Vårföräldrar 2017 del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kanske går att få till amning i sjalen om du inte testat det redan?

Det går men han ger mig onda ögat genom hela amningen. Och han äter inte färdigt.

Han är väl också omkring 3 månader nu? S. Är likadan, helst ska båda händerna vara i munnen samtidigt, något hon annars nästan hade slutat med i takt med accept av nappen. Läste någonstans att det är en del i att de upptäcker sina händer. Hon börjar göra försök till att också stoppa snuttar och mina fingrar i munnen men koordination är inte helt där ännu. Vad jag läst är det helt naturligt att dom i den här åldern är upptagna med allt annat än att amma. Ibland funkar det här iag bättre att liggamma i ett mörkt rum de kvällarna hon hinner bli hysteriskt.

Japp han är 3 månader (14 v). Liggamning funkar inte heller. Det gick ett tag men inte nu längre. Antar att det bara är att vänta ut utvecklingssprånget men jag är så trött.
 
Imorgon är det dags för babysim igen. Första gången var ju ingen hit för oss med en väldigt skrikig bebis som jag ägnade större delen av lektionen åt att trösta i omklädningsrummet, andra lektionen missade vi pga. Ella var förkyld. Förra veckan var det ingen lektion då ledaren var bortrest så vi badade själva och det gick bra både i omklädningsrum och bassäng. Hoppas det blir så imorgon också och att första gången bara var otur typ :meh:
 
Sicken fantastisk skitnatt:meh: Sammys nästäppa har blivit värre och stackaren får knappt luft på nätterna när han ligger ner. Enda lösningen har varit att dynga på med näsdroppar, suga ur så mkt det går innan han blir hysterisk (han får riktigt panik:() Sen tröstamma och palla upp i sängen så han och jag nästan sitter och sover.
Usch.. Nu får det släppa!!
 
Sicken fantastisk skitnatt:meh: Sammys nästäppa har blivit värre och stackaren får knappt luft på nätterna när han ligger ner. Enda lösningen har varit att dynga på med näsdroppar, suga ur så mkt det går innan han blir hysterisk (han får riktigt panik:() Sen tröstamma och palla upp i sängen så han och jag nästan sitter och sover.
Usch.. Nu får det släppa!!

Åh lider med er! Hoppas det släpper snart.
 
Ebbas favoritbus är att lägga en liten handduk över ansiktet och sprattla med armar och ben och göra lustiga ljud. Lyfter man på handduken och säger tittut blir hon jätte glad och drar sedan handduken över ansiktet igen :laugh:
Har era småttingar några bus för sig?:)

Cornelis älskad att bli busad med, men tror inte jag kan komma på att han har nåt eget bus sådär!
 
Varit på babymassage. O hade fullt upp med att flina åt intruktören och alla andra i rummet så tror inte riktigt han fattade vad som hände :p Sen kissade han ner både mig och filten.:angel: Men han var glad hela tiden. Var riktigt trevligt att komma ut lite.

Lite kul att nästan alla bäbisar var födda typ samtidigt.
 
Vi kom till halmstad strax efter sju. C har inte sovit sen 15, borde ha sovit runt 17 också om han ska följa sitt mönster och i normala fall brukar han lägga sig runt halv åtta. Han är vaken än och är totalspeedad :grin: har världens gympass i sängen, jag trodde han skulle totaldäcka men nä han är "värre" än nånsin med sin kvällsgympa! Och när jag försöker amma för att han ska somna så bits han bara och hans lilla risgryn är jättevasst!:meh:
 
V är som en målsökande missil på nätterna och märker direkt om jag byter sida (dvs om jag ligger på hans högra eller vänstra). Och pappan snarkar och jag kan inte sova :arghh: Inatt vill V sova dikt an hela tiden, annars brukar han snutta färdigt och sedan lägga sig på rygg.

Idag flyttar ena ponnyn så nästa vecka ska jag nog ringa och få de andra två vaccinerade nu när jag kan ta in själv.

Alternativt kolla om vi kan köra de till DV en eftermiddag.
 
Wow! Märta somnade strax efter 20 i går, sov hela natten fram till halv 6 i morse utan att vakna, fick en slurk och sov sen fram till 8. Börjar tro att hon itne varit mätt tidigare när hon bara ammat.

Känns dock jobbigt att sluta amma, jag är ledsen och deppig... men jag antar att det går över.
 
Sicken fantastisk skitnatt:meh: Sammys nästäppa har blivit värre och stackaren får knappt luft på nätterna när han ligger ner. Enda lösningen har varit att dynga på med näsdroppar, suga ur så mkt det går innan han blir hysterisk (han får riktigt panik:() Sen tröstamma och palla upp i sängen så han och jag nästan sitter och sover.
Usch.. Nu får det släppa!!

Sprutar ni med ordentligt mycket koksalt innan ni suger? Har funkat bra för oss. Hoppas han blir frisk snart! :heart
 
Sprutar ni med ordentligt mycket koksalt innan ni suger? Har funkat bra för oss. Hoppas han blir frisk snart! :heart
Japp, låter det vara tills det börjar "bubbla loss" sen suger vi ur. Köpte en Otribaby sug igår och den fungerade mycket bättre än den vi hade.
Idag är han mycket piggare❤️
 
Wow! Märta somnade strax efter 20 i går, sov hela natten fram till halv 6 i morse utan att vakna, fick en slurk och sov sen fram till 8. Börjar tro att hon itne varit mätt tidigare när hon bara ammat.

Känns dock jobbigt att sluta amma, jag är ledsen och deppig... men jag antar att det går över.
Man blir lite kluven inför att dra ner amningen, jag tycker det ska bli skönt på ett sätt och lite ledsamt på ett annat. Det är ju så otroligt mysigt samtidigt så blir man ju väldigt bunden. Kommer nog mysamma så länge som det fungerar och han inte bits, just för att ha myset.
 
Katastrofnatt. Han fick ersättning igår. Han tål den inte. Så blir att ringa BUMM på måndag och skaffa recept på en annan ersättning.

Idag har vi varit ute och tränat på att åka barnvagn, gick helt ok. Åkte sele 2 gånger under promenaden men låg större delen i vagnen. Sjukgymnasten vill att jag bär så lite som möjligt. Kroppen är i värre skick än jag trodde. :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
368
Senast: Sirap
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 493
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 457
Senast: Lobelia
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 263
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp