Vårföräldrar 2017 del 6

Här är en till bebis som sitter så det ser helt knas ut i babyskyddet men var samma med dottern och efterhand som hon blev starkare i nacken så vart det bättre.

Gällande klädsel så har barnen aldrig mer än innekläder på sig i bilbarnstolarna och så filt över istället.
Då låter jag bli att panikbyta babyskydd:D

Ang klädsel så har Sammy på sej vanliga kläder och en tunn filt om bilen är kall, varm bil =ingen filt.
 
Är han bara nöjd om du rör sig? Tänkte om du kunde sitta och sova lite med honom i sjal?

Jag ska ta mig i kragen och testa sjal. Det blir tungt att bära på armen när hon har sina dåliga dagar. Så var det bara vad man skulle ha också.

Kan sitta i fåtöljen men inte bekvämt nog för att sova. Just nu. Måste oftast röra mig.

Har en Aldoria som är lätt att knyta.

Bär i sele också men han börjar bli för lång för spädbarnsinlägget, för kort utan och obekvämt med bara kudden :rofl:
 
Hemma efter besök på kvällsmottagninhen och därefter gynakuten via remiss. Mjölkstockning check, feber check, förhöjd sänka check.

De vill dock avvakta med antibiotika och hoppas ett besök på amningsmottagningen ordnar saken. Blir jag sämre ska jag åka in igen.
 
@TeamLundVer krya!

Alla andra... Vi har ett acta graco logico babyskydd och det fungerar fint, rätt mycket lutning på det. Klumpigt att bära bara. Edda har vanliga kläder på sig o tunn filt eller frottehanduk på sig över. Nu är det ju sommarvarmt här så kläder känns lite överskattat :o

Tänker o hoppas varje gång jag öppnar sidan att det kommit några nya bebisar, men icke. Hoppas snart :banana::heart

Är bortskämd med en ganska snäll bebis på natten. Hon äter var 4-6 timme och läggs därimellan ner i spjälsängen och somnar om. På seneftermiddag/kväll är hon skrikig i mellan åt och väldigt väldigt mammig (mer än de andra varit)... De andra två huliganerna till syskon ska vi inte tala om. Stort barn o sexårstrots :crazy: mellanstort barn snart friskt från halsfluss och tar imponerande duktigt nog sin osmaksatta kåvepenin 3 ggr/dag utan minsta protest :yuck:

Läste en krönika som gick ut på att en kvinna klarade av en knivig situation utan o höja på ögonbrynet med slutsats att hon måste vara småbarnsförälder. Är nog så, känner mig mer o mer som en blandning av stålmannen och en bläckfisk :idea: Eller så är det lite dimmigt mellan öronen för tillfället a'la varför passar inte handtaget när jag ska tanka? Javisst ja, kör ju bensinbilen idag :banghead::o

Kram på er alla kämpande mammor (och pappor)
 
Lillfröken (fortfarande namnlös) blir 5 veckor imorgon och inatt körde vi premiär med att sova hela natten utan matpaus. Hon somnade i mitt knä igår vid 22 efter någon orolig timma med trolig magont. Sen vaknade hon första gången för lite käk vid 06.20, helt ok natt det får gärna fortsätta så :D

Gällande bilbarnstol och kläder har min mamma sytt en sån där babywrap som vi har i när det inte är sommarvärme. Helt perfekt för då funkar det fint med tunna kläder hela tiden. Hon sitter nog också lite säckigt men jag har inte tänkt så mycket på det eftersom det var likadant för de andra barnen.
 
Skulle man tänka på hur jobbigt det är med bebis precis när man skulle till och ligga oskyddat så skulle jag sprungit därifrån :p;)
Hahah det sa jag till sambon nån gång. Då kom den klassiska kommentaren - Då har du aldrig varit förkyld som en riktig man. Jag höll på att dänga till han där :meh::D
 
Vi har en Maxi-Cosi Pebble Plus i baksätet på en V50 och tycker vår lilla sitter bra i den :)

vhsr5y.jpg
 
Har varit på tur med Sammy idag, goaste ungen sitter bara och kikar i babyskyddet❤️
Tycker dock han sitter lite illa i det, blir liksom ihoptryckt och kör hakan mot bröstet. Kvittar hur jag försöker "rätta till". Vi har ett Maxi cosi cabriofix.
Hur sitter era små?
Funderar på om man ska behöva byta, det är ju trots allt rätt många månader kvar som han ska åka babyskydd.

Ett besafe. Och jo, i början blir det som en påse frysta ärtor. Det blir bättre när de får lite mer stadga.
 
Hemma igen efter besök på amningsmottagningen. Har fått med mig en antibiotikakur och febernedsättande. Sänkas hade ökat kraftigt sedan igår kväll och jag fick välja mellan att bli inskriven eller åka hem. Valde hemgång men ska åka in om jag blir sämre.

Intressant med tanke på att när jag ringde Helsingborg igår så svarade de "och vad vill du att vi ska göra åt det?" Jag var alltså inte ens välkommen dit. Tur man har lika långt till lund och Malmö.
 
Hemma igen efter besök på amningsmottagningen. Har fått med mig en antibiotikakur och febernedsättande. Sänkas hade ökat kraftigt sedan igår kväll och jag fick välja mellan att bli inskriven eller åka hem. Valde hemgång men ska åka in om jag blir sämre.

Intressant med tanke på att när jag ringde Helsingborg igår så svarade de "och vad vill du att vi ska göra åt det?" Jag var alltså inte ens välkommen dit. Tur man har lika långt till lund och Malmö.
:rage: sjukvården
Krya på dig :)
 
Hemma igen efter besök på amningsmottagningen. Har fått med mig en antibiotikakur och febernedsättande. Sänkas hade ökat kraftigt sedan igår kväll och jag fick välja mellan att bli inskriven eller åka hem. Valde hemgång men ska åka in om jag blir sämre.

Intressant med tanke på att när jag ringde Helsingborg igår så svarade de "och vad vill du att vi ska göra åt det?" Jag var alltså inte ens välkommen dit. Tur man har lika långt till lund och Malmö.
Det är exakta anledningen till att vi kör till Halmstad när det är dax. Bemötandet i Hbg har blivit under all kritik den senaste tiden. Vi har nu iom flytten lika långt åt bägge hållen så så sätt är det skit samma, men ändå.
 
Hemma igen efter besök på amningsmottagningen. Har fått med mig en antibiotikakur och febernedsättande. Sänkas hade ökat kraftigt sedan igår kväll och jag fick välja mellan att bli inskriven eller åka hem. Valde hemgång men ska åka in om jag blir sämre.

Intressant med tanke på att när jag ringde Helsingborg igår så svarade de "och vad vill du att vi ska göra åt det?" Jag var alltså inte ens välkommen dit. Tur man har lika långt till lund och Malmö.

Undrar om man kan göra anmälan på det uttalandet med tanke på hur dålig du ändå är, riskerar man att bli inskriven är det ju inte att leka med... hoppas du blir bättre snart ❤
 
Undrar om man kan göra anmälan på det uttalandet med tanke på hur dålig du ändå är, riskerar man att bli inskriven är det ju inte att leka med... hoppas du blir bättre snart ❤
Vet tyvärr inte vem jag pratade med. Det är synd att kvaliteten på vården ska bero på individen man möter dock. :down:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
19 009
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 305
Senast: Manji
·
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
15 541
Svar
694
· Visningar
36 518

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp