Vårföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.

Miks

Trådstartare
Hejsan blivande vårföräldrar!

Nu är det dags att starta denna tråden!

Här kan ni som väntar bebis/bebisar våren 2015 samlas och samtala och tillsammans skapa en buke-föräldragrupp!

Have fun och lycka till!

BF-Lista

Mars

April

Maj

Mvh Miks
 
Oh, jag får inviga listan :D! Hoppas få fler som ramlar in.

Jag plussade igår och har enligt min mobilapp BF den 20 mars. Än så länge har jag inte mycket symptom, mest brösten som ömmar och växer som bara den!!

BF-Lista


Mars
Rhinos - 20 Mars, första barnet

April

Maj
 
Uppdaterar listan. Kan ju vara så att jag måste uppdatera den imorgon efter ultraljudet, är lite orolig att ena tvillingen inte är riktigt fit for fight. Mår lite upp och lite ned, har en del ont. Mår inte så fasligt illa men torrulkar vareviga dag samt lägger 1-3 spyor, en rulle soppåsar i färgglatt illgrön och turkos följer mig numera ständigt och har räddat mitt anseende på ett och annat ställe i stan ;).

BF-Lista

Mars

Girasol -11 Mars, 5 & 6e barnen
Rhinos - 20 Mars, första barnet

April

Maj
 
;) (lyckas inte sudda denna)


BF-Lista

Mars

11 Mars, Girasol, 5 & 6e barnen
20 Mars, Rhinos, första barnet

April
1 april Vilse. 2:a barnet

Maj

Tillagd :) ändrade även om lite i listan, blir så mycket lättare att räkna ner sen när det är dax ;)
 
Ul idag, det tredje än sålänge. Tvilling1 mår bra och är lagom för graviditetslängden och hjärtat pickade så fint. Tvilling nr 2 är bara två tredjedelar så stor som nr 1 och det var med nöd och näppe man såg hjärtaktivitet. Känns ruskigt osäkert enligt mig men läkaren -den tredje (får ny vid varje UL uppenbarligen) var inte så orolig utan sa att det är så smått än så vi får vänta och se. Nytt UL 11/8 dvs om 3 veckor. Hoppas så att tvåan kickstartar sig lite.... Kan inte riktigt glädja mig för graviditeten då det är så här. :/
 
Hmm vi kommer ju hinna med ett Ul om två veckor för då vill ivf-kliniken ha sitt tidiga rul för kontroll att allt ser bra ut, Så det blir ganska ofta man får kravla upp i gynstolen numera. Bävade dock för idag, för går mest och väntar på att tvåan inte ska orka med.
 
Håller tummarna Girasol! Inte roliga besked alls. Men förhoppningsvis är nr 2 en rejäl kämpe och kommer igång! :)
 
Ul idag, det tredje än sålänge. Tvilling1 mår bra och är lagom för graviditetslängden och hjärtat pickade så fint. Tvilling nr 2 är bara två tredjedelar så stor som nr 1 och det var med nöd och näppe man såg hjärtaktivitet. Känns ruskigt osäkert enligt mig men läkaren -den tredje (får ny vid varje UL uppenbarligen) var inte så orolig utan sa att det är så smått än så vi får vänta och se. Nytt UL 11/8 dvs om 3 veckor. Hoppas så att tvåan kickstartar sig lite.... Kan inte riktigt glädja mig för graviditeten då det är så här. :/
Brukar det inte vara så att om hjärtat börjat slå så är chansen stor att bebisen klarar sig!?! Hoppas verkligen att lille nummer två repar sig och växer på sig!

Mvh Miks som håller tummarna
 
Hmm vi kommer ju hinna med ett Ul om två veckor för då vill ivf-kliniken ha sitt tidiga rul för kontroll att allt ser bra ut, Så det blir ganska ofta man får kravla upp i gynstolen numera. Bävade dock för idag, för går mest och väntar på att tvåan inte ska orka med.

Vad läskigt!

Jag hoppas tvåan repar sig till nästa besök!
 
Hoppas verkligen att tvåan kickar igång @Girasol. Måste vara olidligt att behöva vänta sådär på nya ultraljud hela tiden. Skönt ändå att ettan verkar vara livskraftig, även fast jag förstår din oro.
 
Hur mår ni annars?

Själv mår jag oförskämt bra. Är bara lite gasig, har ömma bröst och har fått lite ojämnare humör men det är inte värre än att det är hanterbart.
 
Mitt är ju knappt nattagammalt än - så än mår jag bra ;)
Märker dock nu två morgnar/fm irad att jag känner mig lite risig - ut och gå med hundarna gjorde att magen började bubbla lite. Men det är så lite ännu det stör knappt :)
Dock har jag blivit sjukt värmekänslig! :crazy: Jag som älskar värmen och har varit ute hela dagarna hela sommaren (föräldraledig), sitter nu inne med ac igång... Går jag ut smyger jag mellan skuggorna. Jättejobbigt, jag vill ju jobba och leka på som jag gjort innan!
 
Har era magar börjat växa ännu?

Förra graviditeten så var min mage väldigt lite, låg så långt ner på sf kurvan som man kunde för att det skulle räknas som normalt. Innan vecka 18 så kunde man inte se att jag var gravid.

Så blir det nog inte denna gången O_o
Magen har redan börjat växa, syns mest på kvällarna och efter att jag ätit - då sväller den till tusan! Tarmarna arbetar ju långsammare, så antar att det till stor del är det. Men den där degmagen som jag svor över förra gången slipper jag nog nu. Magen blir "rund och fin" redan, och jag kan till och med hålla under den... (startvikt 58 kg, så hade inte någon jättemage innan direkt....)
Är så illa att gubben utbrast "men herrejävlar vad du ser gravid ut :eek:" för 5 minuter sen... Tror jag kan jämföra magen med v 18-20 förra gången (kvällstid). :crazy:

Jag börjar nytt jobb den 25 aug, hade hoppats kunna dölja graviditeten i varje fall minst en månad... Det kan jag nog glömma :p
 
Testade just en "ny" kjol... Den satt jättebra för 1,5 månad sedan, nu agerar den "skärp" för att hålla in magen :o
 
Vafan är detta :eek: Svullna fötter/ben för första gången... REDAN?! jag är för tusan bara i vecka 4+5 eller något, jag borde inte ha några graviditetstecken alls ännu tycker jag... (eller ja, jag hade det inte förra gången i varje fall. Ja, jag vet, alla graviditeter är olika, men jag tänkte ju denna skulle bli som den förra - fast bättre :D)

Aja, får väl vara glad så länge jag inte mår illa/kräker :)
 
Oj, det var tidigt. Kan det inte vara värmen som påverkar en del med? :)

Är nu i v. 7 (6+1) och mår fortfarande väldigt bra. Blir hungrig hyfsat fort och går på toa lite oftare men inget illamående ännu, peppar peppar! Känner mig inte så gravid men har vant mig vid tanken och är i nuläget bekväm i det, även om det var lite blandade känslor när jag testade positivt.

Var på informationssamtal i veckan och pratade om alkohol, tobak osv. Har även fått tid för inskrivning den 2 september. Ska bli spännande. Kommer vara i v. 12 då.
 
Med tanke på att det igår var svalar än på många dagar så tror jag inte det var anledning tyvärr. Får hoppas att det bara var en engångsgrej...

Kul med inskrivning och hälsosamtal. Känns lite verkligare efter det. Själv väntar jag med att ringa bm tills i slutet av aug tror jag. Slipper gärna det där hälsosamtalet ;)
 
Ramlar in här jag. 7+1 i dag. Jätte glad, men fortfarande lite färskt då jag bara vetat om det i 4 dager. Dog misstänkt pga symptom som ömma bröst och illamående. Men varit bortrest och tog et tag före jag fick köpt test. Mitt och sambos första. Känner jag er rett rädd för MF men vet jag inte borde fundera så mycket. Får ringa BM i morgon.

Kul med en egen tråd. Hoppas fler blir med.

Ni får stå ut med dålig svensk från mig. Norsk, men bor och arbetar i Sverige sen tre år.
 
BF-Lista

Mars
11 Mars, Girasol, 5 & 6e barnen
14 Mars, Jast, första barnet
20 Mars, Rhinos, första barnet

April
1 april Vilse. 2:a barnet

Maj
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 286
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Startar en ny tråd åt er som väntar barn våren -17 :) Mars April Maj
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
121 822
Senast: Hyacinth
·
Ridning Har sett att flera andra årtal har egna trådar. Så varför inte skapa en tråd för våra 02or då?! För jag kan väl knappast vara den enda...
Svar
5
· Visningar
1 262
Senast: fio
·
Tjatter Nej men vad säger ni? Nu är det väl ändå dags att dra igång anmälan för årets version av Secret Easterbunny? :D Jag drar reglerna i...
11 12 13
Svar
246
· Visningar
10 374

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp