Vårföräldrar 2017 del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skickade iväg barnet och pappan imorse. Har städat huset ordentligt, med barn blir det lite halvdant hela tiden...

7 timmar har de varit borta och nu börjar tuttarna gnälla lite :rofl:

Har precis duschat och tänkte titta på TV tills de kommer hem igen. Blir nog närmare sovdags.

Imorgon är det första babysimmet för terminen :)
 
Idag är en sån där dag då allt suger. Bebis är intensiv, sambon är jobbig, vädret är tråkigt, hela huset är kaos, jag har noll ork till nånting och snickarn blev inte klar med duschrummet i fredags som utlovat. Han skulle dyka upp idag för att göra klart och städa så det bara är för VVSarn och elektrikern att fixa det sista på måndag, men jag har inte sett röken av honom ännu och jag är så less på att sittduscha i badkaret eller åka hem till någon annan och låna dusch. Jag vill gå ner och duscha i min egen dusch i lugn och ro :cry: Skräp, skräp, skräp :(
Har ni en bra dag?

Jag har haft en bra dag :) har haft gäster från 13 tills nyss, ett gäng kompisar med barn. Firade min födelsedag sådär en månad för sent :p vi har ätit tacos och fruktsallad. C har haft fullt upp med både barnen och de andra vuxna, så han har precis slocknat väldigt fort!
Jobbigt att din dag varit jobbig, så segt när det inte blir som man tänkt sig! Jag är dock väldigt avis på att du får sittduscha i badkaret, älskar både att bada och att sittduscha, så pass att jag valt att betala 200kr extra för ett boende nästa vecka när jag ska till skolan, BARA för att få sittduscha! :love::rofl:
Vi har trång duschkabin hemma, har köpt pall som jag kan sitta på, men inte alls samma sak som att sitta på golvet eller i badkaret för att duscha!
 
Jag har haft en bra dag :) har haft gäster från 13 tills nyss, ett gäng kompisar med barn. Firade min födelsedag sådär en månad för sent :p vi har ätit tacos och fruktsallad. C har haft fullt upp med både barnen och de andra vuxna, så han har precis slocknat väldigt fort!
Jobbigt att din dag varit jobbig, så segt när det inte blir som man tänkt sig! Jag är dock väldigt avis på att du får sittduscha i badkaret, älskar både att bada och att sittduscha, så pass att jag valt att betala 200kr extra för ett boende nästa vecka när jag ska till skolan, BARA för att få sittduscha! :love::rofl:
Vi har trång duschkabin hemma, har köpt pall som jag kan sitta på, men inte alls samma sak som att sitta på golvet eller i badkaret för att duscha!

Haha, så olika det kan vara :rofl: Jag gillar det inte alls, tycker det är kallt och bökigt... Gillar iofs inte duschkabiner heller, eller att stå i badkaret och duscha :wtf: Vi har bastu med dusch utanför så duschen är liksom i ett eget rum så det är gott om plats. Jag och Ella i antilopstol får plats innanför duschdraperiet utan att trängas :love: Är väll lite bortskämd med stor dusch då jag är uppvuxen med det så inget annat duger. Det stod ganska högt upp på kravlistan när vi köpte hus :p
 
20180120_151315(0).jpg


Woho! Äntligen kan jag visa bilder enkelt. Det här har jag gjort idag. Så underbart!
 
Jag har alltid TENGIL i knät på kvällen, så sover hen där i en timme eller två (oftast 20-21,30) sen härjar hen på TENGIL-manér till 23.30 typ, då läggen vi oss.
Det klättras, in absurdum. Och hen ställer sig upp med stöd, vrålar Wiiiiiiiiiiihoooooooo och släpper taget. Man får vara sjukt snabb. Vattenskålen till hundarna, sladdar, glasåtervinningen och papper är roligast att leka med. Äter typ allt, mozzarella och räkor och hummer är största succéerna jämte kyckling med thai- eller indisk kryddning. 4 huggtänder är framme också. En Huligan, men en solskensglad sådan. Äter välling på nätterna, men det kan jag leva med.
 
Dags för årets första babysim :) Är inte jättepepp på att simma två dagar i veckan så ska fundera på onsdagsbadet.
 
Någon av er som flyttat över barnet i eget rum? Har barnets sömn blivit bättre?
Ja vi gjorde det för ca 3 veckor sedan och det är stor skillnad på sömnen. Den första veckan var det väldigt stökigt men sedan dess vaknar han oftast bara en gång på natten och somnar om så fort man gett nappen och klappat lite. Några nätter har han inte vaknat alls. Innan han flyttade till eget rum kunde han vakna så ofta som en gång i timme .

Så är ni förberedda på några stökiga nätter och kan stå ut med det så kör eget rum!
 
Ja vi gjorde det för ca 3 veckor sedan och det är stor skillnad på sömnen. Den första veckan var det väldigt stökigt men sedan dess vaknar han oftast bara en gång på natten och somnar om så fort man gett nappen och klappat lite. Några nätter har han inte vaknat alls. Innan han flyttade till eget rum kunde han vakna så ofta som en gång i timme .

Så är ni förberedda på några stökiga nätter och kan stå ut med det så kör eget rum!

Får nog testa till helgen! Nu i veckan har jag lite saker jag vill vara hyffsat utvilad till, så utvilad man kan vara med uppvaken dvs :p men första nätterna i eget rum kommer jag inte kunna sova alls haha!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
29
· Visningar
1 192
Senast: BernT
·
Övr. Hund Jag är trött på att behöva snurra runt min egen axel för att det helt enkelt inte finns plats för mer. Idag har vi en 180 cm bred säng...
2
Svar
32
· Visningar
1 954
Senast: SiZo
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 199
Senast: Blyger
·
  • Låst
Fordon Vad gör man när bilen rasar och kollektivtrafiken är för dålig och man måste ha en bil för att ta sig någonstans? Kan ju ibland ta en...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
11 985
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Få i hästen kortisonpulver, tips
  • WE-tråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp