Vårföräldrar 2015 #7

Idag var jag och H hos frisören för första gången. Lite konstigt tyckte han att det var, men gick bra. Nu är lockarna borta och han ser större ut helt plötsligt!
 
Alice älskade sitt frisörbesök och var helt fokuserad på hur hon skulle sitta och vart hon skulle titta och åt vilket håll hon skulle luta huvudet :heart fick lockat hår med sprayglitter i så var en mycket lycklig tjej som lämnade salongen :D
 
Ikväll är sonen på övernattning hos mormor. Lite uppvärmning inför att han ska vara där när vi åker till BB. Han har varit massor med mormor men det var väldigt länge sen han somnade där så vi tänkte det var bra med repetition :)

Vi har passat på att gå ut på stan och äta. Nu är vi hemma igen och äter glass i soffan. Den nästan höggravida orkar inte hur mycket som helst ;) Insåg att det är första gången som vi sover hemma och sonen borta. Känns konstigt :D
 
Bara senaste veckan har det kommit massa nya ord ur munnen på E! Hon är ju lite sen med att prata tydligt (men babblar gör hon friskt ändå) men nu härmar hon mycket mer och det så roligt att höra :D Igår var deras mormor här och när hon skulle åka så säger hon "hejjå mommo" och hon har aldrig sagt mormor förut :love:

I morse sa hon Coca cola när hon såg att det stod en burk på bänken :p
 
Bara senaste veckan har det kommit massa nya ord ur munnen på E! Hon är ju lite sen med att prata tydligt (men babblar gör hon friskt ändå) men nu härmar hon mycket mer och det så roligt att höra :D Igår var deras mormor här och när hon skulle åka så säger hon "hejjå mommo" och hon har aldrig sagt mormor förut :love:

I morse sa hon Coca cola när hon såg att det stod en burk på bänken :p

Haha det gäller att lära sig det väsentliga här i livet ;)

S har verkligen perioder när han använder olika ord mer än andra. Just nu är "tokit" mest förekommande. Allting som mamma eller pappa gör i princip är tokigt :D Att själv göra busiga saker för att sen konstatera att det var "tokit" är också populärt :sneaky:
 
Haha det gäller att lära sig det väsentliga här i livet ;)

S har verkligen perioder när han använder olika ord mer än andra. Just nu är "tokit" mest förekommande. Allting som mamma eller pappa gör i princip är tokigt :D Att själv göra busiga saker för att sen konstatera att det var "tokit" är också populärt :sneaky:

Vår hund rullade sig i bajs för nån vecka sen och jag råkade väl säga "äckelhund" högt och det snappade hon såklart upp så nu säger hon "äckevoff" rätt va det är :angel:

"Kiikiki" är skitigt och det talar hon om att min bil är varje dag :meh:
 
Min skitunge svärde häromdan :nailbiting::rofl:
Jag brukar aldrig svära men blev väl irriterad när jag tappade mat på golvet häromdagen, och så hör man bakom sej, härmapan,
'fan'
:angel::nailbiting::o:cool:

En får verkligen tänka sej för :angel:
 
Min skitunge svärde häromdan :nailbiting::rofl:
Jag brukar aldrig svära men blev väl irriterad när jag tappade mat på golvet häromdagen, och så hör man bakom sej, härmapan,
'fan'
:angel::nailbiting::o:cool:

En får verkligen tänka sej för :angel:
Lo sa helvete med eftertryck, två gånger härom veckan. Då gäller det att spela cool för märker hon att det är nåt ord man inte gillar säger hon det oavbrutet :eek:. "Fan också" kommer ibland också :nailbiting:.
 
Alltså jag svär alldeles för mycket! Ungarna har inte tagit efter än. Eller ja, J kan säga något ibland men inte så farligt. Jag behöver skärpa mig!
 
Men jag vet iofs när jag var fyra så satt jag i leran i stallet och bokstaverade högt och skrev med en pinne 'J Ä Ä V L A R' och 'F A A A N'
:o
Mamma o pappa hörde mej där bakom höga gräset och undrade vad jag svärde åt :rofl:
 
Min skitunge svärde häromdan :nailbiting::rofl:
Jag brukar aldrig svära men blev väl irriterad när jag tappade mat på golvet häromdagen, och så hör man bakom sej, härmapan,
'fan'
:angel::nailbiting::o:cool:

En får verkligen tänka sej för :angel:

Jag svär mycket, maken svär när han blir upprörd (vilket inte är så ofta). Dock har dottern än så länge bara snappat upp "Attans". :rofl:
 
E har nog sagt jävlar någon gång. Vi svär i och för sig inte jättemycket, men fan slinker ut då och då. Med tanke på att sonen är en papegoja med allt annat är det bara en tidsfråga innan han tar till sig fler fula ord.

För övrigt är "NEJ" ett frekvent använt ord här hemma just nu. Både av oss föräldrar och av sonen. Vi försöker verkligen välja våra strider, men det är tydlig att sonen testar gränserna nu.
 
Roligast är nog 'ajaj bäbbis, AJAJ bäbbis'

När lillebror gör nåt storebror vet att dom inte får :rofl:
Sen är han de själv o gör samma sak:p
Han kallar honom för bäbbis, fast vi aldrig sagt det så det verkar vara nåt han klurat på själv :love: han heter bäbbis på förskolan också:D
 
För övrigt är "NEJ" ett frekvent använt ord här hemma just nu. Både av oss föräldrar och av sonen. Vi försöker verkligen välja våra strider, men det är tydlig att sonen testar gränserna nu.

Här är "nej" också något som diskuteras en del. Häromdagen kom L till mig och sa: "Mamma, du får inte säga nej till mig.". Jag svarade att jag kommer att säga nej när det är något jag tycker att hon inte ska göra. Då gick ungen till den gode fadern och sa: "Mamma säger fortfarande nej till mig.". Vet inte riktigt vad de två hade kokat ihop. :rofl:
 
Här är "nej" också något som diskuteras en del. Häromdagen kom L till mig och sa: "Mamma, du får inte säga nej till mig.". Jag svarade att jag kommer att säga nej när det är något jag tycker att hon inte ska göra. Då gick ungen till den gode fadern och sa: "Mamma säger fortfarande nej till mig.". Vet inte riktigt vad de två hade kokat ihop. :rofl:

På S förskola arbetar de nu med tema "stopp". Både säga stopp till varandra när något inte är okej, men också saker som akta sig för bilar och inte slänga skräp i naturen.

Det praktiseras på mamma och pappa det med :p Vilket är ibland kan vara lite knepigt. Vi vill ju att han lär sig att det är något som ska respekteras av andra. Men när ens tvååring med all tydlighet säger "stopp" och håller upp handen vid tandborstning osv :cautious::D
 
Roligast är nog 'ajaj bäbbis, AJAJ bäbbis'

När lillebror gör nåt storebror vet att dom inte får :rofl:
Sen är han de själv o gör samma sak:p
Han kallar honom för bäbbis, fast vi aldrig sagt det så det verkar vara nåt han klurat på själv :love: han heter bäbbis på förskolan också:D

Här är dom poliser mot varann :rofl: Säger vi till J att hon inte får göra vad det nu kan vara så sitter E och hytter med fingern och säger "Ajjajj Jossan" :p J är rätt duktig på att göra samma sak tillbaka så man får stoppa dom ibland och säga att det räcker att vi säger till.
 
Detta med kläder. E ärver ju en hel del från kollegans dotter och från J. J växer som ogräs och igår beställde jag regnkläder och fleecekläder i storlek 130 så hon ska kunna ha det även till våren O_o J får massa nytt eftersom hon inte har någon att ärva från och stackars E får ingenting nytt :p Men hon tycker om att få ärva Js kläder än så länge. "Jag ha dann" säger hon när hon hör att man säger att J växt ur något :D
 

Liknande trådar

Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 107
Senast: Badtz Maru
·
Kläder & Bli fin Alltså, jag gillar inte att däringa i affärer och har blivit allt kräsnare med jag vill ha av en tröja. Nu är jag inne på jobbet eller...
Svar
0
· Visningar
322
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
384
Senast: Sirap
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 075
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp