Vårföräldrar 2017 del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Försöker söva Ella så hon får sovit i alla fall lite innan vi ska med tre katter till veterinären för vaccination.. Är krångligt nog att komma iväg med alla katter utan övertrött bebis.. Och jag känner att det räcker med den dramatik stora katten oftast ställer till med hos veterinären :crazy: Dock tycker inte Ella att hon ska sova så just nu är bebis missnöjd och katterna är missnöjda över att de inte fått gå ut idag och går runt och går varandra på nerverna.. *suck*
 
6590g (+575 på en månad)
62.3cm lång (+1.8cm)
41.7cm runt huvudet (+1.2)

Precis på sina kurvor.

Vaccination två idag, blev JÄTTEARG när de stack, sedan plockade jag fram tutten och då blev han nöjd direkt. Inte så långsint. Log mot vår bvc-tant när hon kom tillbaka efter att ha stuckit en annan bebis, de är alltid två.

Nu sover han i babyskyddet trots att vi kommit hem.
 
Den här gången har han ont av vaccinationen. Och feber men den verkar han inte må dåligt av.

Vi får tydligen besök idag och jag skulle verkligen vilja städa men det går inte när han mår såhär.

Hoppas det släpper snabbt under dagen.
 
Donnan är vid 10 veckor 60 cm lång och väger 5900 gram. tycker fortfarande att vagnen är dötrist och vill gärna sitta. I förrgår vände hon sig från mage till rygg och har börjat intressera sig för sina fötter. Griper gärna tag i allt som kommer i hennes väg, tröjor, filtar, hår.. (dags att klippa sig kort kanske) Tror vi har fått en väldigt bestämd dam som vet vad hon vill.
 
O har träffat ytterligare några sysslingar idag. En helg i sommarstugan med större delen av sambons släkt. Än så länge är det lugnt i lägret.
 
Typ vindfleece och någon skaloverall så han kan sitta själv (i knäet) om vi tex åker båt och liknande. Han har en fleecefodrad regnoverall i strl 70 men den är gigantisk :rofl:
Tipsar om jollyrooms rea, köpte 2 overaller ifrån didriksson till Sammy där nu i veckan. En i fleece och en i stickad fleece med borstad insida. Perfekt för sommarkvällar och hösten!
 
Tipsar om jollyrooms rea, köpte 2 overaller ifrån didriksson till Sammy där nu i veckan. En i fleece och en i stickad fleece med borstad insida. Perfekt för sommarkvällar och hösten!

Verkar vara dåligt i strl 68... Som visserligen är lite stort men med lite plats att växa i och kläder under blir 68 bra.

*kl

Har sålt en sjal och köpt en ny sele (och har en begagnad på posten att hämta). Sjalen betalade nästan hela nya selen :)
 
Verkar vara dåligt i strl 68... Som visserligen är lite stort men med lite plats att växa i och kläder under blir 68 bra.

*kl

Har sålt en sjal och köpt en ny sele (och har en begagnad på posten att hämta). Sjalen betalade nästan hela nya selen :)

Hur många bärdon har du? :p
 
Hur många bärdon har du? :p

Jag säljer också ;)

Ergobaby 360
Connecta baby
Stokke 3 i 1
Lång sjal bomull/bambu (oscha 8a)
Lång sjal bomull (Natibaby 6a)
Lång sjal bomull (yako yako 5a)
Ringsjal bomull (calin bleu)

På väg är en Natibaby Natigo (sele) och en Isara V3 Galaxy (sele) :D

Använder mest connectan och ergobabyn. Stokken hämtade jag idag så inte hunnit testa.

Tanken är att sälja av det vi inte trivs med. Och konvertera någon av sjalarna till en Wompat-sele (eller Madame googoo). Lutar åt yako yakon.

Det är lite som en hobby :D
 
Jag säljer också ;)

Ergobaby 360
Connecta baby
Stokke 3 i 1
Lång sjal bomull/bambu (oscha 8a)
Lång sjal bomull (Natibaby 6a)
Lång sjal bomull (yako yako 5a)
Ringsjal bomull (calin bleu)

På väg är en Natibaby Natigo (sele) och en Isara V3 Galaxy (sele) :D

Använder mest connectan och ergobabyn. Stokken hämtade jag idag så inte hunnit testa.

Tanken är att sälja av det vi inte trivs med. Och konvertera någon av sjalarna till en Wompat-sele (eller Madame googoo). Lutar åt yako yakon.

Det är lite som en hobby :D

Det var en del!! Vi har manduca och tricåsjal :p men det finns väl rätt stor begagnadmarknad så är väl rätt smart att testa sig fram och se vad som passar bäst :)
 
Jag vill ha en trikåsjal. Han är för stor och för liten för ergobabyn just nu. Skulle vara skönt med en sjal.
 
Jag vill ha en trikåsjal. Han är för stor och för liten för ergobabyn just nu. Skulle vara skönt med en sjal.

Jag gillar vår trikåsjal, nu är den mest liggandes, men innan, när han var mindre, användes den ofta :) då kunde man knappt lägga ifrån sig honom men det kan man nu så därför används den sällan numer!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
368
Senast: Sirap
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 496
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 458
Senast: Lobelia
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 264
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp