Vårföräldrar 2017 del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderar på att sluta amma men hur fasen gör man? Just nu kör vi fri amning och mat 3 ggr per dag. Han livnär sig inte enbart på maten han äter och känns knas att ge ersättning istället. Eller? Ett första mål är att sluta amma dagtid tänker jag. Hur gjorde ni/tänker ni göra?
Planen är att amma så länge fröken vill och så länge det fungerar. Men skulle jag sluta amma nu så skulle jag ge ersättning ist då det ju rekommenderas att man ammar till iaf 1 år och för att komplettera maten så att det inte blir massa press att hon ska äta sig mätt på den. Food before one is just for fun :)
 
Funderar på att sluta amma men hur fasen gör man? Just nu kör vi fri amning och mat 3 ggr per dag. Han livnär sig inte enbart på maten han äter och känns knas att ge ersättning istället. Eller? Ett första mål är att sluta amma dagtid tänker jag. Hur gjorde ni/tänker ni göra?

Vi håller på att sluta amma, dock under lång tid haha! Dagamning gick naturligt, ju mer han åt desto mindre ammade han på dagtid. När jag har tagit någon vila med honom så har jag ändå ammat till sömns för att det är enklast. Sen innan jul slutade vi med nattamning, tog dock närmre en hel månad innan det blev befäst, eftersom han blev magsjuk mitt i och jag fick börja amma heltid igen... Senaste två mornarna har han fått ersättning, han vaknar ofta 4-5 och är hungrig, så nu har vi bara kvällsamningen kvar. Ibland känner jag att jag var färdig med amningen för läääänge sen, speciellt när han bits eller när jag längtar efter sömntabletter. Men nu när vi har slutet i sikte så känns det bara jobbigt, då hade jag kunnat fortsätta länge till. Men nästa vecka ska jag till skolan. Visserligen ska jag bara vara där en natt, men from vecka sex har jag praktik dessutom i smedjebacken, så då måste det vara ett slut... Lång historia, men ja han har aldrig ätit ersättning i hela sitt liv men vi har valt att byta ut en amning mot ersättning och det är lite för att slippa kliva upp och ge frukost 05!
 
Vi har hittat en superperfekt gård som vi vill ha, två bostadshus, en gäststuga, stall, dubbelgarage, verkstad, egen bäck som rinner ut i sjön som är ansluten till tomten och 40 ha skog som är 30-40 år gammal, dvs hyffsad pensionsförsäkring. Allt är i gott skick, ingen lada som är påväg att förfalla eller så, för 4,5 mille... Så synd att jag pluggar just nu och sambon är föräldraledig, även om han har ett jobb att gå tillbaka till!
 
Vi håller på att sluta amma, dock under lång tid haha! Dagamning gick naturligt, ju mer han åt desto mindre ammade han på dagtid. När jag har tagit någon vila med honom så har jag ändå ammat till sömns för att det är enklast. Sen innan jul slutade vi med nattamning, tog dock närmre en hel månad innan det blev befäst, eftersom han blev magsjuk mitt i och jag fick börja amma heltid igen... Senaste två mornarna har han fått ersättning, han vaknar ofta 4-5 och är hungrig, så nu har vi bara kvällsamningen kvar. Ibland känner jag att jag var färdig med amningen för läääänge sen, speciellt när han bits eller när jag längtar efter sömntabletter. Men nu när vi har slutet i sikte så känns det bara jobbigt, då hade jag kunnat fortsätta länge till. Men nästa vecka ska jag till skolan. Visserligen ska jag bara vara där en natt, men from vecka sex har jag praktik dessutom i smedjebacken, så då måste det vara ett slut... Lång historia, men ja han har aldrig ätit ersättning i hela sitt liv men vi har valt att byta ut en amning mot ersättning och det är lite för att slippa kliva upp och ge frukost 05!

Hur mycket åt han när han slutade amma dagtid?

O får nu 3 mål mat om dagen plus någon mellis. Idag var första dagen han åt en acceptabel frukost.
 
Hur mycket åt han när han slutade amma dagtid?

O får nu 3 mål mat om dagen plus någon mellis. Idag var första dagen han åt en acceptabel frukost.

Han brukar äta frukost, lunch, mellis, middag. Sen kvällsamma och morgonamning, som numer då är ersättning :) snart blir det ingen kvällsamning heller och det tror jag inte vi ersätter med något. För det mesta gör vi egen mat till honom men ska man jämföra med något så har han ätit nästan en hel burk till en hel burk köpemat till måltiderna och oftast en portion gröt till frukost, men vi gör ju egen gröt också :)
 
Han brukar äta frukost, lunch, mellis, middag. Sen kvällsamma och morgonamning, som numer då är ersättning :) snart blir det ingen kvällsamning heller och det tror jag inte vi ersätter med något. För det mesta gör vi egen mat till honom men ska man jämföra med något så har han ätit nästan en hel burk till en hel burk köpemat till måltiderna och oftast en portion gröt till frukost, men vi gör ju egen gröt också :)

Då är det ju faktiskt inte så långt borta som det känns. Bara att försöka öka maten mer då. Han äter rejält med middag och lunch.
 
Planen är att amma så länge fröken vill och så länge det fungerar. Men skulle jag sluta amma nu så skulle jag ge ersättning ist då det ju rekommenderas att man ammar till iaf 1 år och för att komplettera maten så att det inte blir massa press att hon ska äta sig mätt på den. Food before one is just for fun :)

Du har rätt i det. Får försöka bestämma mig om jag vill fortsätta amma eller börja ge ersättning.
 
Nä alltså jag är inte redo att sluta amma än. :angel: Sambon nattade vid 20, vid 20.30 vaknar han med ett illvrål. Enda som hjälpte var bröstet, då är det mysigt att amma. Han däckade inom loppet av 5 min och sover fortfarande. Har bestämt att vi långsamt ska trappa ner på dagtid så får vi se hur lång tid det tar.
 
Nä alltså jag är inte redo att sluta amma än. :angel: Sambon nattade vid 20, vid 20.30 vaknar han med ett illvrål. Enda som hjälpte var bröstet, då är det mysigt att amma. Han däckade inom loppet av 5 min och sover fortfarande. Har bestämt att vi långsamt ska trappa ner på dagtid så får vi se hur lång tid det tar.

När de inte bits är det ju jättemysigt :)
 
Fröken var med hos vetten idag. Vi va där i ca 90 minuter och nu har hon sovit likalänge :D

Fick sänka botten i hennes spjällsäng idag. Hon kryper utboch börjar krypa rundor på oss om nätterna så nu får hon sova i hålan istället (Iom sängen är intryckt mellan vår säng och med vägg på två sidor så ser det ut som en typ håla:D)
 
Jag handlade en del till trollet på rea, hon fick även lite i julklapp. Sen tittade jag i lådan på vad som var kvar efter junioren...
Jag hoppas hon kan ha strl 80 länge :o

Jag kollar mitt eget BVC-kort och tänker att barnet borde växa som jag gjorde. Typ. Och skyller lite på att han börjar förskolan i maj och de är ute mycket så han behöver många ombyten.
 
I natt bestämde sig Flisan för att vara vaken 23:30-04:00, pappa dög inte för fem öre heller. Uppstigning 05:30...
Jag är så trött :arghh:
Ser så fram emot att vi ska bort ikväll nu :meh:
 
Idag är en sån där dag då allt suger. Bebis är intensiv, sambon är jobbig, vädret är tråkigt, hela huset är kaos, jag har noll ork till nånting och snickarn blev inte klar med duschrummet i fredags som utlovat. Han skulle dyka upp idag för att göra klart och städa så det bara är för VVSarn och elektrikern att fixa det sista på måndag, men jag har inte sett röken av honom ännu och jag är så less på att sittduscha i badkaret eller åka hem till någon annan och låna dusch. Jag vill gå ner och duscha i min egen dusch i lugn och ro :cry: Skräp, skräp, skräp :(
Har ni en bra dag?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är trött på att behöva snurra runt min egen axel för att det helt enkelt inte finns plats för mer. Idag har vi en 180 cm bred säng...
2
Svar
32
· Visningar
1 923
Senast: SiZo
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 888
Senast: Blyger
·
  • Låst
Fordon Vad gör man när bilen rasar och kollektivtrafiken är för dålig och man måste ha en bil för att ta sig någonstans? Kan ju ibland ta en...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
11 645
Senast: Mineur
·
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
743

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp