Vårföräldrar 2017 del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha snacka om skillnad, här har det varit 23-25 grader, cornelis har haft shorts och t-shirt idag :rofl: funkar det inte med tjocktröja o mössa?

Skulle vara värmebölja... typ 15 idag.

Kanske ska satsa på bra bärkläder istället.

När jag sett kvällens veterinärräkning. Stora ponnyn har kolik och jag väntar på distriktsveterinären :crazy:
 
Här var det 25 grader men eftersom det blåste över ganska ordentligt sjön var det likförbaskat kyligt. :meh: Det är inte så att vi sliter ut några sommarkläder.
 
Nån här som har skötbord från Ikea och kan mäta tjockleken på kanten längst upp? Funderar på att skicka efter ett sånt skötbordsset med plastkorgar som man hänger på kanten på skötbordet för att ha grejer i, men då jag inte har ett Ikeaskötbord vet jag inte om de passar.. :crazy:
 
Nån här som har skötbord från Ikea och kan mäta tjockleken på kanten längst upp? Funderar på att skicka efter ett sånt skötbordsset med plastkorgar som man hänger på kanten på skötbordet för att ha grejer i, men då jag inte har ett Ikeaskötbord vet jag inte om de passar.. :crazy:
Kan försöka komma ihåg till i morgon
 
Dricka rött te innan läggdahs ger tydligen effekt på mjölkproduktionen = jättebomber! :nailbiting: så även om dottern sover i över tre timmar och fortfarande sover måste jag ändå upp för att pumpa :banghead:

Angående skötbort från ikea så kan jag också försöka komma ihåg att mäta @Diremone var har du hittat förvaring? Letar också
 
@lil-sis vad är det för typ av ytterkläder du är ute efter? Jag tänker att pop's vindfleeceoverall kanske skulle vara lagom? Tyget är inte särskilt tjockt men skyddar mot vind och så kan man fylla på med vad som behövs under. De är ganska stora i storlekarna. Jag har köpt flera stycken på tradera för max 200:-/styck i nästan nyskick.
 
Viktor sover fortfarande :eek: Tuff natt för honom, vaknade för första nattamningen och så var bara pappa där :cry: Hördes ända ut i stallet.

Tänkte bada honom innan vi åker till BVC och kör vaccination nr två :nailbiting: men han måste ju få sova färdigt.
 
@lil-sis vad är det för typ av ytterkläder du är ute efter? Jag tänker att pop's vindfleeceoverall kanske skulle vara lagom? Tyget är inte särskilt tjockt men skyddar mot vind och så kan man fylla på med vad som behövs under. De är ganska stora i storlekarna. Jag har köpt flera stycken på tradera för max 200:-/styck i nästan nyskick.

Typ vindfleece och någon skaloverall så han kan sitta själv (i knäet) om vi tex åker båt och liknande. Han har en fleecefodrad regnoverall i strl 70 men den är gigantisk :rofl:
 
@lil-sis vad är det för typ av ytterkläder du är ute efter? Jag tänker att pop's vindfleeceoverall kanske skulle vara lagom? Tyget är inte särskilt tjockt men skyddar mot vind och så kan man fylla på med vad som behövs under. De är ganska stora i storlekarna. Jag har köpt flera stycken på tradera för max 200:-/styck i nästan nyskick.

Pops vindfleece är :up:
 
6285kr för en timmes besök. Hu. Typ hälften är resekostnad.

Tur att jag beställde overallen innan räkningen kom.

Inga nya bärdon denna månad :eek: Ponnyn är som vanligt iaf.

V har badat med stor förtjusning och ligger nu och snuttar, naken och jättenöjd :p
 
Är han snuttig eller verkar han inte bli mätt? Testat ta kontakt med amningshjälpen ifall dom har tips?

Han gör allt vid tutten. Äter, sover, snuttar, bajsar. Men idag är det lugnare. Det är ökningsperiod och eftersom mina tuttar ligger efter redan från början blir det väldigt extremt. Men ett framsteg idag. Han ratade ersättningen så jag var tvungen att fortsätta kämpa med amningen och nu ligger han i knät och sover som en stock. Hittade amningshjälpen på fb och fick massa bra tips.

Är det dags för en ökningsperiod?

Japp och 5 v utveckling

Skulle vara värmebölja... typ 15 idag.

Kanske ska satsa på bra bärkläder istället.

När jag sett kvällens veterinärräkning. Stora ponnyn har kolik och jag väntar på distriktsveterinären :crazy:

Vi kan gärna byta. Jag och O sitter nakna i lägenheten med en tunn handduk emellan oss så vi inte ska smälta ihop.

Nån här som har skötbord från Ikea och kan mäta tjockleken på kanten längst upp? Funderar på att skicka efter ett sånt skötbordsset med plastkorgar som man hänger på kanten på skötbordet för att ha grejer i, men då jag inte har ett Ikeaskötbord vet jag inte om de passar.. :crazy:

Har plastbyttor på skötbordet hemma och i stugan. Den i stugan är 25 mm breda kanter på. Den hemma är smalare. Älskar mina byttor, ordning och reda.

6285kr för en timmes besök. Hu. Typ hälften är resekostnad.

Tur att jag beställde overallen innan räkningen kom.

Inga nya bärdon denna månad :eek: Ponnyn är som vanligt iaf.

V har badat med stor förtjusning och ligger nu och snuttar, naken och jättenöjd :p

Uscha! Men skönt att ponnyn mår bättre!

O har också bad-dag idag. Tror det blir skönt för honom att sväljas av lite...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
369
Senast: Sirap
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 503
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 468
Senast: Lobelia
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 269
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp