Vårföräldrar 2017 del 6

Nu har jag gått över fem dagar och kroppen visar inga tecken på att det är på g..
Sammandragningar har jag haft mycket i flera veckor så dem kan jag ju inte gå efter.
Foglossning from hell, åderbråck, svullna fötter och händer som gör såå ont :/ Jag är färdig med detta nu. Kom bebis!
 
Nu har jag gått över fem dagar och kroppen visar inga tecken på att det är på g..
Sammandragningar har jag haft mycket i flera veckor så dem kan jag ju inte gå efter.
Foglossning from hell, åderbråck, svullna fötter och händer som gör såå ont :/ Jag är färdig med detta nu. Kom bebis!
(Bortsett från att jag inte gått över än, men) Amen!!:bow:
 
Lilla fröken blir två månader i dag, det firar hon med bråkig mage och det känns inte som jag har tillräckligt med mat åt henne :grin:.
Onsdagens vägning hade inget att anmärka på, hon har planat ut från sina 250 g/v till 250 g på två veckor men kurvan var fin så jag ska nog lita på den.

Nästa gång är det dags för vaccination.
 
Här är en till som firar två månader, 5140g och 57,5cm.

Mamman firade med den första ridturen efter graviditeten :love:

Har dessvärre fått svamp på tuttarna igen, tål inte pappersinlägg och värme :grin:
måste nog beställa några i tyg typ imse vimse
Jag har Stay dry från imse vimse och de är så mycket skönare än engångs. Köpte mina på apotea till bra pris :up:
 
Har panikont i bröstet och frossa :arghh:
Körde en vända i duschen och har vetekudden nu men blir det inte bättre får det bli ett besök till vc i morgon. Måste boka tid till mannen och sonen med för deras hosta är hemsk nu.
 
V har haft rejäl magknip typ en timme med start var tredje timme sedan igår kväll. Vi ser ut som lik allihop :crazy: Nu sover han iaf lugnt i sjalen :)
 
Ja just det, tror att min mage har sjunkit en del. Det hänger mer hud under magen nu än det gjorde innan vilket jag tycker beror på att magen inte är lika stor längre så att all hud inte behövs för att sträcka över. Värkarna har varit frånvarande bortsett från typ en eller två på dygn. Kan för mitt liv inte ligga på rygg för då får jag ont överallt mellan revben och fiffi och svårt att andas
Lugnet före stormen tro?? Bf imorgon!:bump:
 
Douglas är verkligen en riktig mönsterbebis även fast jag, som älskar att bära i sjal och har mängder med olika bärdon, sörjer lite att han så gärna ligger själv och sover. Ofta vill han t o m bli nedlagd så han kan somna själv O_o efter dottern som var som ett plåster första månaderna och satt i sjalen 8-10 timmar/ dygn så är jag onekligen lite chockad :p. Hade ingen vagn till dottern och tänkte inte ha det nu heller men det fick omvärderas så nu är det massa vagnpromenader. Han äter fortfarande snabbt, max 10 min/gång och sover hela nätterna bortsett från 3 amningar och 2 byten. Hade vi inte kört med grodhållning över handfatet tror jag dock att vi haft en pojke med ont i magen för det känns som han behöver den hjälpen för att få ut alla gaser och bajs effektivt.

På det stora hela är det ändå en fördel med lite mer självständig bebis, det underlättar ju helt klart för att man ska hinna med resten av familjen :up:
 
Har varit på tur med Sammy idag, goaste ungen sitter bara och kikar i babyskyddet❤️
Tycker dock han sitter lite illa i det, blir liksom ihoptryckt och kör hakan mot bröstet. Kvittar hur jag försöker "rätta till". Vi har ett Maxi cosi cabriofix.
Hur sitter era små?
Funderar på om man ska behöva byta, det är ju trots allt rätt många månader kvar som han ska åka babyskydd.
 
Idag så har vi försökt få ut bäbis genom morgonsex och sen åkte vi och kollade på ny bil. Inget köp idag dock. Sammandragningar och mycket tryck nedåt resulterade det i. Får se hur länge det håller i sig.
 
Har varit på tur med Sammy idag, goaste ungen sitter bara och kikar i babyskyddet❤️
Tycker dock han sitter lite illa i det, blir liksom ihoptryckt och kör hakan mot bröstet. Kvittar hur jag försöker "rätta till". Vi har ett Maxi cosi cabriofix.
Hur sitter era små?
Funderar på om man ska behöva byta, det är ju trots allt rätt många månader kvar som han ska åka babyskydd.

Cornelis har ett britax römer sr3 eller vad det heter, tycker oxå att han sitter lite ihoptryckt...
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
261
· Visningar
18 320
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 302
Senast: Manji
·
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
14 825
Senast: AraSlei
·
Svar
555
· Visningar
29 571
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp