Vårföräldrar 2017 del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här har solen också lyst med sin närvaro men gården är antingen is/hårdpackad snö eller lera/vatten nästan upp till vaderna :(
 
777C07CB-AC6B-4F4D-B1AE-3D17AB2D9F83.jpeg


Min egentidslördag gick ju sådär.

Nytt försök nästa vecka igen antar jag. Om jag orkar hålla ihop tills dess.

:crazy:
 
Maken iväg och fiskar på kusten så det är bara jag och plutt hela dagen, får bli lite trädgårdsfix inför födelsedagsfirande och sen hålla span på våra tackor som inte lammat. 3 av 16kvar så nu är det 27 krulliga vilda små varelser i stallet. Ska bli skönt när alla kommit och dom blivit starka så man kan ta upp dom på betet:)
 
Trist att det inte fungerar:(:heart

Problemet är att firman har tre barn under 15 månader och sambon tar på sig att se till att alla får in pengar = jobbar extra osv. Ibland jobbar även barnen på helgerna men det är mer sällan.

I slutändan är det jag (och V som får mindre tid med pappa) som betalar men jag har ingen riktigt bra lösning på det just nu.
 
Problemet är att firman har tre barn under 15 månader och sambon tar på sig att se till att alla får in pengar = jobbar extra osv. Ibland jobbar även barnen på helgerna men det är mer sällan.

I slutändan är det jag (och V som får mindre tid med pappa) som betalar men jag har ingen riktigt bra lösning på det just nu.
Menar du att det är 3 av dom som jobbar på firman har småbarn och att din make/sambos tidigare barn arbetar hos honom? Och att din make/sambo jobbar extra för att de anställda ska få pengar? Borde inte dom anställda jobba extra om dom vill ha mer i plånboken (Hänger inte riktigt med)

Hur som så är det ju trist när det drabbar ert förhållande negativt.
 
Menar du att det är 3 av dom som jobbar på firman har småbarn och att din make/sambos tidigare barn arbetar hos honom? Och att din make/sambo jobbar extra för att de anställda ska få pengar? Borde inte dom anställda jobba extra om dom vill ha mer i plånboken (Hänger inte riktigt med)

Hur som så är det ju trist när det drabbar ert förhållande negativt.

Sambon har firman med två av de äldre sönerna och för att det ska gå runt behöver de dra in extra emellanåt.

Alla är bra på att sprätta pengar men sambon tar av gammal vana på sig mer jobb.
 
Sambon har firman med två av de äldre sönerna och för att det ska gå runt behöver de dra in extra emellanåt.

Alla är bra på att sprätta pengar men sambon tar av gammal vana på sig mer jobb.
Ok. Den som sätter sprätt borde ju rimligtvis vara den som ser till att dra in mer? Jag hade kokt fullständigt..
 
Ok. Den som sätter sprätt borde ju rimligtvis vara den som ser till att dra in mer? Jag hade kokt fullständigt..

Den som sprättar mest jobbar mest ;)

Men barnen är också hemma med sina barn och då tycker alla att det är ok med vanlig lön och det fungerar inte riktigt. Varken för firman eller i riktiga världen.
 
694E2570-013C-42A5-AE60-1062FE09F610.jpeg



Imorgon ska vi hälsa på förskolan :eek: Och är det fyra veckor kvar tills det är dags att börja...

Jag hoppas bvc är friska snart så han hinner få sin MPR inom två veckor så inga biverkningar stör inskolningen.
 
Idag tog Ella sina första steg utan stöd, och till pappans stora glädje var han närvarande och såg detta. Var tydligen en punkt på hans bucketlist att se sitt barn första steg så det blev sånt jubel att ungen blev helt förskräckt - så det lär väll dröja innan hon vågar sig på det igen :rofl:
Första tanden har också krupit upp ovanför tandköttskanten utan större rabalder (än så länge iaf) och imorgon är det dags för första besöket hos tandläkaren, så kanske kände E lite press att ha i alla fall en liten gadd att visa upp :p
 
Fröken stök sover inte sådär fantastiskt bra om nätterna och vi börjar bli rätt slitna. Förstår inte riktigt varför heller men jag hoppas att det vänder snart...ser fram emot en konferens i en annan stad i början av maj för det ingår hotellövernattning och det ska bli så härligt att sova en natt, helt själv!
 
Har haft en helt underbar helg. Varit ute nästan hela dagarna. Dock vaknade vi upp förkylda idag så det blir inte många knop.
 
Fröken stök sover inte sådär fantastiskt bra om nätterna och vi börjar bli rätt slitna. Förstår inte riktigt varför heller men jag hoppas att det vänder snart...ser fram emot en konferens i en annan stad i början av maj för det ingår hotellövernattning och det ska bli så härligt att sova en natt, helt själv!

Åh sova själv :love:
 
Nu har vi tittat på förskolan. V drog iväg och lekte nästan på en gång :) Vi åt lite frukt och han petade snällt i sig sina bananbitar och sedan tuttade han lite vid 10.30 som vanligt när vi är iväg :rofl:

Han flirtade med personalen också så det blir nog bra. Om fyra veckor smäller det :nailbiting:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
29
· Visningar
1 192
Senast: BernT
·
Övr. Hund Jag är trött på att behöva snurra runt min egen axel för att det helt enkelt inte finns plats för mer. Idag har vi en 180 cm bred säng...
2
Svar
32
· Visningar
1 954
Senast: SiZo
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 199
Senast: Blyger
·
  • Låst
Fordon Vad gör man när bilen rasar och kollektivtrafiken är för dålig och man måste ha en bil för att ta sig någonstans? Kan ju ibland ta en...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
11 985
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Stora shoppingtråden II
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp