Vårföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Minlan Grattis!

Två bebisar på under ett dygn. Får se om det kommer fler i helgen.

Här kniper vi tills sonen känns tillräckligt frisk att vara hos barnvakt. Är nog omöjligt att starta igång en förlossning med tanke på allt adrenalinpåslag som blir när man är på akuten en hel fredagskväll, eller när lillen får svårt att andas mitt i natten eller under dagtid. Inte riktigt läge att lämna bort med inhalation, pencilin mm dom ska ges.

Åh hoppas att han blir bättre snart, stackars liten!
 
25/3 - Shpongle, första barnet/ UL visade: pojke / Det blev en:
5/4 - Jenka, andra barnet /gissar på: tjej /UL visade/Det blev en:
17/4 - Pengy, första barnet / Gissar på: Tjej/ UL visade: Pojke / Det blev en:
21/4 - Whirlie, andra barnet / Gissar på: / UL visade: flicka / Det blev en:
29/4 Minusgraader, andra barnet / Gissar på: / UL visade: Flicka / Det blev en:

1/5 - Kaki, andra barnet.
6/5 - Anonymusen, andra barnet / Gissar på: Pojke / UL visade: pojke / Det blev en:
6/5- Lo_, andra barnet/ Gissar på:/ UL visade/ Det blev en:
11/5 - domesticus, andra barnet / Gissar på:Pojke/ UL visade: Tjej / Det blev en:
15/5 - Iglatjarn, andra barnet. NIPT-test visade: Tjej
25/5 - Linn-Nora, första barnet
30/5- Tingeling84,tredje barnet/UL visade:kille/Det blev en:

Födda:
31/3- Zata, Pojke, Hjalmar (beräknad 20/3)
2/4- Mulles_matte, Pojke, Oskar (beräknad 29/3), 3955 g och 53 cm lång
3/4- Sedna, Pojke (beräknad 8/4), 3500 g och 50 cm
13/4 anonymapril, flicka (beräknad 19/4), 3484g och 50cm
13/4 MinIan, pojke (beräknad 10/4), 3775g och 50cm
 
Ja, inte för att man behöver hänga här hela dagarna bara för att man inte är iväg ;) Är bara jag som börjar bli uttråkad :p Har iaf vart både i stallet idag och ute på promenad i hopp om att lilleman ska sjunka ner. Han verkar dock trivas bra där inne, var liksom inte ens några problem med att gå :grin:
 
Sitter på förlossningens akutmottagning sedan tre timmar pga blödningar. De har lyssnat på hjärtljud och fosterrörelser, och allt ser bra ut. Väntar på att få träffa läkare. De ska försöka se vad som blöder. Jag har lite värkar, men inte så mkt. Så det känns konstigt om blödningarna beror på att livmodern öppnar sig.

Är bra trött på sjukvård nu! Efter att ha spenderat två kvällar på barnakuten, ca 10 timmar totalt, och två gånger (olika dagar) på förlossningen den här veckan är jag rätt less. Kan man bara strunta i det här med barnafödande och vårstäda lite istället?

Lillskrutten är i alla fall piggare nu och på bättringsvägen.
 
Sitter på förlossningens akutmottagning sedan tre timmar pga blödningar. De har lyssnat på hjärtljud och fosterrörelser, och allt ser bra ut. Väntar på att få träffa läkare. De ska försöka se vad som blöder. Jag har lite värkar, men inte så mkt. Så det känns konstigt om blödningarna beror på att livmodern öppnar sig.

Är bra trött på sjukvård nu! Efter att ha spenderat två kvällar på barnakuten, ca 10 timmar totalt, och två gånger (olika dagar) på förlossningen den här veckan är jag rätt less. Kan man bara strunta i det här med barnafödande och vårstäda lite istället?

Lillskrutten är i alla fall piggare nu och på bättringsvägen.

Usch, låter verkligen som du har haft ett par riktigt tuffa dagar nu det senaste. Håller tummarna för att de hittar vad som orsakar blödningen och att du sen kan åka hem och ta det lugnt! Låter mer som du ska sitta i soffan med nått gott att äta snarare än att vårstäda ;)
Skönt att de andra barnet mår bättre nu iaf :)
 
Ska försöka skriva ihop min dag när vår lilla Noah kom till världen.

Tror jag skrev tidigare samma dag hur jag hade fått några få kraftfulla värkar, hade problem att sitta i bilen.

Men just den dagen så tog morfar och drog iväg med sonen för att hälsa på min bror med familj. Så vi skulle bli barnlediga hela helgen och såklart hoppades vi på att bebis skulle kika ut i samma veva.


Jag och sambon drog iväg till ett promenadspår och vi gick va 2km. Man hoppas ju att aktivitet ska sätta igång allt.

Väl vid slutet så ringer min bror och berättar att min pappa har tappat sin telefon, då är det en vänlig själ som sett telefonen efter vägen och stannat för att plocka upp den sen ringt första bästa numret och talat om att han hittat telefonen. (älskar verkligen ärliga människor!!)


Så vi bestämmer oss för att möta upp denna kille och få tillbaka telefonen i Enköping. Och efter det så drog första smärtsamma värken igång och det jag tänker på är att jag har ju inte tid för vi ska till Enköping.


Men jag klarar hela resa förutom några få värkar som stör mig för i bilen kan man ju bara sitta på ett sätt och det var plågsamt sätt när man har en värk.

Sen precis när vi kommer hem så drar det igång med mycket tätare värkar och jag tror att det är på g jag tänker ta ett varmt bad för att lindra men de kommer tätare och gör riktigt ont så jag vågar inte ta ett bad och ringer förlossningen ist och de säger att om jag vill så får jag komma in och jag åker direkt! Bara packa det sista i bb väskan.


Väl inne är det lugna gatan (På personalen) de inser nog inte hur stressigt det kommer att bli :p


In på det första undersökningsrummet och kollar hjärtljud och syresättning mm.

Så säger de lugnt att de kommer tillbaka om 20 min för undersökning och när hon lämnar så vill min kropp trycka! Jag skriker av smärta och det gör personalen och så helt plötsligt behövde jag inte vänta i 20min utan de alla kom direkt för att göra en undersökning och då visar det sig att jag är öppen 8cm!


Får byta kläder och rum direkt och på väg till nästa rum så måste jag trycka igen för bebis är ju på g ut! Så de kastar mig nästan ner i sängen för att jag ska få lite lustgas och att personalen ska hinna med.


Hinner få lite lustgas och sen börjar det trycka på ännu mer och det går inte att undvika så personalen hör mina skrik och rusar in för att i princip bara ta emot bebisen för vattnet och hinnan följde med bebis ut!


När de skulle känna bebisens huvud så kände de bara en hinna med vatten, som en vattenballong som var på g ut.


Allt gick så otroligt fort. Helt plötsligt kände jag bara hur bebisen bara for ut med världens fart! Och den lättnaden var enorm! Smärtan borta lixom! Så sköönt. Men jag var helt tagen av alltihop så jag låg typ bara och stirrade upp i taket en stund
 
@MinIan Snacka om att det gick undan för er :) Tur att du lyckades hålla dig så cool, kanske därför de inte riktigt förstod hur bråttom det var först! ;) Men härligt att allt verkar ha gått bra och smidigt! :D
 
Ska försöka skriva ihop min dag när vår lilla Noah kom till världen.

Tror jag skrev tidigare samma dag hur jag hade fått några få kraftfulla värkar, hade problem att sitta i bilen.

Men just den dagen så tog morfar och drog iväg med sonen för att hälsa på min bror med familj. Så vi skulle bli barnlediga hela helgen och såklart hoppades vi på att bebis skulle kika ut i samma veva.


Jag och sambon drog iväg till ett promenadspår och vi gick va 2km. Man hoppas ju att aktivitet ska sätta igång allt.

Väl vid slutet så ringer min bror och berättar att min pappa har tappat sin telefon, då är det en vänlig själ som sett telefonen efter vägen och stannat för att plocka upp den sen ringt första bästa numret och talat om att han hittat telefonen. (älskar verkligen ärliga människor!!)


Så vi bestämmer oss för att möta upp denna kille och få tillbaka telefonen i Enköping. Och efter det så drog första smärtsamma värken igång och det jag tänker på är att jag har ju inte tid för vi ska till Enköping.


Men jag klarar hela resa förutom några få värkar som stör mig för i bilen kan man ju bara sitta på ett sätt och det var plågsamt sätt när man har en värk.

Sen precis när vi kommer hem så drar det igång med mycket tätare värkar och jag tror att det är på g jag tänker ta ett varmt bad för att lindra men de kommer tätare och gör riktigt ont så jag vågar inte ta ett bad och ringer förlossningen ist och de säger att om jag vill så får jag komma in och jag åker direkt! Bara packa det sista i bb väskan.


Väl inne är det lugna gatan (På personalen) de inser nog inte hur stressigt det kommer att bli :p


In på det första undersökningsrummet och kollar hjärtljud och syresättning mm.

Så säger de lugnt att de kommer tillbaka om 20 min för undersökning och när hon lämnar så vill min kropp trycka! Jag skriker av smärta och det gör personalen och så helt plötsligt behövde jag inte vänta i 20min utan de alla kom direkt för att göra en undersökning och då visar det sig att jag är öppen 8cm!


Får byta kläder och rum direkt och på väg till nästa rum så måste jag trycka igen för bebis är ju på g ut! Så de kastar mig nästan ner i sängen för att jag ska få lite lustgas och att personalen ska hinna med.


Hinner få lite lustgas och sen börjar det trycka på ännu mer och det går inte att undvika så personalen hör mina skrik och rusar in för att i princip bara ta emot bebisen för vattnet och hinnan följde med bebis ut!


När de skulle känna bebisens huvud så kände de bara en hinna med vatten, som en vattenballong som var på g ut.


Allt gick så otroligt fortfarande. Helt plötsligt kände jag bara hur bebisen bara for ut med världens fart! Och den lättnaden var enorm! Smärtan borta lixom! Så sköönt. Men jag var helt tagen av alltihop så jag låg typ bara och stirrade upp i taket en stund
Oj VAd dramatiskt! Och de kullkastar ju hela min oxytocinteori :-).

Gick det bra med allt trots att det gick så snabbt? Tänkte med att spricka och så. Måste ha varit smärtsamt när det gick så fort.
 
Oj VAd dramatiskt! Och de kullkastar ju hela min oxytocinteori :-).

Gick det bra med allt trots att det gick så snabbt? Tänkte med att spricka och så. Måste ha varit smärtsamt när det gick så fort.

Nä det gick bra. Bara nått litet som de behandlade på plats med någon typ av spray? Det är jag nöjd med
 
@MinIan Snacka om att det gick undan för er :) Tur att du lyckades hålla dig så cool, kanske därför de inte riktigt förstod hur bråttom det var först! ;) Men härligt att allt verkar ha gått bra och smidigt! :D
Nä så var det nog. Jag kom ju in väldigt chill men när jag hade värk så var det ju otroligt intensivt. Jag och sambon skrattade gott åt allt efteråt när vi börjar prata om hur de fick springa. Var ju väldigt lugnt på förlossningen tills jag kom in tydligen haha
 
Ska försöka skriva ihop min dag när vår lilla Noah kom till världen.

Tror jag skrev tidigare samma dag hur jag hade fått några få kraftfulla värkar, hade problem att sitta i bilen.

Men just den dagen så tog morfar och drog iväg med sonen för att hälsa på min bror med familj. Så vi skulle bli barnlediga hela helgen och såklart hoppades vi på att bebis skulle kika ut i samma veva.


Jag och sambon drog iväg till ett promenadspår och vi gick va 2km. Man hoppas ju att aktivitet ska sätta igång allt.

Väl vid slutet så ringer min bror och berättar att min pappa har tappat sin telefon, då är det en vänlig själ som sett telefonen efter vägen och stannat för att plocka upp den sen ringt första bästa numret och talat om att han hittat telefonen. (älskar verkligen ärliga människor!!)


Så vi bestämmer oss för att möta upp denna kille och få tillbaka telefonen i Enköping. Och efter det så drog första smärtsamma värken igång och det jag tänker på är att jag har ju inte tid för vi ska till Enköping.


Men jag klarar hela resa förutom några få värkar som stör mig för i bilen kan man ju bara sitta på ett sätt och det var plågsamt sätt när man har en värk.

Sen precis när vi kommer hem så drar det igång med mycket tätare värkar och jag tror att det är på g jag tänker ta ett varmt bad för att lindra men de kommer tätare och gör riktigt ont så jag vågar inte ta ett bad och ringer förlossningen ist och de säger att om jag vill så får jag komma in och jag åker direkt! Bara packa det sista i bb väskan.


Väl inne är det lugna gatan (På personalen) de inser nog inte hur stressigt det kommer att bli :p


In på det första undersökningsrummet och kollar hjärtljud och syresättning mm.

Så säger de lugnt att de kommer tillbaka om 20 min för undersökning och när hon lämnar så vill min kropp trycka! Jag skriker av smärta och det gör personalen och så helt plötsligt behövde jag inte vänta i 20min utan de alla kom direkt för att göra en undersökning och då visar det sig att jag är öppen 8cm!


Får byta kläder och rum direkt och på väg till nästa rum så måste jag trycka igen för bebis är ju på g ut! Så de kastar mig nästan ner i sängen för att jag ska få lite lustgas och att personalen ska hinna med.


Hinner få lite lustgas och sen börjar det trycka på ännu mer och det går inte att undvika så personalen hör mina skrik och rusar in för att i princip bara ta emot bebisen för vattnet och hinnan följde med bebis ut!


När de skulle känna bebisens huvud så kände de bara en hinna med vatten, som en vattenballong som var på g ut.


Allt gick så otroligt fort. Helt plötsligt kände jag bara hur bebisen bara for ut med världens fart! Och den lättnaden var enorm! Smärtan borta lixom! Så sköönt. Men jag var helt tagen av alltihop så jag låg typ bara och stirrade upp i taket en stund

Oj, det gick verkligen undan! Tur du åkte in och inte tog ett bad istället. Förstår jag dig rätt om han föddes med intakt hinnsäck? Personalen pratade om det under min förlossning i och med att vattnet gick så sent. Lät som en häftig men rätt ovanlig företelse när de pratade om det. :)
 
Här var allt bra. Känns som sex timmar jag kunde gjort annat. Men man blir ju nervös när det kommer mycket blod.

Är i alla fall öppen 3 cm. Men det kan man som omföderska visst vara länge. Så vi får se hur det går i natt.
 
Oj, det gick verkligen undan! Tur du åkte in och inte tog ett bad istället. Förstår jag dig rätt om han föddes med intakt hinnsäck? Personalen pratade om det under min förlossning i och med att vattnet gick så sent. Lät som en häftig men rätt ovanlig företelse när de pratade om det. :)
Ja precis. Bm tog hål på den när han var på väg ut tror jag sambon sa sen stod hon och pillade bort hinnan runt honom. Nått jag verkligen ville se var moderkakan för den fick jag aldrig se förra gången.
 
Här var allt bra. Känns som sex timmar jag kunde gjort annat. Men man blir ju nervös när det kommer mycket blod.

Är i alla fall öppen 3 cm. Men det kan man som omföderska visst vara länge. Så vi får se hur det går i natt.
Spännande. En bebis till snart då :)
 
Här var allt bra. Känns som sex timmar jag kunde gjort annat. Men man blir ju nervös när det kommer mycket blod.

Är i alla fall öppen 3 cm. Men det kan man som omföderska visst vara länge. Så vi får se hur det går i natt.
Skönt att allt var bra. Spännande med fortsättningen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
110 866
Senast: Lingon
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
628
Senast: Liten
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 427
Senast: Görel
·
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 560
Senast: Breaktown
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp