Vårföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Jenka
Jag är inte helt säker, men tror att de kan skjuta upp er igångsättning någon dag eller några timmar (tills det är lugnare på fl) då om allt verkar bra med er bebis. Eller så blir ni hänvisade till annat sjukhus
Ring och kolla med dom och se vad de säger?
 
Nån som vet vad som händer om det skulle vara helt fullt imorgon på vårt valda sjukhus?

Jag hade tid för igångsättning pga vattenavgång. När vi kom in var det fullt, hade (i deras ögon) långt hem så vi fick ett rum uppe på BB och blev hämtade när de hade plats. Nästan ett dygn senare.
 
De ringde från Amandamottagningen igår så nu ska jag byta bm då den jag hade blivit sjuk. Ska dit på tisdag, få se om det ger nåt.
Börjar ju närma sig fl och paniken inombords stiger :cry: Vet inte hur jag ska bete mig eller säga så de förstår,sist sa bm bara att jag verkar lugn och stabil. Måste man bete sig som en galning för att de ska förstå att man är rädd??:confused:

Åh vad jobbigt att de inte verkar förstå. Men då kanske det med lite tur kan tillföra något nytt med en annan bm. Kanske en som förstår att man kan låta lugn även fast man inte är det på insidan.
 
Hoppas på det! Min man ska följa med denna gång med som stöd :up: Vill ju så gärna längta efter bebis...

Jag har gått hos mödrapsykolog ensam, och alltid hålla lugnet där, samt skrivit remiss till Aurora med läkaren hos mödravården gjorde jag ensam. Men väl hos Aurora var det två besök med en barnmorska, samt ett besök med den beslutande läkaren, och vid de tre besöken var maken med, och vid samtliga bröt jag ihop totalt flertalet gånger. Det räckte med en handtryckning ifrån honom för att tårarna bara skulle spruta :o.
I detta fallet ledde det till något gott, då jag inte behövde övertala dom angående min förlossningsrädsla, utan de kunde lätt se själva hur påverkad jag var av den långdragna processen.

Nu önskar jag inte att du bryter ihop totalt, men att ha maken med kan leda till att man visar en annan sida av sig själv, som kanske gynnar dig :heart.
 
Inbokade imorgon men de ringer på morgonen och meddelar tid.

@lil-sis tack för svar.

@Mulles_matte frågar imorgon om det blir aktuellt. Bm sa att jag ska bli igångsatt nån gång under 42+0 (dvs morgondagen) men frågade inte vad som händer annars. Vore ju surt att vänta ännu längre.

Jaha, trodde man fick tid och allt just för att det skulle finnas plats. Är ju inte så att man är sugen på att vänta ännu längre när man redan väntat två veckor extra. :) Håller alla tummarna för att det finns plats för er imorgon så ni slipper vänta/ åka till annat sjukhus.
 
Jaha, trodde man fick tid och allt just för att det skulle finnas plats. Är ju inte så att man är sugen på att vänta ännu längre när man redan väntat två veckor extra. :) Håller alla tummarna för att det finns plats för er imorgon så ni slipper vänta/ åka till annat sjukhus.
Utgår från att de prioriterar de "självman" aktiv förlossning som måste få plats.
 
Jaha, trodde man fick tid och allt just för att det skulle finnas plats. Är ju inte så att man är sugen på att vänta ännu längre när man redan väntat två veckor extra. :) Håller alla tummarna för att det finns plats för er imorgon så ni slipper vänta/ åka till annat sjukhus.

Nej, det är mest så man har ett datum att sikta in sig på. Är svårt och veta hur många bebisar som vill komma just den dagen liksom :D När jag blev igångsatt så var jag inne på kontroll kl 9 på morgonen, men då det var stressigt på fl så fick jag åka hem och så skulle jag ringa vid middag och kolla om det lugnat sig. Och det hade det som tur va ;) Annars fanns risken att jag fått vänta yttligare nån dag :meh:
 
Utgår från att de prioriterar de "självman" aktiv förlossning som måste få plats.

Nej, det är mest så man har ett datum att sikta in sig på. Är svårt och veta hur många bebisar som vill komma just den dagen liksom :D När jag blev igångsatt så var jag inne på kontroll kl 9 på morgonen, men då det var stressigt på fl så fick jag åka hem och så skulle jag ringa vid middag och kolla om det lugnat sig. Och det hade det som tur va ;) Annars fanns risken att jag fått vänta yttligare nån dag :meh:

Jo, nu när jag tänker efter är det klart att det är så. Lättare att skjuta på någon vars förlossning inte dragit igång än! Får hoppas på att de är få bebisar som vill ut imorgon. Fast jag hoppas ju att min lilla vill ut imorgon men jag bor ju i Göteborg så kommer inte ta upp plats för dig @Jenka ;)
 
Lilltjejen har blivit alldeles rosslig av slem. Blir så orolig för henne. Var bara av en händelse som vi fick med koksaltlösning i förrgår på åb på förlossningen o tur var väl det för annars hade vi nog inte vetat att det kunde hjälpa. Nu vill jag bara att morgonen ska komma så att man kan få lite hjälp om det inte släpper. Är inte helpepp på att ta med nyfödd till barnakuten direkt. Hittills hålls det dock ok en stund så att hon kan amma och sova..
 
Lilltjejen har blivit alldeles rosslig av slem. Blir så orolig för henne. Var bara av en händelse som vi fick med koksaltlösning i förrgår på åb på förlossningen o tur var väl det för annars hade vi nog inte vetat att det kunde hjälpa. Nu vill jag bara att morgonen ska komma så att man kan få lite hjälp om det inte släpper. Är inte helpepp på att ta med nyfödd till barnakuten direkt. Hittills hålls det dock ok en stund så att hon kan amma och sova..

Sonen var också rosslig men redan på BB. Fick koksaltlösning i näsan. För honom var de fostervatten som ”satt kvar” blev bättre på en vecka eller två.
 
Sonen var också rosslig men redan på BB. Fick koksaltlösning i näsan. För honom var de fostervatten som ”satt kvar” blev bättre på en vecka eller två.

Okej, ja det kan nog mycket väl vara så, speciellt iom snittet. Hur gick tiden medan det höll i sig? Bebis har ätit väldigt mkt sämre i natt och orkar mest bara sova nu, känns omöjligt om det ska hålla i sig så länge som en vecka.
 
Okej, ja det kan nog mycket väl vara så, speciellt iom snittet. Hur gick tiden medan det höll i sig? Bebis har ätit väldigt mkt sämre i natt och orkar mest bara sova nu, känns omöjligt om det ska hålla i sig så länge som en vecka.
Jag hade utan tvekan åkt in, framförallt om hon inte äter ordentligt
 
Okej, ja det kan nog mycket väl vara så, speciellt iom snittet. Hur gick tiden medan det höll i sig? Bebis har ätit väldigt mkt sämre i natt och orkar mest bara sova nu, känns omöjligt om det ska hålla i sig så länge som en vecka.

Han hade lite svårt att äta men koksalt före amning hjälpte. Skulle dock åka och kolla upp, vi var ju på BB så de höll koll. Om de inte är för länge sedan snittet kanske ni ännu hör till BB och kan åka dit?
 
@lilleknodd2 o @vinkelina

Jag har fått en tid hos barnläkaren kl 10:30 idag tack o lov. Hoppas att det gör susen för akuten känns inte som någon höjdare med en 7-dagars..:( (var i kontakt med bb igår men de hänvisade till akuten om det blev värre)

Hon verkar iaf ha fått vila under natten för nu har hon orkat äta senaste timmen. Hon har varit vaken o inte somnat direkt som under natten. Håller tummarna för att hon får bra hjälp o att timmarna dit går fort!
 
Är i v38 nu och det börjar visst dra ihop sig :nailbiting:. Jobbar fortfarande och rider fortfarande så min graviditet är lindrig även denna gång. Men fruktansvärt trött eftersom jag vaknar hiskeligt tidigt varje morgon. Även otroligt täppt precis som förra gången, ser fram emot att kunna andas igen. Borde packa bb-väska och övernattningsväska till blivande storasyster som ska till farmor och farfar när det är dags för förlossning. Hur det ska funka smidigt är det som stressar mig, jag är rädd för ett snabbare förlopp denna gång ( eftersom alla berättar att det kommer gå så himla snabbt som omföderska :meh:) och att hon ska bli rädd innan jag hinner få hem sambon och iväg henne.

I övrigt ser jag OTROLIGT mycket fram emot att inte bara vara en stor mage som alla vill prata om. Jobbar på en stor arbetsplats och alla vill väl men när man svarat tusen gånger på hur långt det är kvar och berättat att man tänker jobba fram till en vecka före bf kan det hända att man blir lite less ;).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 220
Senast: Lingon
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
632
Senast: Liten
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
2 3
Svar
45
· Visningar
1 531
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 597
Senast: Breaktown
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Få i hästen kortisonpulver, tips
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp