Vårföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska försöka skriva ihop min dag när vår lilla Noah kom till världen.

Tror jag skrev tidigare samma dag hur jag hade fått några få kraftfulla värkar, hade problem att sitta i bilen.

Men just den dagen så tog morfar och drog iväg med sonen för att hälsa på min bror med familj. Så vi skulle bli barnlediga hela helgen och såklart hoppades vi på att bebis skulle kika ut i samma veva.


Jag och sambon drog iväg till ett promenadspår och vi gick va 2km. Man hoppas ju att aktivitet ska sätta igång allt.

Väl vid slutet så ringer min bror och berättar att min pappa har tappat sin telefon, då är det en vänlig själ som sett telefonen efter vägen och stannat för att plocka upp den sen ringt första bästa numret och talat om att han hittat telefonen. (älskar verkligen ärliga människor!!)


Så vi bestämmer oss för att möta upp denna kille och få tillbaka telefonen i Enköping. Och efter det så drog första smärtsamma värken igång och det jag tänker på är att jag har ju inte tid för vi ska till Enköping.


Men jag klarar hela resa förutom några få värkar som stör mig för i bilen kan man ju bara sitta på ett sätt och det var plågsamt sätt när man har en värk.

Sen precis när vi kommer hem så drar det igång med mycket tätare värkar och jag tror att det är på g jag tänker ta ett varmt bad för att lindra men de kommer tätare och gör riktigt ont så jag vågar inte ta ett bad och ringer förlossningen ist och de säger att om jag vill så får jag komma in och jag åker direkt! Bara packa det sista i bb väskan.


Väl inne är det lugna gatan (På personalen) de inser nog inte hur stressigt det kommer att bli :p


In på det första undersökningsrummet och kollar hjärtljud och syresättning mm.

Så säger de lugnt att de kommer tillbaka om 20 min för undersökning och när hon lämnar så vill min kropp trycka! Jag skriker av smärta och det gör personalen och så helt plötsligt behövde jag inte vänta i 20min utan de alla kom direkt för att göra en undersökning och då visar det sig att jag är öppen 8cm!


Får byta kläder och rum direkt och på väg till nästa rum så måste jag trycka igen för bebis är ju på g ut! Så de kastar mig nästan ner i sängen för att jag ska få lite lustgas och att personalen ska hinna med.


Hinner få lite lustgas och sen börjar det trycka på ännu mer och det går inte att undvika så personalen hör mina skrik och rusar in för att i princip bara ta emot bebisen för vattnet och hinnan följde med bebis ut!


När de skulle känna bebisens huvud så kände de bara en hinna med vatten, som en vattenballong som var på g ut.


Allt gick så otroligt fort. Helt plötsligt kände jag bara hur bebisen bara for ut med världens fart! Och den lättnaden var enorm! Smärtan borta lixom! Så sköönt. Men jag var helt tagen av alltihop så jag låg typ bara och stirrade upp i taket en stund


Grattis!

Ungefär sådär var mina förlossningar också. Gick satans snabbt på slutet! Med första var jag öppen fullt när vi kom in och med andra åkte vi in tidigt men från det dom tog hinnorna vid 4-5 cm så tog det en kvart så var ungen ute :D
 
Mina fötter har svullnat otroligt mycket efter förlossningen. Någon som varit med om liknande? Kände idag att skorna var trånga. Ligger nu med benen i högläge och hoppas att det ska hjälpa. Ska nog ta promenad imorgon. Inte för att jag bara sitter om dagarna förutom när man ammar. Många är förvånade att jag är ute och går så tidigt efter förlossningen men jag vill vara aktiv från start
Min bm varnade för att man kunde svullna mer efter förlossningen, men att det skulle gå över efter nån vecka eller tre.
 
Hon drog bara den slutsatsen utan att undersöka dig alls alltså? :down: Man kan väl börja bli redo utan att märka av förvärkar o dyl? Har för mig att jag läst om många som inte haft några sd/förvärkar som det dragit igång helt utan förvarning.

Precis, hon gjorde ju inte ens någon undersökning. Så därför jag blev lite besviken, hade ju förstått om hon undersökte och sa att jag kan tyvärr inte göra någon hinnsvepning för du är inte mogen för det. Skulle kanske stått på mig mer, men när man sitter där så litar man ju på vad de säger. Jaja, får väl köra färdknäppen med sambon istället när han kommer hem :o;)
 
Precis, hon gjorde ju inte ens någon undersökning. Så därför jag blev lite besviken, hade ju förstått om hon undersökte och sa att jag kan tyvärr inte göra någon hinnsvepning för du är inte mogen för det. Skulle kanske stått på mig mer, men när man sitter där så litar man ju på vad de säger. Jaja, får väl köra färdknäppen med sambon istället när han kommer hem :o;)

Tråkigt. Man vill ju inte att det ska fungera som så att man måste "stå på sig" för att bli undersökt. Menmen, ni får utforska alternativa metoderna då:) hehe. Har hört att fotmassage kring hälsenan ska vara bra också.
 
Ok. Jag är svullen överallt. Men då avvaktar jag och ser när det lägger sig :)
Samma här, men jag var ju svullen redan innan förlossningen. Var du inte svullen innan och det bara kommit mkt nu, så kanske du borde ringa och kolla? tror dock inte det är någon fara
 
Var hos barnmorskan idag, var ett snabbt besök, tog ca. 15 minuter. Allt såg bra ut av de hon kollade. Frågade lite om gynundersökning och hinnsvepning men det var inget hon tyckte var någon idé att göra. Om jag förstod de rätt var det för de första att hon trodde typ att jag inte var mogen och sen att jag inte har några sammandragningar/förvärkar och då hjälps kroppen ändå inte av någon hinnsvepning. Blev så himla besviken och ledsen när jag åkte därifrån, kändes ju ändå som hon kunde gjort en kontroll om de ens var möjligt att göra en hinnsvepning eller inte. När jag dessutom fick höra att 2 maj blir dagen de sätter igång fick jag lite av ett sammanbrott och grät i bilen hela vägen hem :o Börjar bli mer och mer sugen på Swepi-studien, har 5 dagar på mig att fundera om jag vill delta i den eller inte.
Trist bemötande :(
Ska också till bm idag, dock bara på drop in för att kolla bltr i vanlig ordning.
 
Samma här, men jag var ju svullen redan innan förlossningen. Var du inte svullen innan och det bara kommit mkt nu, så kanske du borde ringa och kolla? tror dock inte det är någon fara
Var bara lite svullen. Knappt märkbart men nu är det väldigt mycket. Känns i händer och fötter. Så inte konstigt man reagerar på det
 
Grattis!

Ungefär sådär var mina förlossningar också. Gick satans snabbt på slutet! Med första var jag öppen fullt när vi kom in och med andra åkte vi in tidigt men från det dom tog hinnorna vid 4-5 cm så tog det en kvart så var ungen ute :D
Jag är bara glad för att det inte tog lika lång tid som första hehe ^^
 
Suck.. tänkte jag skulle ringa 1177 för råd ang vattensamlingen, blev glad då beräknade väntetiden var ca 2 min, plats 2.
Nu har jag väntat i 15 min. Fortfarande plats 2.. alltså...
 
Jag är bara glad för att det inte tog lika lång tid som första hehe ^^

Jag trodde det skulle ta längre tid med andra och att det skulle gå ytterligare nån timme från att hinnorna togs så det blev lite av en chock när det tog en kvart från det tills hon va ute :p Men efteråt kände jag bara att det var skönt att ha det gjort så fort, det var lika bra liksom :D Jag han aldrig byta till sjukhuskläder någon av mina förlossningar. Vattnet gick i mina egna byxorna båda gångerna också :rofl:
 
Man hör väl till bb fram till efterkontrollen? Har jag för mig, jag lyssnade inte så noga när sköterskan babblade på innan vi åkte hem
 
Man hör väl till bb fram till efterkontrollen? Har jag för mig, jag lyssnade inte så noga när sköterskan babblade på innan vi åkte hem
Tror bara jag kan vända mig till BB första veckan. Men jag har inte kollat allt infomaterial vi fick vid utskrivningen. Är säkert olika för olika landsting.
 
Det kan nog stämma att det bara är en vecka. Lyssnade inte så noga som sagt :) Kan ha varit återbesöket på bb som hon menade.
 
Haft verkar i natt, inget som inte gick att klara av. Sen är jag ganska säker att slemproppen lossnade nu imorse. Nu är det lite lugnare igen! Vet att de inte behöver betyda att nått är på gång inom det närmsta men ändå glad att kroppen äntligen börjat visa tecken på att en förlossning är på gång :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
110 819
Senast: Lingon
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
628
Senast: Liten
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 407
Senast: Görel
·
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 552
Senast: Breaktown
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp