Vårföräldrar 2017 del 6

Haha inte här heller eg men nu när man flyttat så har man ju fått lite sug att få något gjort. Sen gör man ju vad man kan för att irritera bebis så den tittar ut. Kan inte varit bekvämt för den heller kan jag säga :D Det värsta var nog eg när jag skulle ställa mig upp igen :eek::arghh: Det var inte nådigt, dottern fick visa all sin kraft och hämta en trädgårdsstol till mig som jag kunde använda för att dra/häva/putta mig upp med :rofl::rofl:

För mig är problemet att komma ner. Kroppen liksom låser sig. Upp går relativt smidigt men jag är ju inte speciellt gracil direkt.
 
5340g, 58.5cm lång :p

Och vaccinerad. De var två som stack i varsitt lår. Viktor blev jättearg i typ tre minuter, kände inte ens att han fått glukos :p

Vi har även kissat ner halva rummet och min tröja. Och sprutat mjölk över resten :rofl:

Nu hoppas jag att han bara blir trött och bajsig av vaccinerna!
 
Tror ni bäbis fattar att det är dags att komma ut om man bäddar åt h*n?

20170524_114711_zpsez9xczhs.jpg


20170524_114741_zpsgtfxywzu.jpg


Sytt färdigt lakanen idag till barnvagn, vagga och korgsäng. Nu får symaskinen ta semester ett tag.
 
Toppade ryggskottet med mjölkstockning i natt, hög feber och allmänt risig. Inte det bästa dygnet hittills. Lillan äter dessutom väldigt frekvent på nätterna så mängden ihållande sömn är extremt begränsad.

Besöket hos naprapaten gjorde iaf susen och nu är jag återigen någorlunda mobil. Så fantastiskt tacksam man blir över att inte ha så fruktansvärt ont längre.
 
Hahaha!!! Med en bild på ett tandlöst gap på bröstet:D

Jag va ut och städade vår husvagn ett par timmar igårkväll och Sammy högg efter maken största delen av tiden trots att han åt precis innan jag gick ut:D

Det blir spännande att se om våra respektive överlever bebis-tiden.. :p
 
Här är en till som firar två månader, 5140g och 57,5cm.

Mamman firade med den första ridturen efter graviditeten :love:

Har dessvärre fått svamp på tuttarna igen, tål inte pappersinlägg och värme :grin:
måste nog beställa några i tyg typ imse vimse
Hur yttrar sej det? Jag funderar nämligen på om inte jag fått svamp.. Bränner märkligt på bröstvårtorna och dom är rätt ömma (har inte ömmat förut) Hjälper det med luftning/hålla så torrt som möjligt?
 
Lite febrig bebis som fortfarande inte bajsat ordentligt sedan i måndags :eek:

Om han är pigg nog åker vi till stan och shoppar imorgon, hoppas det sätter fart på magen.

Har beställt ljusblått kostymset till honom från BonPrix. Tänkte se om vi kan nördigt matcha hela familjen :D
 
Douglas vägde in på 5810 g och 57 cm igår på bvc - 1 månad gammal.

Han har blivit rejält snorig igen - älskar spruta + koksaltlösning och snorsug :up:

Han har varit extremgosig och mammig nu men fortfarande go och glad, antar att det är utvecklingssprånget som ger sig till känna :)
 
Mamman fuskade och tog icke laktosfritt smör på mackan igår. Det resulterade i att jag var tvungen vagga om henne vid 01 i minst 45 minuter :wtf:
Annars sov hon bra 4 timmar i stöten ×2 :heart
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
269
· Visningar
18 865
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 303
Senast: Manji
·
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
15 261
Svar
690
· Visningar
36 267
Senast: Bufera
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Åka långt tåg med katt
  • Valp 2023 -den andra
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp