Vårföräldrar 2017 del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår kväll snurrade hon runt från rygg till mage och tillbaka för första gången och då gör man det ju flera gånger på raken när man äntligen kan :love: Så hon har fortsatt inatt också. Så nu vaknar man ett par gånger av att hon stånkar lite och sen har hon vänt sig i sömnen:laugh:
 
Grynet brukar "bitas" tandalöst redan nu när hon ammar. Så jag fasar över hur det kommer bli när riskornen ploppar upp! :crazy:
Vi försöker nu börja lägga henne så att hon kan somna själv, fram till nu har hon somnat i gung i vår famn. Så igår la jag henne i vår säng och la mig helt tyst bredvid. Hon rotade runt lite i ca 1 min sedan sov hon. Jag hoppas det fortsätter gå så bra några dagar till och sedan ska vi prova att lägga henne i sin säng direkt istället. Jag skulle vilja börja redan nu att läsa saga för henne när hon ska sova, men vet int ehur man praktiskt ska göra det när hon sover i sin späljsäng?:confused:
 
Grynet brukar "bitas" tandalöst redan nu när hon ammar. Så jag fasar över hur det kommer bli när riskornen ploppar upp! :crazy:
Vi försöker nu börja lägga henne så att hon kan somna själv, fram till nu har hon somnat i gung i vår famn. Så igår la jag henne i vår säng och la mig helt tyst bredvid. Hon rotade runt lite i ca 1 min sedan sov hon. Jag hoppas det fortsätter gå så bra några dagar till och sedan ska vi prova att lägga henne i sin säng direkt istället. Jag skulle vilja börja redan nu att läsa saga för henne när hon ska sova, men vet int ehur man praktiskt ska göra det när hon sover i sin späljsäng?:confused:

Sitt bredvid i mysig fåtölj och läs :)
 
Väldigt svårsövd bäbis idag. Regnet hänger i luften så vågar inte gå ut heller. Hoppas att min bärjacka kommer snart med posten. Det börjar bli jobbigt att vara låst i lägenheten. Det är väl önsketänkande om barnet helt plötsligt accepterar barnvagnen.
 
Lillfisen börjar bli sitt vanliga pigga och glada jag igen:love: Sov i stort sett hela em igår, vaken nån timme och sov gott i sin vagga hela natten och idag så har det bara tjattrats och busats i babygymmet. Nu tar han en en lur i vagnen.
:heartÄlskade lille:heart
Tror han vilat ikapp efter att ha varit krasslig:)
 
Babysimmat. Var opepp men V var på finfint humör :) Dök två gånger, tränade lite balans och chillade på rygg. Kunde tom hänga i flytring i godan ro och sparka lite.

Nu tuttsover han i väntan på ponnyspekulanter.
 
@Beppo
Som Hyacinth skriver så skulle jag börjat 50/50 bröstmjölk och ersättning. Och framförallt vara sjukt envis!

När mina barn började bitas så satt jag beredd med ett finger som jag stack in i deras mun när barnet bet, samtidigt som jag röt åt dom.
 
Amningen är kämpig nu. O tuttar på allt utom napp och bröst. Händer och armar är super gott. Nappen har han iof aldrig gillat, den duger enbart i selen i 10% av fallen. Iom att han tuttar på allt så vet jag aldrig när han är hungrig. Lägger jag honom vid bröstet för tidigt så skriker han och gör jag det för sent blir han hysterisk. Jag har inte heller kunnat sitta och amma senaste kvällarna utan behöver gå runt i lägenheten. Det blir tungt att gå runt i typ 20 min med 6 kg bäbis.

Tänker att jag ska ge det helgen, blir det inte bättre kommer jag börja delamma igen. Hade helst velat helamma till 4 månader. :down:
 
Amningen är kämpig nu. O tuttar på allt utom napp och bröst. Händer och armar är super gott. Nappen har han iof aldrig gillat, den duger enbart i selen i 10% av fallen. Iom att han tuttar på allt så vet jag aldrig när han är hungrig. Lägger jag honom vid bröstet för tidigt så skriker han och gör jag det för sent blir han hysterisk. Jag har inte heller kunnat sitta och amma senaste kvällarna utan behöver gå runt i lägenheten. Det blir tungt att gå runt i typ 20 min med 6 kg bäbis.

Tänker att jag ska ge det helgen, blir det inte bättre kommer jag börja delamma igen. Hade helst velat helamma till 4 månader. :down:

Kanske går att få till amning i sjalen om du inte testat det redan?
 
Amningen är kämpig nu. O tuttar på allt utom napp och bröst. Händer och armar är super gott. Nappen har han iof aldrig gillat, den duger enbart i selen i 10% av fallen. Iom att han tuttar på allt så vet jag aldrig när han är hungrig. Lägger jag honom vid bröstet för tidigt så skriker han och gör jag det för sent blir han hysterisk. Jag har inte heller kunnat sitta och amma senaste kvällarna utan behöver gå runt i lägenheten. Det blir tungt att gå runt i typ 20 min med 6 kg bäbis.

Tänker att jag ska ge det helgen, blir det inte bättre kommer jag börja delamma igen. Hade helst velat helamma till 4 månader. :down:
Han är väl också omkring 3 månader nu? S. Är likadan, helst ska båda händerna vara i munnen samtidigt, något hon annars nästan hade slutat med i takt med accept av nappen. Läste någonstans att det är en del i att de upptäcker sina händer. Hon börjar göra försök till att också stoppa snuttar och mina fingrar i munnen men koordination är inte helt där ännu. Vad jag läst är det helt naturligt att dom i den här åldern är upptagna med allt annat än att amma. Ibland funkar det här iag bättre att liggamma i ett mörkt rum de kvällarna hon hinner bli hysteriskt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
368
Senast: Sirap
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 487
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 456
Senast: Lobelia
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 262
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp