Vårföräldrar 2017 del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fortsätter vara pigg korta stunder. Pratar nästan oavbrutet :)

Fortsätter ge lite gröt osv men han äter bara pyttelite. Det gör förstås inget men det känns som att han är hungrig eftersom han tuttar så mycket (i princip varje timme) och på kvällen vill han ha båda innan han kan tänka sig att sova. Kanske.
 
Usch vad jobbigt för er. Men skönt att ni vet nu så ni kan jobba utifrån det.

Jag har märkt att min mage mår mycket bättre med Mp-fri kost så egentligen känns det inte jobbigt. Är mer sur över att jag inte får äta jordgubbar :p

Fasen va jobbigt och stackars liten:heart
Sammy är känslig för nåt i mjölkprodukter också, men han får prickar som "symptom" så det känns lindrigt i jämförelse. Det har liksom räckt att byta ut mjölken mot mandelmjölk och skippa smör/ost/grädde.

O har prickar men det är magontet som är det jobbiga. Han får så ont och inget hjälper. Sen kräks han upp allt han får i sig.

Stackarn, tur det går att undvika i alla fall!

Aa. Annars hade mammahjärtat krossats.
 
Ytterligare en "varannan timme" - natt... :arghh: vaknat som en liten klocka 22.30, 00.30, 02.30 etc.. Hon ligger alltid sovandes och snuttar efter att hon ätit klart och jag brukar ta loss henne efter en stund så jag kan lägga tillbaka henne i nestet och sova själv. Tänkte när hon vaknade vid 02.30 att jag skulle testa å se om hon sov bättre om hon liksom fick "snutta klart".. Så hon snuttade och snuttade och när det gått 1tim 45min orkade jag inte mer utan fick ta loss henne och la henne i nestet.. Och såklart slår hon upp ögonen igen vid 04.30 - jättepigg och ligger och pruttar och flinar åt mig :banghead:

Idag är det dags för tremånaderskontrollen med vaccination på BVC. Hoppas på att hon blir trött och vill sova massor! :cautious:
 
Lilla Grynet är nu 3,5 månader. Hon är fortfarande en glad liten tjej som nu har gått från att bajsa var 3:e dag till 3ggr om dagen!? Hon har även lyckats morgonkissa i pottan! :love: Nästan varje morgon är nattblöjan torr nu! Hon vägde in på 6375gram så hon börjar bli en tungviktare. :laugh:
 
Ytterligare en "varannan timme" - natt... :arghh: vaknat som en liten klocka 22.30, 00.30, 02.30 etc.. Hon ligger alltid sovandes och snuttar efter att hon ätit klart och jag brukar ta loss henne efter en stund så jag kan lägga tillbaka henne i nestet och sova själv. Tänkte när hon vaknade vid 02.30 att jag skulle testa å se om hon sov bättre om hon liksom fick "snutta klart".. Så hon snuttade och snuttade och när det gått 1tim 45min orkade jag inte mer utan fick ta loss henne och la henne i nestet.. Och såklart slår hon upp ögonen igen vid 04.30 - jättepigg och ligger och pruttar och flinar åt mig :banghead:

Idag är det dags för tremånaderskontrollen med vaccination på BVC. Hoppas på att hon blir trött och vill sova massor! :cautious:
Välkommen i min värld :D Fast min somnar vid tutten och då flyttar jag henne en bit och vänder mig om för att sova till nästa amning :rofl:
 
I morgon är det dags att väga igen. Jag hoppas att hon gått upp i vikt som hon ska men jag tror inte det. Tittar jag på kläderna så har hon iaf vuxit på längden, pigg och glad är hon också.
 
Vår första utflykt ensamma:
Illvråla på VC - check
Illvråla på promenaden - check
Amma på VC - check
Amma på promenaden bland miljoner människor - check

Som tur var däckade han när jag mötte en kompis och stod och pratade en stund. Nu är vi hemma. Hann iaf komma innanför dörren innan vi behövde fylla på maten igen.

Just det. Däckade i kontorsstolen i natt. 3 h senare vaknar jag... tror jag måste börja amma i sängen.
 
Försöker hitta vettiga utekläder som inte kostar skjortan. Verkar svårt?

Från strl 70 finns massor men han drunknar lite i 68 fortfarande.
 
Ammat sen 12 med korta uppehåll på 20 min. Jag orkar inte mer snart! 2 flaskor med ersättning har han slukat med.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
382
Senast: Sirap
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 621
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 560
Senast: Lobelia
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 307
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Jättehungrig katt

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp