidigare.
Vi har redan haft sjukstuga så det räcker för ett tag sedan dagisstarten :yuck:

Japp det är spruta på 1,5 årskontrollen.
 

Liknande trådar

Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 107
Senast: Badtz Maru
·
Kläder & Bli fin Alltså, jag gillar inte att däringa i affärer och har blivit allt kräsnare med jag vill ha av en tröja. Nu är jag inne på jobbet eller...
Svar
0
· Visningar
322
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
384
Senast: Sirap
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 075
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp