Vårföräldrar 2015 #7

H och lillasyster I fyller med ungefär en månads mellanrum så igår hade vi gemensamt kalas för dem. Populäraste presenterna för tillfället var en docksulky, en Brio-räls med kollapsande bro och en truck att ha i sandlådan. Väldigt mysigt kalas (och påskfirande) hade vi!
På lördag ska vi fira födelsedagen så då får han paket från oss.
 
L fyller på fredag och har kalas för familjerna på lördag. Vi är många så det blir trångt i vår lilla trea. För en som är gravid i v35 och har lite för högt blodtryck är stressen inför att få det att fungera logistiskt inte så nyttig...O_o

Jag har köpt alldeles för många presenter :o och hyrt en shettis en timme till själva födelsedagen, tror hon kommer gilla det skarpt.

Grattis alla treåringar :bump::banana:
 
Tack för alla svar om att bli
tvåbarnsförälder:bow:.

Tror säkert det mesta faller på plats när hen väl är ute. Det gjorde det ju med L, minns att jag oroade mig massor för anknytning etc, och det blev hur bra som helst. Vi ska vara hemma gemensamt tio veckor allihop i sommar, det känns bra så L kan få lite egentid med båda oss då och då.
 
Tack för alla svar om att bli
tvåbarnsförälder:bow:.

Tror säkert det mesta faller på plats när hen väl är ute. Det gjorde det ju med L, minns att jag oroade mig massor för anknytning etc, och det blev hur bra som helst. Vi ska vara hemma gemensamt tio veckor allihop i sommar, det känns bra så L kan få lite egentid med båda oss då och då.
Och, man kan knö in båda barnen i famnen och trösta/mysa/kramas/sova också när det kniper :D:love:
 
Idag fyller E år och det firar vi med att han vaknade kl 5 med 39 graders feber :(. Han fick Ipren och sov någon timma till och sedan vaknade han och var pigg :). Då fick han pannkakstårta till frukost och sedan fick han några presenter av oss (böcker, vattenfärg och trätågbana). Nu är vi på väg till järnvägsstationen för att titta på tåg men i eftermiddag tar vi det lugnt och kollar på film så att han kan vila upp sig ordentligt.
 
H och lillasyster I fyller med ungefär en månads mellanrum så igår hade vi gemensamt kalas för dem. Populäraste presenterna för tillfället var en docksulky, en Brio-räls med kollapsande bro och en truck att ha i sandlådan. Väldigt mysigt kalas (och påskfirande) hade vi!
På lördag ska vi fira födelsedagen så då får han paket från oss.

Kollapsande bron har vi funderat lite på till S. Den funkar bra alltså? Inte bara kaos? :D
 
På två veckor utan nattblöja har det bara hänt två olyckor så hon ä verkligen superduktig :love: Under helgen nu när vi haft långhelg har vi vaknat av att hon varit på toaletten själv på morgonen.

Grattis till fler som fyllt och snart fyller 3 år :)
 
Idag fyller E år och det firar vi med att han vaknade kl 5 med 39 graders feber :(. Han fick Ipren och sov någon timma till och sedan vaknade han och var pigg :). Då fick han pannkakstårta till frukost och sedan fick han några presenter av oss (böcker, vattenfärg och trätågbana). Nu är vi på väg till järnvägsstationen för att titta på tåg men i eftermiddag tar vi det lugnt och kollar på film så att han kan vila upp sig ordentligt.

Läste att ni alla blev sjuka tillslut, men låter som att ni fick ihop en mysig födelsedag trots allt :)
 
Läste att ni alla blev sjuka tillslut, men låter som att ni fick ihop en mysig födelsedag trots allt :)
Jadå, det fick vi :). Vi gick till tågstationen och kollade på tågen och sedan mös vi i soffan.

Stackars E är fortfarande krasslig. Hostar och har feber, dock inte lika hög som tidigare i veckan.
 
Snön smälter och vi var ute och lekte i trädgården igår. Fast det blev inte direkt "fri lek" då jag fick ta bort totalt 12 högar kattbajs från grannarnas katt :yuck::yuck: Helt sjukt att man ska behöva bygga stängsel för att slippa nedbajsad trädgård :down:
 
Nu till slut har S börjat få sista omgången mjölktänder. Vet inte när de "borde" ha fått dem men alla pratar om runt två? Nu kan vi ju iaf säga att de är på g när det är dags att gå till tandläkaren för första gången :p
 
Nu till slut har S börjat få sista omgången mjölktänder. Vet inte när de "borde" ha fått dem men alla pratar om runt två? Nu kan vi ju iaf säga att de är på g när det är dags att gå till tandläkaren för första gången :p
Har ingen aning om när de borde komma, men jag tror inte att E fått riktigt alla ännu heller. Har för mig att han saknar en kindtand på var soda i överkäken, för visst ska de väl ha två kindtänder på vardera sida i varje käke?
 
Konversationerna jag har med min nyblivna treåring är bara :love::D.

Häromdagen när vi var ute :
Jag: nu måste vi snart gå in och laga lunch.
L: Men mamma, jag måste vara ute och röra på min kropp!

Igår när jag kom hem från jobbet:
L: Jag har längtat som en galen efter dig!
Jag: jag också, hela dagen.
L: Vilken tur att vi äntligen är tillsammans igen.

Men det här med att hon ständigt bär solglasögon har eskalerat och vi vet inte riktigt hur vi ska hantera det. Jag vill inte bestämma att hon inte får, plus att hon blir rasande när jag försöker, men hon går runt i ständigt mörker... Hon har dem för att jag har glasögon och kallar dem för ”hemmaglasögon”, de tas av när vi sover och duschar ;). Funderar på att antingen fortsätta ha is i magen, eller köpa ett par till och ta bort glasen men vet inte om hon accepterar det. Kul är det iaf, hon glider runt i ösregn, iklädd regnkläder, paraply och solglasögon:D.
 

Liknande trådar

Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 107
Senast: Badtz Maru
·
Kläder & Bli fin Alltså, jag gillar inte att däringa i affärer och har blivit allt kräsnare med jag vill ha av en tröja. Nu är jag inne på jobbet eller...
Svar
0
· Visningar
320
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
382
Senast: Sirap
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 075
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Trött och arg
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Inredningstråden, del 2

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp