Vårföräldrar 2017 del 6

Grynet kommer inte riktigt till ro varken dagtid eller nattid. :( hon vill äta nästan hela tiden men är inte snäll mot mammas tuttar. Funderar på att skaffa en uppsamlare så hon kan få några tankningar på flaska. Smidigt med när jag är i stallet och det skulle bli panik! :) är det någon som märkt någon negativ skillnad om man petar in en flaska då och då när man helammar?
 
Grynet kommer inte riktigt till ro varken dagtid eller nattid. :( hon vill äta nästan hela tiden men är inte snäll mot mammas tuttar. Funderar på att skaffa en uppsamlare så hon kan få några tankningar på flaska. Smidigt med när jag är i stallet och det skulle bli panik! :) är det någon som märkt någon negativ skillnad om man petar in en flaska då och då när man helammar?

Vi frågade det på bvc, hon sa att det är enklare för barnen att äta ur flaska vilket kan göra att det blir jobbigt för dom att amma, så hon tyckte att man inte skulle ge flaska för ofta men någon gång då och då var "okey", sen gör man ju såklart som passar sin familj bäst. Jag pumpar och sambon ger cornelis flaska ca 2 ggr i veckan, blans annat när jag är i stallet. Det funkar bra för oss :) frågar du en annan bvc säger dom säkert nåt helt annat ;)
 
Vi frågade det på bvc, hon sa att det är enklare för barnen att äta ur flaska vilket kan göra att det blir jobbigt för dom att amma, så hon tyckte att man inte skulle ge flaska för ofta men någon gång då och då var "okey", sen gör man ju såklart som passar sin familj bäst. Jag pumpar och sambon ger cornelis flaska ca 2 ggr i veckan, blans annat när jag är i stallet. Det funkar bra för oss :) frågar du en annan bvc säger dom säkert nåt helt annat ;)

Jag pratade lite snabbt med BVC när de var på hembesök i går men det var mest bara lösa funderingar. Ska prata mer om det nästa vecka när vi träffas igen. :)
 
Grynet kommer inte riktigt till ro varken dagtid eller nattid. :( hon vill äta nästan hela tiden men är inte snäll mot mammas tuttar. Funderar på att skaffa en uppsamlare så hon kan få några tankningar på flaska. Smidigt med när jag är i stallet och det skulle bli panik! :) är det någon som märkt någon negativ skillnad om man petar in en flaska då och då när man helammar?

Viktor äter flaska och bröst utan problem. Får flaska ungefär en gång om dagen. Bara det är MAT är han nöjd :D Börjar tom se förväntansfull ut när jag kommer med Amimox-sprutan :rofl:
 
Jag och Maja firar påsk i soffan, jag har feber.
Mina storaavkommor är med deras pappa hos farmor, det är väldigt lugnt och skönt :o
 
Februari
25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm

Mars
1/3-Fille 27 år, första barnet 10/3 Cornelis, 3790 gram och 51 cm, örebro län
11/3 Mayalv 34 år, andra barnet, tjej, Sthlm. Född 18/3, 51 cm, 4345g
11/3 Oktiv 32 år andra barnet skaraborg 9/3 Axel 3685 gr 49 cm
15/3 Ariane, 35 år, andra barnet VG län, flicka född 21/3, 51 cm, 3892 gram
16/3 - Mirifax, 33 år, fjärde(varav ett sent missfall), flicka född 21/3, 49cm, 3440g
18/3 - Suspiria, 31 år, första barnet , Norrland - Luleå
21/3 - lil-sis, 35 år, första, Viktor, Norra Uppland - föddes 21/2 9.47, 2418g, 44cm lång, 32.5cm huvud :love:
23/3 - helena_hamrerk, 30 år, förstabarnet
28/3 - angelo, 30 år, första barnet,Blekinge- flicka föddes 9/4 00.14, 3514g, 50 cm lång. :heart

April
1/4 - _Zacke_, 26år, första barnet
8/4 - Imnir, 24 år, tredje barnet
5/4 - Lime, 26 år, andra barnet
6/4 - Mirach, 30 år, första barnet, Linköping - Ebba föddes 10/4 7:02 3290 gram 50 cm lång
8/4 - hyacinth
7/4 - Lynxlady, 34 år, tredje barnet
15/4 - Melisen, 33 år, andra barnet, Douglas, Linköping
18/4 - Donnatello, 32 år, tredje barnet, troligtvis en tjej, Borås
25/4- Lazy Lady, 35år, andra barnet, 1barnet föddes/dog 18/4-16 i intrauterin fosterdöd v41. Skaraborg
29/4 - Petronella, 27år, första barnet, till 99% säkerhet en tjej

Maj
3/5 - TeamLundVer, 33år, andra barnet, troligtvis en flicka, Skåne
5/5 - Diremone, 29 år, första barnet, flicka, Västra götalands län
9/5 - Beppo, 33 år, första barnet - Gävleborgs län - Gävle
9/5 - falukorw, 33 år, första barnet, pojke
15/5 - Norrisen, 35 år andra barnet
15/5 - FruFebruari, 29 år, tredje barnet.
20/5 - Lilltess,24 år, andra barnet
23/5 - Bobberiboo, 25 år, andra barnet, Tös enl ul, Skåne
23/5 - hjärter_dam, 29år, andra barnet, Västra Götaland
26/5 - nyfiknajag, 27 år andra barnet
29/5- kakan89, 27, första barnet

Tror det var sista listan :love:
 
Jag storknar.
Gick undan för att mata fröken för att få lite lugn, då kommer gammelfarmor efter, ställer sig o stirrar o pratar. Jag ber henne gå och får till svar att "jag har sett bröst förr". (som om att dom syns för övrigt)
Det struntar jag i! Jag vill inte amma inför er. Respektera.
(annars är jag ganska obrydd med min amning men det är något med den där släkten...)
 
Jag storknar.
Gick undan för att mata fröken för att få lite lugn, då kommer gammelfarmor efter, ställer sig o stirrar o pratar. Jag ber henne gå och får till svar att "jag har sett bröst förr". (som om att dom syns för övrigt)
Det struntar jag i! Jag vill inte amma inför er. Respektera.
(annars är jag ganska obrydd med min amning men det är något med den där släkten...)

Men :crazy: jag hade smällt av :mad:
 
Jag storknar.
Gick undan för att mata fröken för att få lite lugn, då kommer gammelfarmor efter, ställer sig o stirrar o pratar. Jag ber henne gå och får till svar att "jag har sett bröst förr". (som om att dom syns för övrigt)
Det struntar jag i! Jag vill inte amma inför er. Respektera.
(annars är jag ganska obrydd med min amning men det är något med den där släkten...)
Ber man att få vara ifred ska man väl för helsike få vara det?! Jag kommer troligtvis inte amma "offentligt" förrän jag har fått riktig kläm på hur vi gör det smidigast. Kommer bli tokig om nån förföljer mej, oavsett om det är mamma eller svärmor. Maken är ju en helt annan sak.
 
Jäkligt mycket sammandragningar och en lite skum känsla i kroppen? Och nu ska vi iväg på påskmiddag hos svärisarna, skulle helst vara hemma och vila:o
 
Grynet kommer inte riktigt till ro varken dagtid eller nattid. :( hon vill äta nästan hela tiden men är inte snäll mot mammas tuttar. Funderar på att skaffa en uppsamlare så hon kan få några tankningar på flaska. Smidigt med när jag är i stallet och det skulle bli panik! :) är det någon som märkt någon negativ skillnad om man petar in en flaska då och då när man helammar?
Vi ger flaska några ggr i v. Det gjorde vi även med första barnet. Vi kör calmanflaska som ska vara mer som ett bröst (sen vet jag väl inte hur väl det stämmer men oavsett vad funkar det hittills bra för oss).
 
Vi firar påsk hemma i sjukstuga. Sonen har haft 40 graders feber, snuva och hosta hela v. Nu ha mini blivit smittad med snuva och hosta (som väl är ingen feber än iaf). Tur att Påskharen hittade hit med ett stort ägg med påskpresent till sonen.

Gått snabbt en mil idag och körde lite lätta övningar på ett utegym. Längtar så till jag kan köra hårt med träningen igen!
 
Februari
25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm

Mars
1/3-Fille 27 år, första barnet 10/3 Cornelis, 3790 gram och 51 cm, örebro län
11/3 Mayalv 34 år, andra barnet, tjej, Sthlm. Född 18/3, 51 cm, 4345g
11/3 Oktiv 32 år andra barnet skaraborg 9/3 Axel 3685 gr 49 cm
15/3 Ariane, 35 år, andra barnet VG län, flicka född 21/3, 51 cm, 3892 gram
16/3 - Mirifax, 33 år, fjärde(varav ett sent missfall), flicka född 21/3, 49cm, 3440g
18/3 - Suspiria, 31 år, första barnet , Norrland - Luleå
21/3 - lil-sis, 35 år, första, Viktor, Norra Uppland - föddes 21/2 9.47, 2418g, 44cm lång, 32.5cm huvud :love:
23/3 - helena_hamrerk, 30 år, förstabarnet
28/3 - angelo, 30 år, första barnet,Blekinge- flicka föddes 9/4 00.14, 3514g, 50 cm lång. :heart

April
1/4 - _Zacke_, 26år, första barnet
8/4 - Imnir, 24 år, tredje barnet. 8/4 kom Maja 3340 g 49 cm lång
5/4 - Lime, 26 år, andra barnet
6/4 - Mirach, 30 år, första barnet, Linköping - Ebba föddes 10/4 7:02 3290 gram 50 cm lång
8/4 - hyacinth
7/4 - Lynxlady, 34 år, tredje barnet
15/4 - Melisen, 33 år, andra barnet, Douglas, Linköping
18/4 - Donnatello, 32 år, tredje barnet, troligtvis en tjej, Borås
25/4- Lazy Lady, 35år, andra barnet, 1barnet föddes/dog 18/4-16 i intrauterin fosterdöd v41. Skaraborg
29/4 - Petronella, 27år, första barnet, till 99% säkerhet en tjej

Maj
3/5 - TeamLundVer, 33år, andra barnet, troligtvis en flicka, Skåne
5/5 - Diremone, 29 år, första barnet, flicka, Västra götalands län
9/5 - Beppo, 33 år, första barnet - Gävleborgs län - Gävle
9/5 - falukorw, 33 år, första barnet, pojke
15/5 - Norrisen, 35 år andra barnet
15/5 - FruFebruari, 29 år, tredje barnet.
20/5 - Lilltess,24 år, andra barnet
23/5 - Bobberiboo, 25 år, andra barnet, Tös enl ul, Skåne
23/5 - hjärter_dam, 29år, andra barnet, Västra Götaland
26/5 - nyfiknajag, 27 år andra barnet
29/5- kakan89, 27, första barnet

Tror det var sista listan :love:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
10 11 12
Svar
235
· Visningar
15 319
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 180
Senast: Manji
·
Svar
48
· Visningar
1 922
Senast: sthu
·
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
13 197

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp