Vårföräldrar 2017 del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
5-månaderskontroll idag. Han väger nu 7300 (+900 gr ungefär) och är 68.5 cm lång. Inte konstigt att kläderna börjar bli små. Han har växt drygt 4 cm denna månaden. :o

Skulle vaccinerats men eftersom vi har tid på BUMM för lympfknölarna på tisdag så får det vänta tills nästa torsdag. Hade helst haft det avklarat.
 
Jaha då sitter sambon på ett plan på väg till Indien och jag och Ella är själva en vecka. Blir spännande att se hur det går. Senast han var borta utan möjlighet att komma hem (dock bara för en kväll den gången) fick jag ju min första och enda mjölkstockning med hög feber :down: Nu har jag en unge som vaknar vrålandes 3-4 ggr per natt och har haft det så i ett par veckor så jag känner mig ju inte direkt pigg :rofl:
 
Jaha då sitter sambon på ett plan på väg till Indien och jag och Ella är själva en vecka. Blir spännande att se hur det går. Senast han var borta utan möjlighet att komma hem (dock bara för en kväll den gången) fick jag ju min första och enda mjölkstockning med hög feber :down: Nu har jag en unge som vaknar vrålandes 3-4 ggr per natt och har haft det så i ett par veckor så jag känner mig ju inte direkt pigg :rofl:

Jag tror det går bra :)
 
Idag lämnade sambon mig i stallet och åkte vidare med O till svärmor. :eek: Hade gått hur bra som helst. :D Snacka om en större frihet.

20171118-152736
 
Jag fick min första riktiga sovmorgon igår morse. Sambon gick upp med H och det hade gått jättebra :bump: Det är typ min första lyckade sovmorgon sen ungen tittade ut. Och sen somnade hon på honom på kvällen också :banana:

Det dåliga igår var dock att hon hade 39,4 graders feber hela dagen så hon såg mest ut som en hängig docka i min famn. Men med lite alvedon på kvällen så blev hon vår vanliga glada bebis igen:heart Ingen aning var febern kom ifrån och hon är feberfri idag.:confused:
 
Har ridit kurs i helgen, i centrerad ridning. Fastän man knappt ”rider” (så som jag är van) så har jag världens träningsvärk i typ hela kroppen. Har använt muskler jag uppenbarligen inte visste fanns :p
Vi började ju med att sluta nattamma i måndags, jag sov i gästrummet fyra nätter. Måndag var som vanligt lätt att natta, men sen dess har det varit segt... Hoppas att C vill sova ikväll för jag somnar snart!
 
Har ridit kurs i helgen, i centrerad ridning. Fastän man knappt ”rider” (så som jag är van) så har jag världens träningsvärk i typ hela kroppen. Har använt muskler jag uppenbarligen inte visste fanns :p
Vi började ju med att sluta nattamma i måndags, jag sov i gästrummet fyra nätter. Måndag var som vanligt lätt att natta, men sen dess har det varit segt... Hoppas att C vill sova ikväll för jag somnar snart!

Nyfiken, vem red du för?
 
Varit vaken två timmar med sovvägrade bebis :wtf: Hon har precis somnat i min famn efter att jag gav upp och gav ersättning, amningen verkade inte fungera :confused: Börjar bli riktigt less på detta vaknade om nätterna flera gånger varje natt (även om det inte brukar vara fullt så långa vakenperioder som just denna). Blir inte klok på vad det beror på heller, mardrömmar? Magknip? Störd? Jäkligt lång fas? Det är liksom ungefär vid samma tider varje natt.. (22, 02, 05) och det tar längre och längre tid för mig att somna om igen :arghh:
Okej, nu har jag gnällt klart..
 
Varit vaken två timmar med sovvägrade bebis :wtf: Hon har precis somnat i min famn efter att jag gav upp och gav ersättning, amningen verkade inte fungera :confused: Börjar bli riktigt less på detta vaknade om nätterna flera gånger varje natt (även om det inte brukar vara fullt så långa vakenperioder som just denna). Blir inte klok på vad det beror på heller, mardrömmar? Magknip? Störd? Jäkligt lång fas? Det är liksom ungefär vid samma tider varje natt.. (22, 02, 05) och det tar längre och längre tid för mig att somna om igen :arghh:
Okej, nu har jag gnällt klart..

Vi har fått samma problem. Försöker ju sluta nattamma, sov fyra nätter i gästrummet men nu har jag sovit med C och sambon tre nätter. Både inatt och igår natt var C vaken typ en timma. Jag vill ju sluta amma för att få sova mer, inte mindre! Så inatt gv jag till slut bröstet och C somnar om direkt... När jag har nattammat på ”heltid” har han ju velat amma rätt ofta men somnat direkt han fått äta lite (äter för det mesta, ibland är det bara snuttande) och just nu känns det knappt värt att försöka sluta. Funderar på om mina fyra nätter i gästrummet var för lite? Behövs det mer? När sambon sovit med C har det funkat att ge vattenflaska men det funkade inte alls inatt!
 
Samma här. Dennlilla vaknar flera gånger varje natt och håller på att rumstrera runt i säkert en - en och en halv timme varje gång. Hon får lite välling och nappen men hon vill inte somna om. Fattar inte vad det är som händer...
 
Samma här. Dennlilla vaknar flera gånger varje natt och håller på att rumstrera runt i säkert en - en och en halv timme varje gång. Hon får lite välling och nappen men hon vill inte somna om. Fattar inte vad det är som händer...
Samma problem här också, han vaknar mellan 4-8 gånger per natt. Han har själv valt bort amningen men nu måste man nästan alltid ge honom mat för att han ska somna. Ibland solar han om snabbt men minst en gång per natt ligger han vaken och sparkar och vrider sig... börjar bli rätt slut...
 
Samma problem här också, han vaknar mellan 4-8 gånger per natt. Han har själv valt bort amningen men nu måste man nästan alltid ge honom mat för att han ska somna. Ibland solar han om snabbt men minst en gång per natt ligger han vaken och sparkar och vrider sig... börjar bli rätt slut...
Jag ska försöka dra in på sovandet dagtid så får vi se om det blir bättre.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
29
· Visningar
1 196
Senast: BernT
·
Övr. Hund Jag är trött på att behöva snurra runt min egen axel för att det helt enkelt inte finns plats för mer. Idag har vi en 180 cm bred säng...
2
Svar
32
· Visningar
1 954
Senast: SiZo
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 199
Senast: Blyger
·
  • Låst
Fordon Vad gör man när bilen rasar och kollektivtrafiken är för dålig och man måste ha en bil för att ta sig någonstans? Kan ju ibland ta en...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
11 986
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp