Vårföräldrar 2017 del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vågar inte ha O i korgsängen mycket länge till, han snurrar rätt bra i sömnen och så fort han vaknar ska han lägga sig på mage. Har en växasäng som är ursöt som han skulle kunna sova ett tag i men funderar på om vi inte skulle åka och köpa en spjälsäng direkt istället. Va tror ni? Kanten på växasängen är typ 30 cm hög.

Flisan har också korgvagga och jag håller tummarna hårt för att vi inte behöver byta förrän storebrors rum är klart i tillbyggnaden. Som det är nu så får han inte plats med ngt annat än spjälsängen och det känns väldigt onödigt att köpa en till för kanske två månader..
 
@kakan89 Jag vet det där men vi är uppe i en veckas konstant amning för jag trodde också det var ökningsperiod, men mina bröst vill inte producera mer än dem gör just nu :( Med stora så sinade dem från en dag till den andra när hon var sex nästan sju månader. Med denna känns det mer som att det bara inte producerar mer än dem gör just nu. Men delamning har ju också sina fördelar, sambon kan ta henne lite mer när det kommer mat från någon annan än mig! :D:up:
 
Kolla blocket, finns säkert någon beg fräsch spjälsäng så slipper ni köpa ny för en kort period! :D

Säg det till sambon, det är nytt eller inget som gäller. :banghead:

Totalt övertrött bebis som har klängt vid brösten i 3dygn känns det som.. Förkylningen har gjort att han inte kommer till ro utan vill vara så nära som möjligt. URK vilka jobbiga dagar!! Tack och lov börjar det släppa så förhoppningsvis blir allt som vanligt snabbt igen.

Hoppas det fortsätter åt samma håll. :heart

@kakan89 Jag vet det där men vi är uppe i en veckas konstant amning för jag trodde också det var ökningsperiod, men mina bröst vill inte producera mer än dem gör just nu :( Med stora så sinade dem från en dag till den andra när hon var sex nästan sju månader. Med denna känns det mer som att det bara inte producerar mer än dem gör just nu. Men delamning har ju också sina fördelar, sambon kan ta henne lite mer när det kommer mat från någon annan än mig! :D:up:

Då förstår jag men om du vill försöka öka upp produktionen så kolla den gruppen. Jag har fått massa hjälp med tex aktiv amning osv. Hade lätt gett upp amningen vid 6 v om jag inte hittat den gruppen.

Jag funderar på att börja delamma vid 4-5 månader. Mest för att jag ska kunna smita hemifrån och vara ensam en stund. Men även för sambons skull lite så han känner att han kan ta Oskar själv.
 
Säg det till sambon, det är nytt eller inget som gäller. :banghead:



Hoppas det fortsätter åt samma håll. :heart



Då förstår jag men om du vill försöka öka upp produktionen så kolla den gruppen. Jag har fått massa hjälp med tex aktiv amning osv. Hade lätt gett upp amningen vid 6 v om jag inte hittat den gruppen.

Jag funderar på att börja delamma vid 4-5 månader. Mest för att jag ska kunna smita hemifrån och vara ensam en stund. Men även för sambons skull lite så han känner att han kan ta Oskar själv.

Berätta för sambon om klimatpåverkan att alltid köpa nytt :p (vi köper också nytt ibland men försöker köpa mkt beg just för klimatets skull, vi har bara en jord)
 
Säg det till sambon, det är nytt eller inget som gäller

Jag brukade säga till min sambo "betalar du så..." :D.
Han var mer för nytt innan första barnet, sedan insåg han hur otroligt mycket det finns begagnat som är i nyskick/bra skick. Nu tycker han det är roligare att köpa begagnat och spara undan mellanskillnaden mot det nya och sedan gör vi något kul för dom pengarna istället.
Visst går vi på någon nit ibland när det kommer till kläder men det är väldigt sällan.
 
Sammy va så otroligt övertrött igårkväll att nattning blev ett mission impossible.. Gav upp och parkerade honom mellan oss i sängen på min arm och med ett snyft så somnade han som en sten och sov i ett streck mellan 22,30 och 06.30. Lille skiten va helt slut..:heart
Jag sover med ett öga öppet vid samsovning och är inte förtjust i det alls, men hans sömn är betydligt viktigare än min. I morse vaknade han med ett gulligt tandlöst leende och det är ju det finaste som finns:love:
 
Märta bits! Det gör galet ont med små bebiständer i bröstvårtan. I morse kunde jag inte hejda reflexen att bryskt putta bort henne med ledsen bebis som följd och jag blev ledsen och fick dåligt samvete. Hon bits vid varje amning och jag funderar allvarligt på att ge upp amningen. Problemet är att hon inte tar flaska. Upplever att hon äter sämre dagtid och vill äta hela tiden på natten
 
@Beppo
Barn är överlevare!
Min älsta tog inte heller flaskan alls, men tillslut så stod jag inte ut längre och vägrade amma. Hon blev skit arg och var det i säkert 40 minuter innan hon gav upp och tog den. Gången efter det så tog det ca 15 minuter innan hon gav upp och tog flaskan, och efter det så tog hon den.
Hungriga barn äter tillslut :)
Det är skit jobbigt att vänja dom vid något dom inte vill men det går :heart
 
@Beppo
Barn är överlevare!
Min älsta tog inte heller flaskan alls, men tillslut så stod jag inte ut längre och vägrade amma. Hon blev skit arg och var det i säkert 40 minuter innan hon gav upp och tog den. Gången efter det så tog det ca 15 minuter innan hon gav upp och tog flaskan, och efter det så tog hon den.
Hungriga barn äter tillslut :)
Det är skit jobbigt att vänja dom vid något dom inte vill men det går :heart

Även om hon inte tycker att ersättning är gott?
 
Berätta för sambon om klimatpåverkan att alltid köpa nytt :p (vi köper också nytt ibland men försöker köpa mkt beg just för klimatets skull, vi har bara en jord)

Tror inte det hjälper :p

Jag brukade säga till min sambo "betalar du så..." :D.
Han var mer för nytt innan första barnet, sedan insåg han hur otroligt mycket det finns begagnat som är i nyskick/bra skick. Nu tycker han det är roligare att köpa begagnat och spara undan mellanskillnaden mot det nya och sedan gör vi något kul för dom pengarna istället.
Visst går vi på någon nit ibland när det kommer till kläder men det är väldigt sällan.

Han betalar gärna om det är de hänger på. Jag tycker väl mer det är onödigt att köpa nytt när det bara ska användas en kort period.

Märta bits! Det gör galet ont med små bebiständer i bröstvårtan. I morse kunde jag inte hejda reflexen att bryskt putta bort henne med ledsen bebis som följd och jag blev ledsen och fick dåligt samvete. Hon bits vid varje amning och jag funderar allvarligt på att ge upp amningen. Problemet är att hon inte tar flaska. Upplever att hon äter sämre dagtid och vill äta hela tiden på natten

Det är min största skräck att O ska börja med. Jag kommer inte att fixa att amma mer då. Har läst tips om att man ska trycka barnet emot sig istället för att dra bort dom, vet inte om det funkar men kan tänka mig att det blir lite obehagligt för barnet.
 
Tror inte det hjälper :p



Han betalar gärna om det är de hänger på. Jag tycker väl mer det är onödigt att köpa nytt när det bara ska användas en kort period.



Det är min största skräck att O ska börja med. Jag kommer inte att fixa att amma mer då. Har läst tips om att man ska trycka barnet emot sig istället för att dra bort dom, vet inte om det funkar men kan tänka mig att det blir lite obehagligt för barnet.

Sicken envis en :D.
Då hade jag handlat först och berättat sen. :idea:
 
Funderar på om vi ska åka till Ikea och komplettera lite kuddar och glasförvaring så att mössen inte har något att äta på :devil:

Samtidigt behöver jag mocka ridbanan, mota in ponnyerna i gamla hagen och ta bort lite tråd så vi kommer åt L imorgon när hon ska provridas.
 
Jag behöver köpa nya kläder. :cool:
Höstjacka, skor (tack kära barn för att ni gett mig större fötter...) och en vettig basgardeob så att jag kan vara bland folk igen :angel:
I hear ya sistah!! Snacka pm att mitt kroppsfett har lagt sig på helt andra ställen :meh: Jag ska på solsemester i januari så jag har tills då på mig att rätta till mig lite igen :D
 
Jag behöver köpa nya kläder. :cool:
Höstjacka, skor (tack kära barn för att ni gett mig större fötter...) och en vettig basgardeob så att jag kan vara bland folk igen :angel:

Så det är inte bara något jag har fått för mig?!:eek: Alla vinterskor/stallskor är för små!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
380
Senast: Sirap
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 608
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 554
Senast: Lobelia
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 303
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp